עתירה דחופה לבג"צ בבקשה להוציא צו ביניים שיעצור את הדיון בנושא חוק השידור הציבורי: "נילחם בהשתלוללות הזו בלי פחד" שלוש חברות כנסת מהמחנה הציוני, ח"כ שפיר, ח"כ סבטלובה וח"כ כהן פארן הגישו בשעה זו עתירה דחופה לבג"צ בבקשה להוציא צו מניעה לדיון שנערך כעת בכנסת בנושא השידור הציבורי.

תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

דרישתן של חברות הכנסת באה בעקבות הודעת הקואליציה כי תעשה שימוש בסעיף 98 המיועד אך ורק למקרים מיוחדים. בעתירה טוענות העותרות כי : "השימוש בסעיף 98 לתקנון הכנסת נעשה למרות שאין כל בהילות של ממש להעברת החוק בכנסת בהליך רגיל.

לצורך ההמחשה, שימוש בסעיף זה בממשלות קודמות נעשה באמת באותם מקרים "יוצאי דופן" כדוגמת אישור הסכמי אוסלו, ההתנתקות מרצועת עזה ומקרים נוספים אשר דרשו פעולה בהולה של בית המחוקקים." ח"כ שפיר התייחסה לבקשה ואמרה כי: "מחיר העסקנות והאינטרסנטיות של ראש הממשלה כבר דרס כל חלקה טובה והופך אותנו לחברה מפוחדת, קרועה ומלאה בשנאה - והכל נועד לשרת את ביבי. זה כבר מזמן לא מאבק בין עמדות ימין ושמאל - אלא בין ממשלה שדואגת רק לעצמה, לבין טובת הציבור. ביבי מהלך אימים על התקשורת והדמוקרטיה כדי לשמור על עצמו בשלטון, גם במחיר קריעת את החברה הישראלית לגזרים. זה זמן לאופוזיציה בכל זירה - בכנסת, בבית המשפט וברחוב. לא ניתן לממשלת הקומבינה לנצח אותנו". שפיר הוסיפה:"הם לא יבהילו אותנו בהכפשות ושקרים, אנחנו נילחם בהשתוללות הזו בכל הכלים העומדים לרשותנו, בלי פחד".

ח"כ קסניה סבטלובה: "אנו שוב עדים לנסיון להשתמש בכנסת, הבית של הדמוקרטיה הישראלית, כחותמת גומי, תוך שימוש בסעיף בתקנון שלא לתכלית ראויה, הפעם עושים זאת לצורך פגיעה בדמוקרטיה על ידי המשך המריחה של סאגת התאגיד, ולמטרה אחת בלבד - מענה לגחמות של ביבי שחרד מתקשורת חופשית. למי שנוהג כך, ונלחם בתקשורת, כנראה יש הרבה מה להסתיר. לנו, לאופוזיציה, יש תפקיד והוא לא לאפשר זאת" ח"כ כהן פארן: "ברור כבר שאין שום דבר שהקואליציה הזו לא תדרוס ותרמוס כדי להשיג את מבוקשה. הם מפעילים כלים דרקוניים ומסוכנים באופן שמבזה את הכנסת וההליך הדמוקרטי ואני מאמינה שיש לעשות הכל כדי לעצור את חבורת הבריונים הזו ששמה לעצמה כמטרה את הרס הדמוקרטיה הישראלית לטובת הישרדות ופוליטיקה קטנה" והוסיפה כי " תהליך החקיקה של רמיסת תאגיד השידור הציבורי הוא לא רק על שליטה בתקשורת, ועל חופש העיתונות. זהו שיא חדש בתהליך הרמיסה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית"