ביום העצמאות הקרוב קק"ל מזמינה את הציבור הרחב לחגוג בפארקים וביערות כמיטב המסורת יערני ועובדי קק"ל נערכים לקליטת רבבות המשפחות בכל האתרים בגליל המערבי תקיים קק"ל בשיתוף אוצרות הגליל טיולים בחינם באתרי היסטוריה ומורשת כמדיי שנה יערני ועובדי קרן קימת לישראל נערכים לקליטת רבבות משפחות ביום העצמאות (יום שלישי ה-2 במאי) בחניוני הפיקניק, בפארקים, ביערות ובמסלולי האופניים ושבילי ההליכה.

כלים
חניון בית היערן-זרך נוף יער בית קשת. צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל
חניון בית היערן-זרך נוף יער בית קשת. צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל

במהלך החג יערני קק"ל יסיירו בחניוני היערות ויחלקו שקיות אשפה למשפחות ויסבירו על חשיבות שמירת הניקיון ביערות וכללי הזהירות באש.

במסגרת ההכנות ליום העצמאות מחדדת קק"ל את ההערכות למניעת שריפות ומבקשת מהציבור לשים לב לכללי הזהירות באש: אין להדליק אש ביער שלא במקומות המיועדים לכך, יש לבדוק את כיוון הרוח ועוצמתה, אין לעזוב גחלים לוחשות, אלא, רק לאחר שכל הגחלים כובו וכוסו בחול, וזאת כדי שלא יעופו גצים לעצי היער. במקרה של שריפה יש להתקשר למוקד 102, לפנות את המקום בצורה בטוחה, אין לחסום דרכי גישה ואין להשתמש בחומר מאיץ (בנזין). "אני מבקש לחזור ולהדגיש את חשיבות ההקפדה והשמירה על כללי הזהירות באש, בכל שנה נשרפים עשרות דונמים של יער וחורש טבעי כתוצאה מרשלנות מטיילים", התריע רמי זריצקי, ממונה על היערות מאש ברגיעה ובחירום.

ביום העצמאות ה-69 למדינת ישראל, יום שלישי הקרוב, קרן קימת לישראל ו'אוצרות הגליל' מזמינים את הציבור להיחשף לאוצרות הגליל המערבי ומציעים ארבעה טיולים המשלבים בתוכם נופים, אתרים היסטוריים ומורשת. הטיול הראשון יעסוק בנושא 'מלחמת העצמאות בגליל המערבי - הקרב שלא הגיע אל דפי ההיסטוריה'.

הטיול יעשה בהדרכתו של זהר אופיר שיספר על החלטת החלוקה באומות המאוחדות שהוציאה את הגליל המערבי על יישוביו המעטים אל מחוץ לתחום המדינה היהודית. הטיול כולל תצפית מקיפה אל מרחבי הגליל המערבי והאזנה להסבריו של המדריך, נסיעה על כביש הצפון, התייחסות לנקודות אסטרטגיות באזור, ההתפתחות הכלכלית תיירותית באזור ותרומתה של קק"ל לכך. הטיול השני שיערך בהדרכתו של ניסם ביתן יעסוק בנושא בעקבות לוחמים. משתתפי הטיול יגיעו לתל נפוליאון וישמעו את סיפור המקום ומדוע בחרו בתקופה הקדומה להקים כאן את עכו. כמו כן יאזינו המשתתפים לסיפור על משה כרמל ומרדכי מקלף שהציבו על התל את מפקדתם ומכאן הנהיגו את שחרור עכו במלחמת העצמאות. בפסגת התל תערך תצפית על הגליל העליון והתחתון כמו גם על הרי הכרמל ותידון השאלה מדוע נכשל נפוליאון בכיבוש עכו בעוד חטיבת כרמלי הצליחה.

כמו כן יכירו משתתפי הטיול מקרוב את שדה הקרב של צלאח א דין והמלך ריצ'ארד לב הארי, בני התקופה הצלבנית. לאחר מכן יגיעו המשתתפים לגן חזיזה ובצל עצי הזית ישמעו את הסיפור על שבט אשר, שגיבוריו היו לוחמים מעולים ובכל זאת שנאו מלחמות. הטיול יסתיים בפארק לילי שרון, פארק עירוני בלב עיר, אחת מאוצרות קק"ל בעיר. הטיול השלישי בהדרכתו של דני רובינזון יעבור דרך אתרי מורשת ויכלול את: אנדרטת ההעפלה, אתר ילד ליד וסיפור ליל הגשרים, אנדרטת כ"ג יורדי הסירה ומצוק ראש הנקרה, שם תתקיים תצפית אל כל מרחב הגליל המערבי. במהלך הטיול נספר את סיפור העלייה הבלתי לגלית לחופי נהריה ויציג את ההתפתחות המקום מאז ועד היום ותרומתה של קק"ל לנוף, לתשתיות ולחקלאות.

הטיול הרביעי, "איך גבול נולד" בהדרכתו של צפריר בר שירה יעסוק בפיתוליו ועברו של גבול הצפון ויתמקד בסיפורה של חניתה, סיפור ההסכם בין מרק (סייקס) ובין ג'ורג' (פיקו) וסיפור ההתברות הבריטית מבאסה (שלומי) ועד סאסא. כמו כן יעסוק הטיול במציאות לאורך גבול זה משנות ה-80 ועד היום והוא יסתיים בתצפית מרגשת מהר אדיר.

ההשתתפות בסיורים היא בחינם ומותנה בהרשמה מראש ב'קו ליער': 1-800-350-550.

כמו כן מזמינה קק"ל את הציבור להתארח וליהנות בחניוניה המאורגנים והמסודרים באזור הצפון: חניון פארק נחל קדש (תחתון) - ממוקם במוצאו של נחל קדש בשולי עמק החולה, כ-7 ק"מ מדרום לקרית שמונה.

חניון הדרדרה - פינת חמד בלב חורשת איקליפטוס בעמק החולה.

חניוני פארק אדמית - פארק אדמית שליד שלומי בגליל המערבי (על כביש 899) הוא פנינה של טבע עם עצי פרי ונוף מראש הנקרה ועד רכס הכרמל חניון עין זיתים ביער ביריה פארק גורן - כ-900 מטר ממזרח לקיבוץ אילון (כביש 899, בין סימני ק"מ 11– 12); חניוני יער חניתה - כוללים את חניון חומה ומגדל , חניון עין כובשים; חניוני יער אחיהוד חניון שיירת יחיעם - החניון נמצא כ-800 מטר מדרום לצומת כברי שבגליל המערבי יער שגב - יער שגב משתרע על פני כ-10,000 דונם במערב הגליל התחתון חניון בית היערן - דרך נוף יער בית קשת יער לביא - היער שוכן בסמוך לאחד הצמתים הראשיים בארץ - צומת גולני. חניון בית היערן-זרך נוף יער בית קשת.