איגוד הכדורסל החליט להעמיד רף ציפיות גבוה לנבחרת ישראל כשהמטרה היא הגעה למשחקים האולימפיים טוקיו 2020 ו\או אלו שיתקיימו כעבור 4 שנים בשנת 2024. עם שינוי שיטת המשחקים של פיב"א, גדלו סיכויים של מדינות מסדר הגודל של ישראל להגיע למשחקים האולימפיים. ביום ראשון תתקיים בסין הגרלת משחקי גביע העולם 2019 וזו תהיה יריית הפתיחה בקמפיין – טוקיו 2020.

צילום: עודד קרני / איגוד הכדורסל
צילום: עודד קרני / איגוד הכדורסל

בעבר הסיכויים של מדינות כמו ישראל להגיע לטורנירים הגדולים היו קטנים מאוד. העפלה למשחקים בטורנירים העולמיים הייתה דרך מיקום גבוה באליפות אירופה. כעת הדרך היא באמצעות משחקי מוקדמות שיתקיימו לאורך העונה ובמחזוריות של 4 שנים.

החל מנובמבר השנה תתמודד נבחרת ישראל במוקדמות הגביע העולמי אליהם יעפילו 12 נבחרות מאירופה. בגביע העולמי ישתתפו 32 מדינות ו-2 הראשונות מכל יבשת (אירופה, אפריקה, אמריקה, אסיה + אוקיאניה) יעלו למשחקים האולימפיים. 16 המדינות הבאות בדירוג ועוד 2 נוספות מכל יבשת ישתתפו בארבעה טורנירים מוקדמים  מהם יעפילו עוד 4 מדינות לאולימפיאדה, מה שעשוי להגדיל את מספר המדינות מאירופה לעד 6.

נבחרת ישראל היא נבחרת הכדור המצליחה ביותר בתולדות המדינה ומשתתפת קבועה במשחקי אליפות אירופה וכעת האיגוד רוצה לעשות קפיצת מדרגה נוספות ולהביא את הנבחרת הלאומית שלנו גם לטורנירים העולמיים הגדולים ומשם למשחקים האולימפיים.

לשם עמידה ביעד, תוקם נבחרת אולימפית שתשתתף במשחקי האוניברסיאדה בטייפה בחודש אוגוסט הקרוב וחלק משחקניה יהיו הבסיס לנבחרת שתשתתף במוקדמות גביע העולם במהלך העונה. את הפרויקט יוביל פיני גרשון המנהל המקצועי של כל נבחרות ישראל.