ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה מהיום 03 במאי 2017: "ארגון אונסק"ו שוב קיבל אתמול החלטה הזויה באשר למעמדה של ישראל בירושלים – בירתו של העם היהודי מזה 3,000 שנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו

אני מעריך מאוד את האחדות לרוחב כמעט כל המפלגות בדחיית ההחלטה האבסורדית הזאת. אני מבקש לומר גם שלהתנכלות השיטתית הזאת יש מחיר. בעקבות ההחלטה הוריתי למנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, להפחית מיליון דולר נוספים מהכספים שמעבירה ישראל לאו"ם. ישראל לא תשב מנגד בזמן שהארגון קורא לשלול את ריבונותנו בירושלים.

אני חייב לציין גם נקודת אור אחת. יותר מדינות התנגדו להחלטה מאשר לפני שנה, ופחות מדינות תמכו בה. זוהי מגמה עקבית. אני מודה למדינות שנענו לבקשה שלי להתנגד להצעת ההחלטה, בראשן כמובן ארצות הברית, שהיא איננה זקוקה לפנייה כלשהי. אבל אני מבקש במיוחד להודות לשר החוץ של איטליה ולראש ממשלת איטליה. איטליה הייתה המדינה האירופית הראשונה שהודיעה שתתנגד להחלטה. כך עשו גם יוון, בריטניה, גרמניה, ליטא והולנד. אני מבקש להודות גם לנשיא אוקראינה ולמנהיגי פרגוואי וטוגו. בפעם הראשונה באונסק"ו היו יותר מדינות שהתנגדו ונמנעו מאשר המדינות שתמכו, וזה כמובן דבר חשוב.

אני מבקש להודות ליובל רותם ואנשי משרד החוץ שעזרו כאן בעבודה שיטתית. אנחנו פועלים כל הזמן כדי להגביר את התמיכה בישראל בגופים הבינלאומיים, על מנת שזה ישקף את המעמד ההולך וגדל שלנו במגעים בילטרליים עם המדינות, ואנחנו פועלים כל הזמן לצמצם, אני מקווה שיום אחד גם לבטל, את תיאטרון האבסורד באו"ם בכל מה שקשור במדינת ישראל.

הממשלה תדון היום בהצעתו של שר האוצר להגדלת נקודות זכות להורים עובדים. אני תומך בזה. אני מאמין שכולם כאן תומכים בזה, כי מדיניות הממשלה היא לעודד יציאה לעבודה. זה נכון גם כלכלית וגם חברתית - זוהי המדיניות שלנו".