ישראלים רבים אשר יכולים לאפשר לעצמם, הן מבחינת עלויות כלכליות והן מבחינת שטח, מחזיקים בריכה פרטית אשר משרתת את דיירי המקום.

כלים

מדובר בבריכות אשר מיועדות הן לשחייה ולעיתים רק למשחקים. בין הבריכות הפופולאריות אפשר למצוא, בריכות אבן, ובריכות אינטקס.

על מנת להשתמש בבריכה יש להתקין משאבה לבריכה אשר תפקידה הוא לנקות את המים, לסנן ולחטא אותם. על מנת לשמור על הבריכה נקייה לאורך זמן ועל בריאות המתרחצים, חייבים להשתמש במשאבה, לפחות פעם ביום. משאבות לבריכה דואגות לסנן את המים שנכנסים אליה, כך שיהיה ניתן לשחות או לשהות בתוכה ללא חשש מחיידקים.

לפני שנסביר כיצד מתקינים משאבות לבריכה, חשוב לומר, ברגע שרוכשים בריכה, יש לרכוש משאבה שמתאימה לה. מן הסתם, המשאבה תכלול גם הוראות התקנה בעזרתן יהיה ניתן להתקין את המשאבה באופן עצמאי, במידה ולא מצליחים בכך, הרי שניתן להזמין טכנאי מטעם החברה ממנה רכשתם את המשאבה, להתקין אותה ולהסביר לכם כיצד היא עובדת.

ניתן למצוא דגמים שונים של משאבות לבריכה, חשוב שזו תהיה משאבה שמותאמת לסוג הבריכה, וכן חשוב שתוכלו לקבל שירות תיקונים והחלפת חלקים במידת הצורך. כך תוכלו להשתמש במשאבה לאורך זמן.

כיצד מתקינים משאבות לבריכה

תחילה יש לוודא שיש למשאבה גישה לנקודת המים של הבריכה וכן שיש כימיקליים לבריכה. את המשאב יש למקם ליד דפנות הבריכה ולחבר את המשאבה אל הצינור אשר בולט מתוך הבריכה. יש לחבר את הפיות על פי סימני פלוס שנמצאים גם בצד של הבריכה וגם בצד של המשאבה. חשוב לשים לב שקיימים שני צינורות, עליון ותחתון, את שניהם יש לחבר, ולהכניס את מתאמי הדופן ולהדק אותם היטב.

לאחר מכן יש לסובב את המכסה המוברג של המשאבה עם כיוון השעון, בשביל לוודא שאכן הוא מהדוק כמו שצריך. ניתן לבצע את ההידוק באמצעות הידיים ואין צורך להשתמש בכלים לשם כך.

לאחר שהידקתם את הצינורות היטב, יש למלא את הבריכה בלפחות 10 ס"מ מים מעל המחבר העליון, אז המים יזרמו באופן אוטומטי אל תוך המשאבה, והחוצה דרך שסתום ניקוז האוויר. את השסתום אין להדק חזק מדי.

בשלב זה יש לחבר את משאבת הסינון אל מקור חשמלי, בשביל שהמשאבה תוכל להתחיל בביצוע פעולות סינון של המים. חשוב לציין, אסור להפעיל את המשאבה כשאנשים נמצאים בתוך המים.

על מנת שנוכל להשתמש במשאבה בצורה נכונה, יש לשטוף את הפילטר מדי יום, ולהחליפו מדי שבועיים, יש לנקז את האוויר לאחר שטיפת הפילטר לפני הפעלת המשאבה, בפרט אם לא השתמשתם בבריכה לאורך תקופה ארוכה. תהליך זה יתבצע כשהמשאבה מנותקת ממקור החשמל, והיא נמצאת על פני הקרקע בגובה קרקעית הבריכה.

חשוב לקרוא היטב את הוראות השימוש והבטיחות, על מנת שיהיה ניתן להשתמש במשאבה בצורה נכונה ובטוחה.