נאצ'ו דואטו בישראל להקת המחול קמע עם המופע: TWO: נאצ'ו דואטו בערב משותף עם תמיר גינץ לראשונה בישראל: יצירה של הכוריאוגרף הספרדי הנודע נאצ'ו דואטו, בערב משותף עם תמיר גינץ.

כלים
צילום: צילם כפיר בולוטין
צילום: צילם כפיר בולוטין

תמיר גינץ, מנהלה האמנותי של קמע: "דואטו הוא בגדר כוכב עליון. הצגת יצירתו בלהקה היא הגשמת חלום וביטוי של החזון שלי עבור הלהקה GNAWA" מאת נאצ'ו דואטו "מותר רק לאהוב" יצירה חדשה מאת תמיר גינץ. 24/5/17, סוזן דלל, ת"א.

להקת המחול קמע תעלה את המופע "Two" בו שתי יצירות של הכוריאוגרפים נאצ'ו דואטו ותמיר גינץ. להקת קמע היא הלהקה הישראלית הראשונה שתעלה יצירה של דואטו, הכוריאוגרף הספרדי הנודע שיצירותיו מועלות בכל רחבי העולם. לצד יצירתו, Gnawa, תעלה במופע "מותר רק לאהוב", יצירתו החדשה של תמיר גינץ, מנהלה האמנותי של הלהקה. המופע יתקיים ב-24.5 בסוזן דלל בת"א.

גינץ: "אני נרגש לארח את נאצ'ו דואטו בלהקת המחול קמע. דואטו הוא בגדר כוכב עליון בעולם המחול ואני מעריץ של יצירתו המתאפיינת באסתטיקה מורכבת ובכישרון ענק". הוא מוסיף כי "תמיד חלמתי להביא ללהקה את הכוריאוגרף הענק הזה, ועתה החלום הזה מתגשם."

הצגתה של Gnawa במופע, מבטאת את חזונו של תמיר גינץ, לפתח את הרפרטואר הבינלאומי של להקת קמע. שיתוף הפעולה עם כוריאוגרף בסדר גודל של נאצ'ו דואטו מהווה הישג עצום לגינץ וללהקתו, ומשקף את המטרה שהציב גינץ עם מינויו למנהל אמנותי יחיד של הלהקה, לפני 3 שנים, להציג יצירות מופת של יוצרים ידועים מרחבי העולם. דואטו ניהל במשך 20 שנה את הבלט הלאומי הספרדי ומאז 2014 הוא מנהל את בלט האופרה של ברלין. הוא נחשב כסופרסטאר בעולם המחול הבינלאומי וידוע כקפדן בבחירת הלהקות המורשות לבצע את יצירותיו. בחירתו בלהקת קמע לביצוע יצירתו היא כבוד אדיר. תמיר גינץ: "להקת המחול קמע גאה להצטרף לנבחרת הלהקות הללו".

היצירה Gnawa היא הומאז' לאהבתו של הכוריאוגרף לאזור הים התיכון ולמחוזות ילדותו בוולנסיה. Gnawa הוא טקס פולחן טרנספורמטיבי וביצירה ממחיש דואטו את חושניות הנופים, מזגם של האנשים והרוחניות בפולחן. יצירתו זורמת באלגנטיות וקצביות סוחפת לצלילי מוזיקה ספרדית וצפון- אפריקאית. היצירה נחשבת לאחת מיצירותיו הבולטות של דואטו. היא הועלתה לראשונה על ידי להקת HUBBARD STREET DANCE הידועה משיקגו, ובהמשך על ידי הבלט הלאומי הספרדי ולהקות נוספות.

היצירה "מותר רק לאהוב" של הכוריאוגרף תמיר גינץ, עוסקת בחיפוש אחר טוהר הרגש. ביצירה בוחן גינץ מערכות יחסים מנקודת מבט אינטימית ובוגרת. "לאחר טרילוגיה של עבודות שיש להן נגיעה פוליטית-חברתית ("במדבר דברים", "שמיים אדומים", ו"לא נודע"), יצירות שהושפעו מהאקלים הפיזי והדמוגרפי של הארץ והאזור, אני חוזר למחוזות אישיים", מספר גינץ ומוסיף כי: "גרעין היצירה הוא בחשבון נפש של אדם בוגר המחפש רגש טהור, ומתחבט במהות הנשגב והקשה להשגה".

תמיר גינץ: "אני מעוניין להודות למר רוביק דנילוביץ, ראש עיריית באר שבע, ולעירייה, על השותפות לחזון הלהקה שאפשרה את הגשמת הפרויקט החשוב הזה".

נאצ'ו דואטו

נולד בוולנסיה שבספרד. את לימודיו בבלט הוא החל בגיל 18 בראמבר בלונדון, ומשם המשיך את לימודיו בבית הספר "מודרה" של מוריס בז'אר בבריסל, ובבית הספר של אלווין איילי בניו יורק. לאחר שנה כרקדן בבלט "קולברג" בשוודיה הצטרף בהזמנתו של יירי קיליאן ב 1981 לתיאטרון המחול ההולנדי (NDT) שם הפך לרקדן ראשי. בשנת 1983 יצר את עבודתו הראשונה ללהקה Jardí Tancat שזכתה להצלחה גדולה. בהמשך יצר יותר מתריסר עבודות ללהקת NEDERLANDS DANS THEATRE ומונה לכוריאוגרף הבית לצד יירי קיליאן והנס ואן מאנן.

הצלחתו ככוראוגרף התפרסה לכל העולם והוא נחשב ל"סופרסטאר" בתחום, מגדולי היוצרים של דורנו. עבודותיו מועלות על ידי להקות מהשורה הראשונה וביניהן:

American Ballet Theatre, Nederlands Dans Theatre, The Australian Ballet, Les Grands Ballets Canadians, Stuttgart Ballet, San Francisco Ballet, Hubbard Street Dance Co. , The Royal Ballet (UK), Paris Opera Ballet and Martha Graham Dance Company.

במשך שני עשורים, בין השנים 1990- 2010, שימש דואטו מנהלו האמנותי של הבלט הלאומי הספרדי, מטעם משרד התרבות הספרדי ועבודותיו הקנו ללהקה שם ייחודי עולמי והצלחה ענקית.

בשנים 2011-2014 הוא ניהל את תיאטרון הבלט מיכאלובסקי שבסנט פטרבורג, בהזמנתה של ממשלת רוסיה. מספטמבר 2014 מונה למנהל בלט האופרה של ברלין, בגרמניה: Staatsballet Berlin. דואטו זכה בפרסים ועיטורים רבים לאורך השנים, בניהם: אביר מסדר האמנויות של צרפת (1995), מדליית זהב על הצטיינות באמנויות ממשלת ספרד (1998), ופרס Benois de la Danse היוקרתי בגרמניה (2010).

תמיר גינץ

מנהלה האמנותי והכוריאוגרף של להקת המחול קמע, יוצר עבודות המהוות את הציר המרכזי ברפרטואר הלהקה. עבודותיו מאופיינות בשפה אישית וייחודית, המתבססת על הטכניקות הקלאסית והמודרנית והמאתגרת את רקדני הלהקה בעוצמתה. גינץ מצליח ליצור על הבמה עולם עשיר ברבדים השואב אליו את הקהל.

קמע הינה בית ל-14 רקדנים, ישראלים ומרחבי העולם, בעלי אישיות ייחודית, המביאים לבמה ביצוע אלגנטי, וירטואוזי ורענן.

קמע זכתה להצלחה בסיורי הופעות ובפסטיבלים יידועי שם באירופה, דרום אמריקה, בסין ובהודו. הלהקה מטפחת קהל צעיר של שוחרי מחול באמצעות מופעים לנוער וילדים. בלהקה מועלות עבודות של כוריאוגרפים אורחים מהמובילים בעולם, לצד יצירה מקורית של כוריאוגרפים ישראלים ויוצרים צעירים.

רקדני הלהקה מקיימים פרויקטים חינוכיים של הוראה והסברה בבתי-ספר, מגמות ואולפנות מחול, סדנאות אמן, סדנאות רפרטואר ותכניות העשרה בכל רחבי הארץ.

קמע נוסדה בשנת 2002 כיוזמה משותפת של דניאלה שפירא ותמיר גינץ כלהקת הבית של מרכז המחול בת דור באר שבע. קמע הנה שגרירה נאמנה של העיר באר שבע בעשרות מופעים מדי שנה בארץ ובעולם. צוות הלהקה על רקדניה מתגוררים בבירת הנגב והנם חלק בלתי נפרד מהקהילה התרבותית בעיר.

בסמיכות ללהקה פועל המרכז העירוני לאמנות המחול בת דור באר שבע, בית הספר המקצועי הגדול למחול בישראל שהכשיר את הגרעין הראשוני של רקדני הלהקה. בית הספר מהווה חממה לדור העתיד של רקדני הלהקה.

במאי 2013 הושלמה בנייתו של "בית להקת המחול קמע ע"ש סברין גודמן", ובו חדרי חזרות, משרדים ושטחי מנוחה מרווחים, תודות לתרומתה האדיבה של קרן גודמן (שיקאגו), מפעל הפיס ועיריית באר-שבע.

הלהקה זוכה לפריחה בזכות תמיכתו הרציפה של מינהל התרבות שבמשרד התרבות והספורט ובזכות מדיניות פיתוח מוסדות התרבות של עיריית באר-שבע.

TWO – מופע בכורה של להקת קמע

GNAWA"" מאת נאצ'ו דואטו.

"מותר רק לאהוב" מאת תמיר גינץ.

יום רביעי, ה-24.5.17 בשעה 21:00, מרכז סוזן דלל, ת"א.

מחיר לכרטיס: 140 ₪. להזמנה: 03-5105656

משך המופע: 65 דקות.