במהלך השנים יותר ויותר אנשים נחשפים לתבלינים ומרכיבי מזון טבעיים אשר יש להם, לא רק סגולות ייחודיות של טעם אשר משפר את איכות האוכל אלא גם תכונות רפאיות ייחודיות. כתוצאה מכך, אנחנו יכולים לראות שימוש בתבלינים אלו, הן דרך מזון והן בדרכים אחרות.

כלים

דוגמא טובה לכך הוא כורכומין. אותו חומר שנמצא בבסיס תבלין הכורכום. תבלין צהבהב אותו נהוג לשים בשורה של מזונות, בין היתר אורז, עוף, דגים, תפוחי אדמה ועוד. הכורכום מקורו במדינות דרום אסיה, בעיקר בהודו וסין, ועם הזמן הוא הגיע גם לאירופה ולאמריקה.

כאמור, במהלך הזמן בני האדם גילו יותר ויותר תכונות חיוביות ייחודיות בתבלין הכורכום, ועל כן השימוש בו הלך וגדל. חשוב להבהיר, שלא מדובר בתכונות שהתגלו כך במרה, אלא גם דרך מחקרים אקדמיים רפואיים, בין היתר מחקרים כאלו נעשו בבית חולים איכילוב, שם גילו שכורכומין זה חומר שמעצים את השפעת השימוש בתרופות נגד סרטן המעי הגס, מה שמאפשר להפחית באופן משמעותי את השימוש בתרופה, שכן התבלין מצמצם באופן ניכר את התפתחות המחלה.

יתרונות השימוש בכורכומין

מלבד צמצום תאים סרטניים במקרה של סרטן המעי הגס, אנחנו יכולים לראות עוד מגוון רחב של השפעות רפואיות שנובעות משימוש בתבלין.

בין היתר, התבלין הוא אנטי פיטריתי, אנטי דלקתי, אנטי בקטריאלי, נוגד חימצון (מגן על רדיקלים חופשיים), אנטי סרטני, מאזן את הסוכר בדם, מפחית כאבי מחזור, מגן על הכבד, מטהר את הדם במערכת כלי הדם, עוזר בריפוי פצעים, נוגד אולקוס ושלשולים ועוד.

כמו כן, מחקרים הראו שמדובר בחומר שמפחית את הכולסטרול הרע ובאופן כללי את הכולסטרול בדם, וכן מונע אבנים בכיס המרה. אנשים רבים משתמשים בכורכומין לצורך ניקוי הגוף מרעלים מופחתים, זה שימוש במיוחד עבור מי שעישן במשך תקופה ארוכה.

חשוב להבהיר, השימוש בחומרים הוא אפקטיבי כל עוד הוא נעשה בצורה נכונה ומאוזנת, לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע. במקרים מסוימים יידרש שימוש בחומרים נוספים על מנת שיהיה ניתן להפיק ממנו תועלת. בכל מקרה, מדובר בתבלין שאיננו גורם לתופעות לוואי או בעיות אחרות.