יישובי הדרום פורשים רשת הגנה לשעת חירום: יקימו רשתות קהילתיות שיתנו מענה אזורי לאוכלוסיות המקומיות מיזם MY5 שהושק היום (11.05) יופעל על ידי הסוכנות היהודית וג'וינט ישראל במימון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה

צילום: ניקי טרוק
צילום: ניקי טרוק

 

הסוכנות היהודית, ג'וינט ישראל והפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, השיקו היום (11.05) את מיזם  5MY שיכין את הרשויות והארגונים החברתיים בנגב המערבי לתת מענה לאוכלוסיות המקומיות בעתות חירום. אירוע ההשקה נערך במלון הולידיי אין באשקלון בהשתתפות נציגים של שלושת הגופים, אנשי מקצוע ונציגי הרשויות, המגזר השלישי, ארגונים חברתיים וקהילתיים ועוד.

המיזם, שנולד בעקבות מבצע 'צוק איתן', מבקש לחזק את החוסן החברתי בנגב המערבי, באמצעות הקמת רשתות קהילתיות ומקצועיות שיפעלו בשעת חירום בשיתוף פעולה כלל אזורי ויתייחסו לצרכים של שלוש אוכלוסיות משמעותיות: בני נוער וצעירים, קשישים ואוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.  

מיזם "מי פייב" ימפה את הצרכים של אוכלוסיות אלו בשעת חירום ויגבש מענה לאתגרים המתעוררים בעת משבר, מעבר לטיפולן של הרשויות הלאומיות. במסגרת המיזם יוקמו רשתות קהילתיות ומקצועיות של כלל הארגונים החברתיים הפועלים בנגב המערבי כדי להגביר את שיתוף ה פעולה ביניהם בשעת חירום ולחלק תחומי אחריות.

בתהליך  המיפוי, הגיבוש וההיערכות שיחל כבר בשבוע הבא ישתתפו נציגים של הרשויות המקומיות ונציגים של ארגוני החברה האזרחית ובהם תנועות הנוער, עמותות, חברות סיעוד, מתנ"סים, מועדוני קשישים, נציגי הוסטלים מקומיים, עמותות המרכזות פעילות בנות שירות לאומי ועוד. נציגי האזור יקדמו יוזמות שכבר הצליחו לתת מענה לאתגרים שהתעוררו בצוק איתן ויגבשו יוזמות חדשות שיזכו לתמיכה כספית וליווי מקצועי.  

את המיזם יפעילו הסוכנות היהודית וג'וינט ישראל שצברו ניסיון רב שנים בסיוע לאוכלוסיות כאלו ברחבי העולם ובישראל הן בעתות שגרה והן בשעות חירום. הרשויות המשתתפות במיזם: מ.א בני שמעון, מ.א אשכול, מ.א שער הנגב, מ.א שדות נגב, מ.א מרחבים, מ.א חוף אשקלון, נתיבות, אופקים, שדרות ורהט. תקציב המיזם שממומן על ידי איחוד הפדרציות של צפון אמריקה (JFNA) עומד על 1.8 מיליון דולר.