פרופיטרול הוא קינוח צרפתי קלאסי מושלם הנקרא בשמו המקורי שו-אקלרם המתמזג נפלא עם כל סוגי הקרם שרק תבחרו למלא בתוכם. המתכון שלפניכם באדיבות השף סימו בן חובל מהמסעדה הגיאורגית "פטרה" הממוקמת בחוף הקשתות באשדוד - מתאים לאירועים, ליומיום ולסופי שבוע.

כלים
פרופיטרולים בקרם וניל
פרופיטרולים בקרם וניל

 המצרכים לבצק:

300 גרם קמח לבן מנופה

500 מ"ל מים (2 כוסות ו2 כפות)

100 מ"ל שמן (פחות מחצי כוס)

100 גרם חמאה או מרגרינה

60 גרם סוכר

5 ביצים טרופות

המצרכים לקרם:

5 חלמונים

1 שמנת מתוקה

2 מקלות וניל חצויות לאורכן

גרידת לימון שלמה

5 כפיות אבקת סוכר

קורט מלח


5 חלבונים מוקצפים.

לציפוי:


שוקולד נוטלה מומס

אופן ההכנה:

1. מחממים את התנור ל-180 מעלות. מרפדים 2 תבניות גדולות בנייר אפייה ומשמנים אותו מעט.

2. מביאים לרתיחה מים, חלב, חמאה, סוכר ומלח בסיר על להבה גבוהה תוך כדי ערבוב.

3. מסירים את הסיר מהכיריים, מוסיפים קמח בבת אחת ומערבבים במרץ בכף עץ עד לקבלת מרקם אחיד. מחזירים את הסיר לכיריים וממשיכים לערבב דקות אחדות עד לקבלת בצק חלק שנפרד מדפנות הסיר.

4. מעבירים את הבצק לקערת מיקסר עם וו גיטרה ומערבלים 2 דקות עד שהתערובת מצטננת לטמפ' החדר. אל בהלה - בהתחלה התערובת מעט מתפרקת, אך היא מתאחדת תוך כדי הערבול. מוסיפים ביצים בהדרגה. אחרי הביצה השלישית מתחילים להוסיף 1/2 ביצה בכל פעם עד שמגיעים למרקם דביק וסמיך. תוך כדי הערבול מנקים את שולי קערת המיקסר בעזרת לקקן.

5. מעבירים את התערובת מהבצק לשקית זילוף (בכל פעם עד 1/3 מגובה השקית) ומזלפים צורות רצויות על התבניות. מברישים בביצה טרופה במים ומשטחים קלות עם מזלג.

6. אופים כ-15 דקות עד השחמה. מנמיכים את הטמפ' ל-150 מעלות ומעבירים למצב טורבו. מניחים לפחזניות להיאפות עוד כ-5 דקות. הפחזניות מוכנות כאשר הן קלות למגע והסדקים שעל הדפנות זהובים. (מומלץ לחתוך פחזנית אחת ולוודא שהליבה לא לחה.)

7. מצננים לגמרי על רשת לפני שממלאים או מזגגים.