החוק בישראל קובע כי כל בעל רכב חייב להחזיק בתעודת ביטוח חובה בתוקף ברכבו, בין אם מדובר על רכב פרטי, אופנועים, קטנועים, משאיות ובכלל כל כלי רכב. פוליסת ביטוח חובה, כשמה כן היא, חובה להחזיק בה בכל רכב, כיוון שמטרתה העיקרית להגן על הנהג במקרה של תאונת דרכים בה ישנם פגיעות גוף, בין אם מדובר על פגיעה בהולך רגל, בנוסעים ברכב או בנהג. חשוב לציין כי נסיעה בכלי רכב ללא ביטוח חובה הינה בלתי חוקית ומהווה עבירה לכל דבר, ולכן אין להקל ראש בנושא.

 

ההשלכות של נסיעה ללא ביטוח חובה

אדם אשר נהג ללא ביטוח חובה קרוב לוודאי שיזומן לבית המשפט בכדי לקבל את עונשו. ברוב המקרים הנהג יקבל קנס כספי גבוה במיוחד על מנת להתריע נהגים אחרים מפני נהיגה ללא ביטוח חובה. במידה ומדובר על נהג אשר לו היסטוריית עבירות תנועה, עבירה זו תתווסף ליתר העבירות שבוצעו וכך תביא לידי שורה של עבירות שיוכלו להחמיר את דינו במידה והוא יורשע בגינן.

במידה ומדובר על עבירת תנועה שנעשתה ובנוסף לכך הנהג לא יחזיק בביטוח חובה, קרוב לוודאי שעונשו יוחמר. לדוגמה – אם נהג נתפס במהירות מופרזת וגם לא הייתה ברשותו פוליסת ביטוח חובה, עונשו יהיה חמור יותר ויכול להגיע לשלילה, מעצר וכו'. כמו כן, במידה והרכב היה מעורב בתאונת דרכים עקב עבירת תנועה ולא היה ברשותו תעודת חובה, הדבר חמור עוד יותר והנהג יוכל להיכנס לצרות צרורות מבחינה כלכלית. תוכלו למצוא מידע נוסף בלינק – השוואת ביטוח רכב

p1 1b2c6

מה קורה במקרה של תאונת דרכים ללא ביטוח חובה

כפי שאמרנו, מדובר על עבירה פלילית, יחד עם זאת מדובר על השלכות מרחיקות לכת כאשר הרכב מעורב בתאונת דרכים. הנפגעים בתאונה כגון נוסעים ברכב או הולכי רגל יוכלו להגיש תביעת ביטוח לחברת קרנית, שזאת קרן ממשלתית לפיצויי נפגעי תאונות דרכים. קרן קרנית תשלם עבור הנפגעים את ההוצאות הטיפולים הרפואיים ופיצויים כספיים המגיעים להם על פי סוג התביעה, ולאחר מכן היא תשוב בתביעת שיפוי כנגד הנהג אשר לא החזיק ברשותו ביטוח חובה. כמו כן, הנהג עצמו אשר נהג ללא תעודת חובה לא יוכל להגיש תביעה כנגד קרנית, אלה אם כן יש באפשרותו להוכיח כי הרכב אינו שלו ולא עלה בידיו כי הרכב אינו מבוטח, אולם מדובר בפרוצדורה מורכבת במיוחד.

תוכלו למצוא מידע נוסף בלינק – השוואת ביטוח חובה לרכב

השוואות מחירי ביטוח חובה

בכדי שלא להסתבך עם החוק ולהגיע לידי מצבים לא נעימים, כדאי מראש לדאוג לפוליסת חובה בתוקף, ולכן תוכלו לבצע השוואת מחירי ביטוח רכב חובה באתרים שונים כגון חברות ישירות או אצל סוכני הביטוח ולקבל הצעה משתלמת עבורכם. עלות ביטוח חובה נמדד על פי גיל הנהג, וותק הנהיגה שלו ועל פי סוג הרכב שברשותו.

המאמר נכתב בחסות מאסטר ביט – מומחים בהשוואת מחירי ביטוח לרכב

p2 2ab97