החופש הגדול בשיאו וזה הזמן להכין את החדר של הילד שסיים גן חובה לקראת המעבר לכיתה א'. מחלל שהוקדש בעיקר למשחקים בו הצעצועים תפסו מקום חשוב, יש להתאים את החדר לקראת הצרכים המשתנים של הילד כתלמיד לעתיד.

כלים

 

לפניכם מספר המלצות איך לתכנן את חדר הילדים כך שישרת את חוויית הלימוד מבחירה מושכלת של הרהיטים המבוקשים דרך העמדתם בחלל ועד הוספת אביזרים משלימים ליצירת אווירה רגועה ונעימה. שיתוף הילד בתהליך העיצוב, בחירת גווני הרהיטים, הוספת טאץ' אישי של ציורים, סידור המשחקים בארונות וכדומה יתרום לחיבור האישי שלו למרחב.

לא מתחילים את הלימודים בלי שולחן כתיבה

שולחן כתיבה מהווה את מרכז הלימוד עבור הילד. מומלץ לבחור שולחן כתיבה מעץ מלא, שנחשב חומר טבעי, בריא, עמיד וידידותי לסביבה וכן להקפיד בבחירת שולחנות כתיבה בצבעים על בסיס מים ודבקים שאינם כוללים כימיקלים רעילים.

מבחינת גודל, בחרו שולחן כתיבה שיתאים לאירוח של חבר ללימודים ומנגד, לא יתפוס או יחסום את החלל. טווח המידות המומלץ לשולחן כתיבה הוא – אורך 120 ס"מ, רוחב 60 ס"מ.

בכל מקרה, כדאי למדוד את החדר ולתכנן היכן יוצב השולחן ביחס למיטת הילדים, ארון בגדים ופריטים נוספים. העדיפו שולחן כתיבה הכולל מגירות כפתרון אחסון קיים בגוף השולחן.

יצירת סביבת לימודים באווירה נעימה

בתכנון החדר יש להתייחס גם לגוונים של החדר ושל הרהיטים – צבעים בהירים ישרו אווירת רוגע בה קל יותר להתרכז. הקו הסגנוני אף הוא משחק תפקיד חשוב. בחרו עיצוב קלאסי ועל זמני של שולחנות כתיבה או מיטות ילדים בקווים ישרים ונקיים, כשניתן לשדרג את שולחן הכתיבה בפלטה אלגנטית מזכוכית או ברגליים מגולפות, במיטות ילדים בעלות חירוצים ועוד אלמנטים או אפקטים שמוסיפים נופך קסום.

הצד הפרקטי של חדר הילדים

כדאי לעצב סביבת לימוד פרקטית, לבחור כיסא תלמיד נוח על גלגלים שניתן לכוונון בצבע מועדף ולדאוג לשמירה על סדר. נעים יותר ללמוד כשהחדר מאורגן ולצורך כך, אפשר לצייד את המרחב בכוורת מודולארית לתלייה בעלת תאים פתוחים או סגורים או מדפים. יש למקם אותם בהישג יד מעל השולחן. פתרון אחסון נוסף או אלטרנטיבי – שידת מגירות להצבה מתחת או לצד שולחן הכתיבה.

שדרוג החדר לקראת המעבר

המעבר לכיתה א' מהווה הזדמנות לשדרג את החדר מכל הבחינות: החלפת מיטה ממיטה סטנדרטית למיטה וחצי או אם שני אחים חולקים חדר אחד, תתאים מיטת קומותיים מעוצבת עם סולם ייחודי, כפי שניתן לראות בתצוגה . תוספות נוספות לחדר ילדים מדוגם: ארון בגדים גדול ותכליתי, פריטים משלימים כמו ספסל אירוח שמשמש גם כספסל אחסון דקורטיבי, תלייה של תמונות, שלטי עץ מסוגננים, לוח ארגון בו ניתן לתלות פתקים עם כל המשימות ושיעורי הבית, שטיח שיוסיף נגיעה מרעננת של צבע לחלל וכד'.

המאמר נכתב על ידי האוס אין - רשת חנויות חדרי ילדים ונוער מעוצבים מעץ מלא