כ-30 פעילים של ארגון ישראל נגד משלוחים חיים הפגינו בסוף השבוע והציגו מיצג מחאה נגד המשלוחים החיים. במסגרת המיצג צעדו הפעילים בדיזנגוף סנטר בחולצות שחורות עם לוגו של ישראל נגד משלוחים חיים ונפלו הפעילים על הרצפה, כהזדהות עם מאות אלפי הקורבנות של המשלוחים החיים המגיעים לישראל מדי שנה. 

כלים
מתוך ההפגנה (צילום: ישראל נגד המשלוחים החיים)
מתוך ההפגנה (צילום: ישראל נגד המשלוחים החיים)

הציבור הראה התעניינות גדולה ואף תמיכה כאשר הוסבר לו במה מדובר.

לצפייה בסרטון הוידאו מהמיצג: https://drive.google.com/file/d/0Bz_3F1HrWrd4NlI1NnNyQ05vaHM/view

ענת רפואה מאירגון "ישראל נגד משלוחים חיים": "המשלוחים החיים מהווים ההתעללות מחרידה בעגלים ובטלאים שעוברים מסע של שבועות ארוכים בתנאי צפיפות ומחנק, רעבים וצמאים ומתבוססים בהפרשות הגוף של עצמם, ורבים מהם חולים ומתים בדרך. בנוסף, המשלוחים מסכנים גם את בריאות האדם. אנחנו ניאבק נגד הזוועה הזאת עד אחרון המשלוחים".

משק הבשר הישראלי מייבא מאות אלפי פרות וכבשים חיים במשלוחים מחו"ל, מהם כ-100 אלף טלאים וכ-100 אלף עגלים חיים שמגיעים במסע הארוך מאוסטרליה. בעלי החיים נמצאים באניות בצפיפות קיצונית- עגלים מאוכסנים בחלל של כמטר רבוע וכבשים בחלל של כ-30 סנטימטר רבוע, חלקם מתחת למים. סובלים מבעיות נשימה בגלל ריכוז אדי האמוניה שנפלטים מהשתן שלהם, מורעבים, משלשלים ממחלות ים ומתבוססים בהפרשות של עצמם, נפצעים לעתים קרובות בגלל החלקות והתנגשויות בעמודי ברזל, סובלים מחום, וחשופים באופן תדיר להדבקה במחלות זיהומיות. המסעות מאוסטרליה נמשכים כשלושה שבועות, בנוסף למספר ימים של הובלה יבשתית בתוך אוסטרליה, שבה הם נמצאים בתנאי רעב וצמא של ממש. קרוב לרבע מהעגלים ואחוזים שלמים מהכבשים מתים בדרך.

ארגוני בעלי החיים, ובראשם ישראל נגד המשלוחים החיים, מנהלים מאבק עיקש להפסקת המשלוחים החיים, אך המאבק נתקל בקשיים עקב לחצים שמפעילים יבואני הבשר, ובראשם תנובה ודאבח, על משרד החקלאות.