מסיג גבול בשם דוד בן דוד, שהחל להשתלט על אדמות ציבוריות באזור כפר ענה, בחלק הדרומי של אור יהודה, כאשר גידר חלק מהן לשימושו והציב עליהן ציוד, מכולות ומשאיות - ללא היתר ובניגוד לחוק, פונה ע"י מפקחי החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל

כלים
פינוי בעקבות צו סילוק באור יהודה (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
פינוי בעקבות צו סילוק באור יהודה (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

מבצע אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, הסתיים בפינוי פלישה לאדמות הציבוריות. הפלישה, לאדמות מדינה המיועדות לשמש כשטח ציבורי פתוח לרווחת הציבור בחלק הדרומי של אור יהודה, על שטח של כ-3000 מ"ר התגלתה במהלך הפעילות השוטפת שמקיימים מפקחי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לאיתור מסיגי גבול על אדמות המדינה. מסיג הגבול, בשם דוד בן דוד, השתמש באדמת הציבוריות למטרותיו האישיות, ללא היתר ובניגוד לחוק, גידר את חלקן והציב עליהן ציוד, מכולות ומשאיות לשימושו האישי.

עם איתור הפלישה, מסרו מפקחי רמ"י לבן דוד התראה לפיה עליו לפנות את השטח, והבהירו לו כי הוא מבצע עבירה פלילית ואם לא יפנה את השטח כנדרש, הוא יפונה עפ"י החוק בליווי משטרה. מאחר ולא פינה את השטח, הוציאו נגדו מפקחי רמ"י צו סילוק פולשים המודיע לו כי עליו לפנות את הקרקע בתוך 30 יום ולא, יפונה על פי החוק.

במקביל, הגישו מפקחי הרשות תלונה בתחנת משטרת מסובים כנגד הפולש. התלונה הוגשה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר בפועל.

מאחר והפולש התעלם מאזהרות המפקחים, ולא ביצע את הפינוי כנדרש כפי שהוגדר לו בצו, הגיעו המפקחים למקום לפנותו בליווי שוטרים מיחידת מתפ"א ושוטרים מתחנת מסובים. כשראה הפולש בן דוד את כוחות האכיפה מגיעים לפנותו, הוא מיד פינה מהמקום את המשאיות וחלק מהמכולות. הגדר, הציוד והמכולות שנותרו במקום פונו, ע"י המפקחים שתפסו חזקה בקרקע, השיבו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי, חסמו בסוללות עפר את הגישה לשטח במטרה למנוע פלישות חוזרות למקום והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות נוספות.

"מסיג הגבול בן דוד ניסה לקבוע עובדות בשטח ולהשתלט על אדמות ציבוריות שמעולם לא הוקצו לו. למרות האזהרות הוא לא פינה את המקום ולכן לא רק שבן דוד פונה ע"י מפקחי רמ"י הפועלים להגן על אדמות המדינה לטובת הציבור, והוגשה נגדו תלונה במשטרה על עברת הסגת גבול, עברה פלילית, כעת הוא גם יהיה חשוף לתביעות החזר עלויות שמגישה הרשות כנגד פולשים הנדרשים לשלם מכיסם את עלויות הפינוי ודמי השימוש הרטרואקטיביים בקרקע", אומר עמיר גילת, מנהל מרחב שמירה מרכז ברשות מקרקעי ישראל.