ב"מאוחדת" הפנימו מזמן, שקופת חולים זה לא רק מתן שירותי רפואה פיזית מצוינים, אלא גם סיוע להורים בכל תחום חשוב בחייהם. משום כך הוקמה מרפאת מתבגרים, בראשות ד"ר אלידה מגור, נוירו פסיכיאטרית מומחית, שתסייע במניעה, אבחון, יעוץ וטיפול בבעיות הגיל ותעניק להורים רוגע והבנה למה שעובר על ילדיהם!

כלים
מתבגרים חסרי מנוח
מתבגרים חסרי מנוח

שמות רבים ניתנו לתקופת הגיל הסוערת שבין עשר לעשרים, כאשר ילדינו הופכים לפתע למתבגרים ובעצם אינם דומים לילדים הצייתנים והמתוקים שגידלנו. גיל הטיפש עשרה, אשר מתאפיין מגיל עשר ועד עשרים, הינו שלב התפתחותי ותקופה קריטית בחיי האדם.

הילד עובר תקופת-ביניים בדרכו לבגרות וממשיך להתפתח בתחום הביולוגי-פסיכולוגי-חברתי-לימודי. הדבר גורר התמודדויות רבות ולא פעם ההורים חסרי אונים בהתמודדות איתם. משום כך, הפנימו ב"מאוחדת" את חשיבות הסיוע להורים והקימו מרפאת מתבגרים, אשר בה מומחים בהנחיית ד"ר אלידה מגור, נוירו פסיכיאטרית מומחית, יתנו מענה לכל פניה.

בבסיס המרפאה עומדת התפיסה כי ברפואת ילדים מתקדמת יש אינטגרציה בין פסיכולוגיה, רפואת ילדים ובריאות נפשית של הילד. הבעיות הן ביולוגיות – רגשיות – משפחתיות – חברתיות. כמעט כל מחלה גופנית(בעיקר ממושכת) או תרופות עלולים לעורר מצב רוח ירוד, חרדות וחוסר ביטחון. קיים קשר ההדוק בין התפתחות גופנית והתפתחות פסיכולוגית. קיים קשר הדוק בין התפתחותו הרגשית לסביבה המשפחתית והחברתית בה המתבגר גדל.

"גיל ההתבגרות זהו גיל בריא, עם מאפיינים וצרכים התפתחותיים יחודיים, וחשוב לעבור אותו כחוויה חיובית שממנה הילד יצא בוגר, מחוזק בגופו ובנפשו." מסבירה ד"ר מגור. "כדי להתמודד עם מתבגרים דרושים הרבה אמפטיה, מחשבה, הבנה, ידע וסבלנות. המתבגרים זקוקים לדמויות קבועות כדי שיוכלו לחשוף את בעיותיהם. זהו גיל רגיש ומבלבל – גם את ההורים, הרופאים, והמורים). זו תקופה עם הרבה תהפוכות והמתבגר זקוק לדמות אמינה ונאמנה שלא שופטת אותו אלא סומכת עליו ומעבירה אליו את האחריות לטיפול (בהתאם לבשלותו). המתבגר משתמש במנגנוני הגנה של הדחקה והכחשה, הוא מתבייש ונרתע לפנות לקבל עזרה וחושש מסטיגמה שתודבק לו (וגם ההורים). לכן יש יתרון חשוב למרפאת המתבגרים שלנו שתקל עליו להגיע ליעוץ".

המרפאה מאפשרת קבלת יעוץ מאנשי מקצוע מכמה דיסציפלינות וגורם שמקשר ומרכז את הטיפול הרב-תחומי במתבגרים. במרפאה – נגיש , זמין , אמין , ענייני ומקצועי. המרפאה מתייחסת בגיל זה למתבגרים בריאים – עם שאלות והתלבטויות רבות – מניעה ומענה. מתבגרים סוערים – עם קשיים – איתור בעיות / יעוץ מקצועי וטיפול. בעיות שניתן להם מענה במרפאה הינן בעיות על רקע בריאותי, מחלות, לקיחת תרופות ומחלות נלוות (comorbidity). בעיות במשפחה / בתקופת משבר, בעיות בהתנהגות ואלימות (פיזית ומילולית). בעיות בקשב וריכוז, בעיות בשינה, כאבי ראש, תנועות בלתי רצוניות (טיקים), ניתוקים, עייפות ממושכת. בעיות אכילה, בעיות בדימוי גוף והערכה עצמית, בעיות במערכת השתן / מין, בעיות חברתיות וריגשיות, התמכרויות ואובדנות.

לקבלת יעוץ ניתן לפנות למרפאה, גם מתבגרים יכולים לפנות בעצמם לקבלת סיוע תוך כדי חיסיון.

ד"ר אלידה מגור – מרפאת מתבגרים 

מומחית בפסיכיאטריה לילדים ונוער

המרפאה ממוקמת בסניף קופ"ח מאוחדת רח' הרצל 182 ברחובות.

טלפון : 08-9482888. פקס : 08-9482889