הרימון, אחד משבעת המינים שבהם התברכה ארצנו, מבשיל בין ספטמבר לדצמבר, ועשיר בערכים תזונתיים התורמים לבריאותנו. אין פלא שיש "כתר" על ראשו. הרימון מספק לגוף שלל ויטמינים ומינרליים, בהם הוויטמינים C, E, B, K, ומינרלים – ברזל, אשלגן, אבץ נתרן, זרחן, סידן ועוד.

כלים
צילום: רשת שקדיה
צילום: רשת שקדיה

הרימון מכיל חומרים ייחודיים אשר הופכים אותו לבעל סגולות בריאותיות חשובות. כגון פוליפנולים- טאנינים, (שהם פוניקלאגינים), אשר בגוף הופכים להיות חומצה אלגית, שהיא אחד מנוגדי חמצון החזקים ביותר. כמו כן, הפלבנואידים - הפיגמנטים האדומים שברימון, (הקרויים אנתוציאנינים), הם נוגדי חמצון ונוגדי דלקת רבי עוצמה, שהתבררו במחקרים רבים שהם מסייעים למגוון בעיות רפואיות.

במחקרים עולה כי צריכת מיץ רימונים באופן יומיומי יכולה להפחית מחלות דלקתיות, כגון מחלות מעיים דלקתיות כדוגמת קרוהן. כמו כן צריכת מיץ רימונים יכולה לסייע בטיפול בסוכרת מסוג 2 ודלקות חניכיים (בעזרת גירגור של מיץ הרימון).

הרימון עשיר בנוגדי חימצון עוצמתיים המונעים יצירת רדיקליים חופשיים ותורמים להאטת תהליכי ההזדקנות ולמניעת סרטן. מחקרים מראים כי למיץ הרימון יכולת לעכב גדילה של תאים סרטניים, בעיקר באיזורי השד, ערמונית, מעי הגס ובריאות.

מחקרים נוספים מראים כי האנתוציאנינים – הפיגמנטים האדומים שברימון תורמים לבריאות הלב ולמניעת אירוע מוחי, בהיותם מקנים גמישות לכלי הדם, מסייעים להפחתת הכולסטרול הרע, ומשפיעים להפחתת לחץ הדם.

מחקרים חדשים מראים שהרימון מכיל אומגה 5 שעוזר לבעיות קוגניטיביות ונגד דמנציה ואלצהיימר.

שתיית מיץ רימונים יכולה לשפר ביצועים ספורטיביים הודות לשיפור זרימת הדם ועיכוב הרגשת התשישות.

ברימון תכולת נוגדי החמצון גבוהה יותר מאשר באוכמניות, תה ירוק, יין אדום וחמוציות.

 לפי הרפואה הטבעית - חליטת קליפת הרימון יכולה לעזור בסילוק טפילים, תולעים וקנדידה במערכת העיכול. כמו כן היא יכולה לסייע בטיפול באנמיה, בשלשול, בעצירת דימום מפצעים, ואף לטפל בטחורים.

הרימון מכיל כמות גדולה של ויטמין C. רימון אחד מכיל כ- 40%-30% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין C, המהווה כשלעצמו נוגד חמצון רב עוצמה ומסייע לחיזוק מערכת החיסון.

יתרונותיו של הרימון הפכו אותו למבוקש גם בתעשיית הקוסמטיקה מאחר שהשמן מתאפיין בריכוז גבוה של חומצות שומן המשמשות כאנטי-אוקסידנטים השומרים ומשקמים את העור. תהליך הפקת השמן מורכב ויקר - להפקת 2 ק"ג שמן זרעי רימונים טהור נדרש 1 טון של זרעי רימונים ומיכשור מיוחד השומר על התכונות של השמן. השמן המופק מזרעי הרימון משמש לטיפוח העור - במלחמה נגד הקמטים ובשמירה על גמישות העור. כמו כן הוא מסייע נגד פיגמנטציה ומקנה לעור מראה רענן ובריא.

נכתב ע"י הנטורופתית פאולינה וייזר מרשת בתי הטבע "שקדיה" .