המסחר, בין אם במניות ובין אם במט"ח, חושף את הלוקחים בו חלק ללא מעט סיכונים. השוק, בעקבות התנודות הנגרמות לו (שבחלקן אינן צפויות), עשוי להיות זירה מאתגרת במיוחד, המצריכה מהסוחר מעבר לתעצומות נפש בלתי רגילות גם ידע מקצועי רחב ויכולת להתמודד עם ההפתעות שהוא מביא אתו.

רוצים להתחיל לסחור ותוהים איך עושים את זה בדרך הבטוחה ביותר? הנה כמה נקודות שכדאי לכם לקחת בחשבון לפני שאתם יוצאים לדרך:

1. HTTPS - משתמשים באתרי מסחר למיניהם ובמערכות אינטרנטיות שונות? וודאו שהם מתבססים על HTTPS, כלומר בעלי האבטחה הנדרשת ואינם חשופים לפריצות מסוכנות, העשויות לגרום לנזק של ממש. אתרים, המתבססים על פרוטוקול HTTPS הם אתרים מוצפנים, אתרים שהמידע שעובר בין השרת שלהם לבין הלקוח הוא מידע מוצפן, כך שאין באפשרותו של צד שלישי להאזין ולהיחשף אליו.

2.דירוג D&B - כדי לקבל החלטות נכונות, חשוב שאלו תתבססנה, בין היתר, על הפרמטר D&B. D&B, ראשי תיבות של החברה הבינלאומית Dan & Bradstreet, הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר שיש לבחון, פרמטר המספק מידע בעל ערך רב בכל הקשור לניהול סיכוני האשראי של אותה חברה, שבה מתעניינים והמידע העסקי התקף לגביה. חברת D&B מציעה מאגר מקיף, הכולל יותר מ-250 מיליון עסקים מכל העולם (לרבות עסקים מישראל) ולאחר נתונים שאספה לגבי כל אחת מהן, היא מבצעת ניתוח מעמיק לגביה ומדרגת אותה בהשוואה לכלל העסקים. מעבר לכך מפרסמת החברה, בעלת חברת בת בישראל, את רשימת 100 החברות המובילות בארץ – Dun's 100, המגיעות ממגוון ענפים וסקטורים במשק, רשימה שיכולה גם היא לסייע לא מעט.

3.רגולציה - פרמטר נוסף, שגם אליו מומלץ מאד להתייחס כדי לסחור בדרך הבטוחה ביותר, קשור לרגולציה. לפני שבוחרים את חברת המסחר שדרכה מבצעים את הפעילות עצמה, יש לוודא שזוהי חברה העומדת בכל התקנות הרגולטיביות בתחום ובעלת רישיון לעסוק בכך. חברות העומדות בתקנות הן חברות המחויבות בשקיפות מלאה בפני הלקוח, הסוחר, הן חברות שעליהן נאסר לתת מתנות, להבטיח הבטחות למיניהן ואף להעניק בונוסים ללקוח, חברות השומרות על שוק חופשי ונקי מאינטרסים אישיים.

4.המלצות - ועתה נכנס הפן האנושי יותר. כלומר, האופן שבו סוחרים אחרים יכולים לסייע לסוחר המתחיל להתנהל בחוכמה בתחום המאתגר הזה. קבלת המלצות מהעוסקים המנוסים בתחום, הן באשר לאופן ההשקעה והן באשר לחברות בזירות המסחר שאיתן כדאי לעבוד, יכולה לשפר משמעותית את התנהלותו של הסוחר ולהבטיח לו בחינה נכונה יותר של התחום. מומלץ כמובן לפנות אך ורק לאנשים קרובים ואמינים, שסומכים על חוות דעתם.

אז, רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, וכדי להתמודד בחוכמה עם האתגרים הרבים שהיא תציב בפניכם, וודאו שאתם אכן בוחנים את כל הפרמטרים הנדרשים לכם לקבלת ההחלטה הנכונה והיו תמיד "עם יד על הדופק". למדו, החכימו והיעזרו בבעלי הניסיון והידע.