הסיטואציה המוכרת בוודאי מוכרת לכם היטב: אתם מסרקים את השיער אבל מגלים ששערות רבות נותרו על המסרק (או על הרצפה), מסיימים להתקלח רק כדי לגלות קווצת שיער שנותרה מאחור או עסוקים באיסוף שערות שנצמדו לבגדים או התאספו בפינות שונות בבית. אם נחמת רבים היא נחמה, הרי שהבשורה הטובה היא שאתם ממש לא עוברים את זה לבד. יותר ממחצית הגברים סובלים מנשירת שיער או התקרחות, ושיעורים גבוהים יותר נרשמים בקרב נשים. למה זה קורה ואיך אפשר לטפל בבעיה הזו?

כלים

סיבות לנשירה או התקרחות

באופן כללי נשירת שיער נובעת מגנטיקה, הסיבה הנפוצה בקרב גברים. באזור גיל 40 (אבל לפעמים עוד קודם) הם סובלים מהידלדלות השיער בעיקר באזור המצח, ועם הזמן התופעה מתרחבת יותר, מה שמוביל להופעתן של קרחות במקומות שונים. נשים גם הן עשויות לסבול מנשירה בעקבות גנטיקה אבל נדמה שיש להן עוד מספיק סיבות אחרות, החל משימוש בתרופות שונות, דרך מחסור בברזל, מתח נפשי, דיאטה קיצונית, מחלות שונות, טיפול יופי כמו החלקות או צביעת השיער, וכן פעילות לא תקינה של בלוטת התריס. במילים אחרות, מניעה היא בהחלט מאתגרת במקרה של נשירת שיער, אבל זה לא אומר שאין דרכים טובות למדי להתמודד עם הבעיה.

טיפולים אפשריים בנשירת שיער

תופעה נפוצה ומוכרת כל כך בהחלט מחייבת טיפול מתאים, ובתחום הזה השוק רווי באפשרויות. זה כמובן לא מבטיח שכולן טובות, אבל יש ביניהן כמה שיטות בולטות. למשל, טיפול באמצעות מינוקסידיל הוכח במחקרים שונים כיעיל, גם אם קשה להצביע על הרכיב או המנגנון שמשיג את המטרה הזו. מסותרפיה הוא טיפול נוסף אבל שונה לחלוטין, שכן בשיטה הזו מוזרקים מינוקסידיל ביוטין ופנטנול אל הקרקפת. לאחר 10 טיפולים התוצאות אמורות להיות בולטות, כך שיהיה לכם קל יחסית לזהות האם הוא עובד או לא.

הדמיית שיער

שיטת טיפול נוספת להתמודדות עם נשירת שיער היא הדמיית שיער, המאפשרת מילוי אזורים שבהם השיער דליל יותר. לצורך טיפול בנשירה מוחדרים אל האור פיגמנטים שמדמים את זיפי השיער, אבל אין באמת סיבה לחשוש מההליך שמתבצע עם הרדמה מקומית (או אלחוש), כך שהוא בוודאי אינו כואב. התהליך הזה לא אמור להחליף את השתלת השיער אבל היא מהווה חלופה מצוינת ואין לה תופעות לוואי, יתרון חשוב. יתרון נוסף הוא שהשיטה הזו מספקת מראה טבעי מאוד של שיער מלא, בדיוק מה שרובנו מחפשים.