יורם דבש נבחר לכהונה שנייה כנשיא הבורסה ליהלומים ברמת גן בבחירות לנשיאות הבורסה שהתקיימו ביום רביעי 01/11/2017.

כלים
 יורם דבש (צילום: גיל לביא)
יורם דבש (צילום: גיל לביא)

"ענף היהלומים הישראלי מתמודד עם אתגרים גדולים ונמצא בתקופה לא קלה", אומר דבש, "בימים אלה פועלת ועדה בינמשרדית שהבאנו להקמתה שמחפשת דרכים לסייע לענף. אנו מתמודדים בתחרות עם מדינות כמו הודו שיש בהן כוח עבודה זול ומדינות כמו דובאי שמסייעות לענף היהלומים. כדי להצליח בתחרות אנו רותמים את ההצלחה הטכנולוגית הישראלית והופכים את רמת גן למרכז עולמי של חדשנות טכנולוגית בתחום היהלומים – תהליך שדורש מנהיגות ומעורבות וכן מאמץ לרתום את הממשלה לסייע לענף החשוב הזה".

במהלך כהונתו דבש קידם הקמת מיזמים שמפתחים טכנולוגיות חדשניות לענף היהלומים; חתם על הסכם ראשון מסוגו בעולם עם ענקית המסחר עלי בבא, שתשווק יהלומים של הבורסה ברמת גן באופן מקוון; שינה את נורמות הניהול והסדרי הביטחון בבורסה ליהלומים והביא למינוי שופט בדימוס בערכאת הבוררות של הבורסה; פתח את ענף היהלומים לעידן של שקיפות וניהול ספרים והביא לקביעת סטנדרטים להערכות שווי מלאים; וחתימה על הסכם ארוך טווח להסדרת מעמד ענף היהלומים עם רשות המסים.

דבש, בן 53, הוא דור ראשון בעסקי היהלומים והחל את דרכו כמלטש יהלומים שכיר. הוא משמש כבעליה של חברת היהלומים "דבש יהלומים ושות'" שהקים בשנת 1991 דבש חבר בהנהלת התאחדות תעשייני היהלומים מתחילת שנות האלפיים ודירקטור במועצת המנהלים של מכון היהלומים הישראלי. לפני היבחרו לנשיא הבורסה ליהלומים שימש כמזכיר כבוד של הבורסה, כיו"ר ועדת התעשייה וכיו"ר ועדת שיווק וקשרי חוץ שלה.

בבחירות שהתקיימו היום נבחרו להנהלת הבורסה: בן ציון שאשו, בועז מולדבסקי, אמה ינובר, אייל פרוכטר, אשר אייזן, ניסים זוארץ, צביקה זמיר, עזרא בוארון, חני ישראל, הרצל סיטון, מאיר דלומי, אורי ספירו, שלמה אדן, פיליפ פריי, יחזקאל (חזי) בלום ואייל יעקובי.