במחלקה האורתופדית במרכז הרפואי בני ציון החלו בביצוע ניתוח חדשני להחלפת מפרק ירך בגישה הקדמית, לפני כשנה המתבצע דרך החלק הקדמי העליון של הירך ע"י הפרדה של הרקמות וללא חיתוך השריר.  המדובר בניתוח  המאפשר תהליך החלמה מהיר יותר  לאור העובדה שהוא פחות פולשני מהגישות הניתוחיות האחרות

כלים
רופא בכיר במחלקה האורתופדית בבני ציון דר שלח מקבל צילום- אסנת זיבנברג
רופא בכיר במחלקה האורתופדית בבני ציון דר שלח מקבל צילום- אסנת זיבנברג

 

אורתופד בכיר במרכז הרפואי בני ציון ד"ר מקבל שלח מסביר כי "הגישה הניתוחית קדמית להחלפת מפרק ירך היא גישה שרק לאחרונה החלו לבצע בארץ ובצפון יש מספר מועט של רופאים אשר מבצעים את הניתוח. אצלנו, במרכז הרפואי בני ציון, כבר בוצעו בהצלחה רבה מספר ניתוחים מסוג זה כאשר בזכות השיטה, ההחלמה של המטופלים מהירה וללא הגבלות שהיו חלות עליהם לאחר ניתוח בגישה המסורתית."

ד"ר שלח חזר לא מכבר מתת התמחות בניתוחים אלו במלבורן אוסטרליה. לדבריו  "מכיוון שאין צורך לנתק את השרירים שמסביב למפרק הירך נגרמת פחות טראומה לגוף ומעטפת השריר סביב המפרק לא נפגעת ולאחר השתלת המשתל המלאכותי מקבלים מפרק פעיל יותר. עובדה חשובה נוספת - מכיוון שהניתוח מתבצע בשכיבה על הגב, לצוות המנתח יש אפשרות לבדוק במהלך הניתוח את אורך הרגליים וכך לשמור על רגליים שוות באופן יחסי באורכן".

המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי בני ציון, בראשותו של מנהל המחלקה ד"ר אורן בן לולו, מטפלת במגוון התחומים הקשורים בכירורגיה אורתופדית, באבחון ובטיפול במחלות, ליקויים, פגיעות וחבלות במערכת השלד. המחלקה מסונפת לפקולטה לרפואה של הטכניון ומדריכה בקביעות סטודנטים לרפואה בשנת הלימוד החמישית והשישית. המחלקה מוכרת להתמחות בכירורגיה אורתופדית על ידי המועצה המדעית.

רופאי המחלקה מפעילים את חדר המיון האורתופדי העמוס של בית החולים, מקיימים מרפאות מקצועיות ועורכים ניתוחים במגוון תחומי הכירורגיה האורתופדית:

החלפת מפרקים

כירורגיה של כף היד

טראומה ושברים

עמוד שדרה

אורתופדית ילדים ותיקון עיוותים בשלד

פגיעות ספורט וארתרוסקופיה

כתף ומרפק

קרסול וכף רגל

המחלקה מעורבת במחקרים קליניים מגוונים ורופאיה מעורבים בפיתוח טכניקות טיפוליות, טכנולוגיה אורתופדית ורפואית מתקדמת ומשתלים הזוכים להצלחה במחלקות בארץ ובעולם.