עד לפני שנים לא מעטות, רכישת מונית היתה דבר לא פשוט. בשביל להיות נהג מונית היה צורך באישור מיוחד, היה צורך לזכות במה שמכונה "מספר ירוק" במסגרת הגרלה מיוחדת, זה לא היה דבר של מה בכך.

 

במהלך השנים זה השתנה וכיום בשביל להיות נהג מונית צריך הרבה פחות מזה, מה עוד שגם כל הרעיון של רכישת מוניות השתנה.

מכירת מוניות נעשית היום במסלולים שונים. אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של חברות שמציעות אפשרויות לרכוש מוניות בתנאים אופטימאליים, הן עבור תחנות מוניות שמעוניינות לחדש את צי הרכבים שברשותן, הן עבור נהגים שמעוניינים להחליף את המונית הישנה בחדשה, והן עבור נהגים שזה עתה נכנסו לתחום ורוצים לרכוש בפעם הראשונה מונית שתשרת אותם ותאפשר להם להסיע נוסעים ממקום למקום.

מכירת מוניות בדומה למכירת כלי רכב במגזר הפרטי או העסקי, מתבצעת כיום בתנאים אופטימאליים, תנאים ייחודים אשר מאפשרים לפרוס את התשלומים לאורך תקופה ארוכה, זאת במטרה להקל על הרוכש, כך שהוא יוכל לבצע את הרכישה בהקדם, להשתמש ברכב ובעזרת הכסף שהוא מרוויח במסגרת עבודתו, הוא יוכל לשלם את התשלומים השונים.

כאמור מכירת מוניות נעשית בצורה דומה למכירת כלי רכב לקהל הרחב, כאשר קיימים מספר הבדלים שנדרשים מעצם השימוש שמתכוונים לעשות ברכב וכן מסיבות נוספות. כך למשל, מבחינת מס הכנסה הרי שהתשלום הוא מופחת מאחר ומדובר ברכב עבודה לכל דבר, הרכב עצמו נמכר עם אביזרים שונים שנדרשים לנהג מונית, ניתן לרכוש לא רק את הרכב עצמו אלא גם זכויות ציבוריות וכל מה שכרוך בשימוש במונית. כמו כן, מכירת מוניות מתבצעת באמצעות יועצים מיוחדים שעוזרים בנושא.

אז כיצד רוכשים מונית?

בין אם מדובר על מכירת מוניות יד ראשונה או יד שנייה, הרי שהמסלול מתבצע באופן הבא. משלמים מקדמה מסוימת ולאחר מכן משלמים תשלום חודשי קבוע למשך תקופה של שלוש-ארבע שנים. במסגרת זמן, נהנים גם מהרכב וכן מטיפולים נרחבים שניתן לבצע בו דרך החברה.

מן הסתם, מדובר במסלול מאוד אטרקטיבי לנהגי מוניות, הן בגלל שמדובר על תנאי תשלום נוחים, והן בגלל שהם מקבלים מגוון של שירותים וטיפולים שהם לא צריכים לשלם עליהם. חשוב לומר שבמסגרת מסלולי מכירת מוניות, אפשר ליהנות גם מאפשרויות השתתפות בעלות ב-100 אחוז מערך הרכב, כלומר מקבלים מימון מלא על כל הרכב, כמו כן ניתן לרכוש מוניות יד שנייה בעלות נמוכה יותר ובתנאים אופטימאליים.

כמובן שניתן למצוא מגוון רכב של כלי רכב למכירה, אף על פי שאנחנו יכולים לראות על הכבישים סוגים ספציפיים של מכוניות על תקן מוניות, הרי שעדיין, נהגים שמעוניינים יכולים לרכוש סוגי רכב אחרים שיתפקדו על תקן מוניות, בהחלט יכולים למצוא כאלה בתנאים נוחים לרכישה.