לא מעט אנשים משתמשים במדרסים בישראל. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא מדובר רק על חולי סכרת שזקוקים למדרסים מיוחדים אלא גם בגורמים אחרים, אשר נזקקים לכך מסיבות שונות.

כלים

 

לשמחתם יש בישראל לא מעט מקומות שמספקים מדרסים אורטופדיים מתאימים.

מדרסים אורטופדיים משמשים, כאמור, מגוון רחב של אנשים. בין היתר, מדובר על בני נוער שמתמודדים עם בעיות צמיחה והליכה, ספורטאים דוגמא כדורגלנים, כדורסלנים, רצים וגורמים אחרים שמאמצים הרבה את הרגליים וצריכים מדרסים שיתאימו לכף הרגל ויוכלו לשרת אותם לאורך זמן בשביל לבצע את הפעילות הגופנית מבלי להתמודד עם כאבים ויציבות לא נכונה.

בישראל ניתן למצוא, כאמור, מגוון רחב של מקומות בהם ניתן לרכוש מדרסים אורטופדיים. כעת אנחנו צריכים לזכור, יש מספר סוגים של מדרסים, בין אם הם קשיחים או גמישים. בעיקרון כל אחד שצריך מדרס חייב לבצע בדיקה והתאמה של המדרס בטרם הוא רוכש אחד. התהליך מתבצע במכון אורטופדי מקצועי ומוסמך, ולא אצל גורם שאיננו כזה.

כאן אנחנו צריכים להדגיש, כיום נמכרים לא מעט מדרסים שאינם אורטופדיים, אלא מדרסים כלליים, ואלה לא מותאמים לכל אחד ולכן מומלץ להשתמש במדרסים אשר נבחנו בקפידה והותאמו לנעל באופן מדויק, ולא מדרסים רנדומליים.

מדוע אנחנו בכלל צריכים מדרסים

בדיוק כפי שאנשים צריכים משקפיים או מכשירי שמיעה, כך יש מי שזקוק למדרסים. יש לכך מספר סיבות.

ראשית, אנחנו מבצעים פעולות שונות ומגוונות עם הרגליים, זה משפיע על היציבות שלנו ועל היכולת שלנו לעמוד וללכת בצורה נוחה. יש לכך השפעה על כף הרגל. לכן אנחנו צריך מדרס שיאפשר לנו לעמוד בצורה ישרה וללכת בלי להרגיש כאבים.

שנית, לא מעט אנשים פועלים במקומות בהם המשטחים קשים או יכולים לגרום נזק לרגל. זה אומר, שיש להשתמש במדרסים אורטופדיים על מנת להגן על כף הרגל מפני פציעות וחבלות.

שלוש, אנשים שעברו תאונות, פציעות וכדומה, נדרשים לא פעם להשתמש במדרסים על מנת לחזור להליכה תקינה.

ארבע, הרבה אנשים שרצים או עושים פעילות ספורטיבית אחרת שמאמצת את הרגליים, בין היתר כזו שגורמת להם להפעיל כוח ולקבל מכות בכף הרגל, צריכים להשתמש במדרס בשביל להגן עליה ובכך הם יכולים להמשיך ולהשתמש בה בצורה סדירה לאורך זמן.

כאמור, אנחנו יכולים למצוא מכוני אורטופדיה רבים בישראל, בהם אפשר לבצע התאמות באמצעות מחשב או הטבעה בחומר, אשר בוחן את מבנה כף הרגל ובהתאם נקבע איזה מדרס יש להכין עבור הרגל.

חשוב לומר, ההתאמה מתבצעת על ידי גורם מקצועי בלבד, ורק כך אפשר להכין את המדרס ללקוח. לפני שהוא משתמש בו, עליו לבחון אותו מספר פעמים, בשביל לוודא שהוא אכן מתאים לו. במידה ולו, ניתן לבצע שינויים ושיפורים שיאפשרו לו להשתמש בו.