מוניטין הוא למעשה כל אוסף הרשמים המתפרצים אל תודעתנו כאשר אנו שומעים שם של אדם, חברה, ישות או מותג כלשהם. בניגוד לנהוג לחשוב, מוניטין יכול להיות טוב אבל הוא יכול להיות גם רע.

כלים
ניהול מוניטין
ניהול מוניטין

 

ניהול מוניטין הוא האופן בו מגבירים את הרשמים החיוביים אותם אנו רוצים לקבע בתודעה הכללית, ומבצעים ניקוי מוניטין באינטרנט, שיכולים לפגוע בשמנו. בעבר הייתה זו משימה יום יומית אותה היינו צריכים למלא בעולם האמיתי, באינטראקציה שלנו מול בני אדם אחרים, אך היום בעידן האינטרנט, בו כל חיפוש שמנו או פעילותנו באינטרנט יכולה להציף שלל תכנים שאולי אנחנו כלל לא מודעים לקיומם, ישנה חשיבות רבה לניהול המוניטין בצורה יזומה ואפקטיבית.

ניהול מוניטין בעידן האינטרנט ומנועי החיפוש

אחד האתגרים הגדולים ביותר בתחום של ניהול מוניטין בעידן האינטרנט, הוא האתגר של שמירת תוצאות חיפוש שליליות אודות הגורם שעבורו מנוהל המוניטין. כאדם או עסק, ייתכן שבעבר הייתם מעורבים בתהליך משפטי כלשהו למשל. לא משנה אם אתם הייתם הצד התובע ולא משנה אם אתם הייתם הצד הצודק, עצם העובדה ששמכם עולה בהקשר משפטי בתוצאות החיפוש של גוגל, יכולה לייצר פגיעה משמעותית במוניטין שלכם. אנשים לא טורחים לברר את המקרה ואת עמדותיהם של הצדדים באותו מקרה משפטי. הם פשוט רואים שאתם קשורים למקרה הזה, ולוקחים בחשבון את הרע ביותר.

דוחקים את הרשמים השליליים אחורה, ומקדמים את החיוביים

מן הצד השני, אם בחיפוש בגוגל תוכלו לוודא שכל תוצאות החיפוש הקשורות אליכם ואשר מוצגות בראש דף תוצאות החיפוש הן חיוביות, בעוד התוצאות השליליות אם יש כאלו, נדחקות מטה אל הדפים האחרונים, תוכלו להבטיח שלפחות במרחב האינטרנטי, המוניטין שלכם מתוחזק היטב והרשמים החיוביים לגביכם יגברו על אלו השליליים והיכן שניתן אפילו לבצע מחיקת מידע מהאינטרנט. הצורך בשירות ניהול מוניטין עולה בעיקר בקרב אנשים או חברות שנקלעו לאחרונה לאירוע שלילי כלשהו, שזוכה לסיקור תקשורתי או לשיח ציבורי, אפילו בהיקף קטן.

תהליך מקצועי מעולם הקידום האורגני

אם קיים שיח כזה, אתם יכולים להיות בטוחים שהוא יופיע בראש תוצאות החיפוש, ואת זה אתם לא רוצים. במסגרת התהליך של ניהול מוניטין מתבצעות פעולות מקצועיות, המיועדות לקדם תכנים חיוביים אל ראש דף תוצאות החיפוש, ולדחוק את הסיקור השלילי לגביכם אל החלק האחורי של הדפים העוקבים. במקרים רבים ניתן גם לפנות לגורמים המפרסמים ולבקש הסרה של התכנים השליליים לחלוטין, אך כל התהליך הזה חייב להתנהל בצורה מקצועית ועל ידי אנשי המקצוע המתאימים מעולם הקידום האורגני.