רשות מקרקעי ישראל תקצה למועצה המקומית מצפה רמון כ- 36 דונם בשני מגרשים למטרת הקמת "מצפה כוכבים". המצפה יחשוף בפני הקהל את חווית השמיים במדבר ויעניק ידע והיכרות עם גרמי שמיים וחוויות תצפית בכוכבים באמצעות ציוד מקצועי מתקדם.

כלים

המגרש הראשון משתרע בשטח של כ- 11 דונם וייעודו לתיירות, במגרש יוקם מצפה כוכבים ובסמוך אליו אולמות הקרנה, חללי תצוגה, מרפסת מסתובבת, כיפה פלנטרית, רחבת תצפיות חיצוניות בטלסקופים גדולים ומקצועיים ומיצג פנימי הכולל חלל תצוגה ואודיטוריום להדרכה וסרטים שיאפשרו את חווית הכוכבים גם למבקרים במצפה הכוכבים באמצע היום. בנוסף יוקמו בשטח מבנים תפעוליים ושירותים, מסעדה, חנות מזכרות, מזכירות, משרד ניהול והדרכה, שבילים, חניה, נוי וחציצה.

המגרש השני הינו שטח פתוח גדול ורחב המשתרע בשטח של כ- 25 דונם, הוא יישאר במצבו הטבעי ויהווה חלק בלתי נפרד מ"שמורת החושך" הנדרשת סביב למצפה הכוכבים (ללא זכויות בניה).

בכוונת החברה לפיתוח מצפה רמון להפעיל בשטח המבוקש סיורים מודרכים, השכרת טלסקופים, חוגים ופעילויות ערב לתושבי האזור, קיום פסטיבלים ואירועים שונים על בסיס קבוע אשר יהיו מוקד משיכה לנוער וסטודנטים לצורך עבודות חקר באסטרופיזיקה.

מצפה רמון הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה לחובבי החוויה המדברית המחפשים שקט, שלווה, ושטחים פתוחים. האוויר הנקי, הנוף המדברי והשלווה הפכו יחדיו לנוסחא מנצחת ומושכת לתיירות רבה מהארץ ומחוצה לה. מצפה הכוכבים צפוי למשוך אוכלוסייה מגוונת למצפה רמון, קיומו של המצפה לצד הכרזתם של מכתש רמון ומצפה רמון כשמורת שמי לילה על ידי אונסק"ו, הופכים את מצפה רמון לאתר בינלאומי מוביל ול "שמורת אור כוכבים" לשמים חשוכים.

הקרקע הוקצתה ללא מכרז עפ"י המלצת הועדה המשותפת של רמ"י ומשרד התיירות, לתקופת פיתוח של 4 שנים, אשר בסיומה עם הקמת המיזם, יחתם הסכם חכירה לתקופה של 49 שנים.