אם אתם זקוקים להלוואה ושמעתם לא פעם את המושג שוק אפור - חשוב שתדעו מהו השוק האפור, מה התנאים להלוואות בשוק זה, ומדוע לא כדאי לקחת הלוואות מהשוק האפור. אז מהו השוק האפור, ומה אפשר לעשות כאשר זקוקים להלוואה מהירה? כל התשובות בהמשך.

כלים

 

השוק האפור מהו?

שוק זה מתייחס לגורמים שעוסקים בכל הנוגע לכספים, הלוואות, להלבנת הון, עיסוק בגביית חובות ועוד. השוק האפור הוא כזה שמאפשר הלוואות מידיות במזומן בריבית גבוהה שאינה קרובה אפילו לריביות של הבנקים, או לכאלה שמציעות חברות חוץ בנקאיות. הריביות של השוק האפור נחשבות גבהות במיוחד, והן לעיתים אף כאלה שאי אפשר לעמוד בהן בזמן ההחזרים.

למי מלווה מהשוק האפור כספים?

אנשים שלווים כספים מהשוק האפשור הם בדרך כלל כאלה שמוגבלים בבנק, ואנשים שאינם יכולים ליהנות אפילו מהלוואות למוגבלים, והם נחשבים לקוחות 'בעיתיים' בעיני הבנק שלהם. אל השוק האפור מגיעים גם אנשים שאינם רוצים או יכולים לבצע הלוואות בתוך המשפחה, כמו כאלה שנדחים על ידי חברות חוץ בנקאיות.

האם זה נכון שהשוק האפור עלול להיות מסוכן?

השוק האפור מוגדר כבעייתי, והוא כזה שיכולים להלוואת בו גם אנשי עסקים שיאפשרו החזרה הוגנת של ההלוואה, אך לרוב הוא מנוהל על ידי גורמים עבריינים, שמציבים תנאים קשים להחזרת ההלוואה, תוך גבייה קשה הרבה יותר בזמן שההלוואה אינה מוחזרת.

רבים הגורמים מהשוק האפור שנקשרו לעבירות של סחיטה באיומים תוך הפעלת לחיץ פיזי על הלווים. בנוסף אנשי השוק האפור עוסקים בפעילת נוספת שאינה חוקית כמו הלבנת הון, מתן 'פרוטקיישן', העלמת מס ועוד.

בנוסף, לא חסרים המקרים שבהם דווח על אנשים שלא הצליחו להחזיר הלוואות בשוק האפור, ובשל כך נאלצו 'לרדת למחתרת' ו'להעלם' מפאת דאגה לשלומם ולשלום משפחתם.

אז מהיכן כדאי להלוות הלוואות מידיות?

אם אתם זקוקים להלוואה מידית והבטיחו לכם כי תוכלו לקבל אותה בקלות דרך הלוואות: שוק אפור לא חייבת להיות האלטרנטיבה המידית עבורכם.

בין האלטרנטיבות תוכלו למצוא גופים חיצוניים כמו חברות חוץ בנקאיות שמציעות הלוואות בסכומים שונים ללא ערבים, וללא קשר לחשבון הבנק שלכם.

עוד תוכלו לחפש אחר עמותות וארגונים שמאפשרים הלוואה ללא ריבית לנזקקים, ומומלץ לפנות אל הבנק ולקבל הלוואות על סמך פיקדונות, פנסיות וקופות גמל.

אז אם אתם רואים מועדות חשודות בעיתן שמזמינות אתכם ליהנות מסכומי כסף בתנאים לא הגיוניים, הימנעו מיצירת קשר, ופנו רק אל חברות וגופים פיננסיים לגיטימיים.