לפני לא הרבה שנים המשקיעים אשר היו סוחרים בשוק ההון היו קהל יעד מאוד ספציפי-אנשים בעלי כיס עמוק וידע רב בעולם ההשקעות,  בשנים האחרונות אנחנו רואים כניסה של משקיעים חדשים, שונים לחלוטין מהמשקיע "הישן", אנשים ללא רקע בתחום ההשקעות, ללא שליטה מוחלטת במספרים מתמטיקה וכד' שלמרות זאת מבצעים מסחר בשוק ההון ומצליחים.

כלים

מה השתנה שגרם לאנשים האלו להגיע לתחום?

כמה דברים האמת:

בורסת הנאסד"ק

בשנת 1971 הוקמה זירת מסחר מקוונת הראשונה בעולם- נאסד"ק(Nasdaq) בהתחלה הוקמה רק בשביל לתת מחירים בצורה פשוטה יותר ולאחר מכן גם הפכה להיות זירת המסחר הראשונה שהמשקיעים יכלו לקנות ולמכור מניות בצורה מקוונת.

הבורסה החדשה הנגישה את מערכות המסחר לקהל הרחב, הוזילה את הפרשי המחירים בין הביקוש להיצע ולמעשה פתחה בפניי קהל רחב יותר את פוטנציאל ההשקעה בבורסה.

ריביות

אם בעבר היה מספיק לשים את הכסף בתכנית חסכון נחמדה שהשיגה לנו תשואה ללא סיכון של כמה אחוזים יפים שהספיקו לנו, לצערי הימים האלו כבר נגמרו.

בעבר הלא רחוק כל כך לפני פחות מעשור היינו יכולים לעשות באיזור ה 5% תשואה על כספים שישבו לנו בבנק, היום זה עומד על סכום מגוחך של 0.1%!!! ואנחנו גם לא כזה רחוקים מעידן של ריבית שלילית- שיקחו לנו כסף על זה שאנחנו שמים כסף בבנק.

פיזור

המשפט הידוע "לא שמים את כל הביצים בסל אחד" מאוד נכון גם לתחום ההשקעות במיוחד אם זה ביצים מזהב.

משקיעים אשר מעוניינים למצוא אפיק השקעה נוסף פונים לשוק ההון בגלל פוטנציאל התשואה בתחום הזה- השמים הם הגבול.

מינופים

מינוף זהו כלי פיננסי המאפשר למשקיע לקחת סוג של הלוואה מהברוקר ולמעשה להגדיל את כח הקניה שלו, דבר זה מייצר פוטנציאל השקעה לא רק לאנשים בעלי הון עצמי גדול אלא פותח את שערי שוק ההון בפני משקיעים קטנים אשר מחפשים דריסת רגל בתחום ההשקעות, היום יש ברוקרים אשר נותנים לך מינופים של עד פי 20 מהכסף שלך- זאת אומרת על קרן בגובה 10,000שקל ניתן להחזיק תיק בגובה 200,000 שקל. מספיקה תשואה שנתית של 5 אחוז בשביל להכפיל את הקרן. חשוב לדעת שמינופים גם מכניסים את תיק ההשקעות לסיכון גדול יותר.

הסיבות האלו גורמות לאנשים רבים המחפשים אופציות השקעה על מנת לייצר תשואה מהכסף שיושב להם בצד, לחפש אפיק השקעה אחר מאשר להניח את הכסף בעו"ש בבנק או בתכנית חסכון כלשהי.

איזה אפיקים?

מסחר בשוק ההון השקעות בנדל"ן נדל"ן מניב השקעה בקרנות נאמנות ניהול תיקי השקעות אלגוטריידינג

אז מה זה מסחר בשוק ההון ואיך עושים את זה?

היום אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מעניינת בתחום המסחר בשוק ההון בגלל כמות הכספים שנכנסים ויוצאים כל יום מהבורסה(מדובר בטריליוני דולרים בכל יום)

ההתעניינות הגדולה בתחום הזה מייצרת שיפור תנאים תמידי למשקיע דרך הברוקרים, מערכות מסחר אשר מתעדכנות באופן רציף עם פקודות מתוחכמות אשר עוזרות למשקיעים לבצע פעולות בקלות וביעילות ושירותים מיוחדים למשקיע כמו יועץ השקעות צמוד, קורסים וכד'.

דבר נוסף שאנחנו רואים בשנים האחרונות זה התפתחות המכללות להשקעות בשוק ההון, היום יש מספר לא מבוטל של מכללות בכל רחבי הארץ בעלות תוכן לימודים מאוד מקצועי ומרצים בעלי ניסיון המביאים אנשים ללא רקע בשוק ההון להיות סוחרים מקצועיים אשר מתפרנסים ממסחר בכוחות עצמם.

הלימודים מתאימים לכל האנשים בגלל תוכן הלימודים הקל יחסית, השעות הנוחות- לימודי ערב או בוקר משך הקורס- לרוב בין חודש ל5 חודשים פעם בשבוע ומחירים אשר מתאימים לכל כיס.

אם אתה או את מחפשים דריסת רגל בתחום אבל לא יודעים מאיפה להתחיל אחד מאנשי ההכוונה של אינסיידרס יעזור לכם ללא עלות או התחייבות.