המון עובדים שכירים מגיעים אל נקודה בחייהם שבה הם מבינים כי הגיע גם הזמן שלהם לעשות משהו בשביל עצמם. במידה רבה, כעובדים שכירים אתם עובדים על מנת להניע את העסק של בעלי החברה בה אתה עובדים.

עורך דין זכיינות
עורך דין זכיינות

כעצמאיים? אתם מניעים את העסק של עצמכם ויכולים לקצור פירות מתוקים הרבה יותר. לשמחתכם, על מנת ליהנות מתעסוקה עצמאית ומהיותכם מנהלים, אינכם צריכים לבנות עסק מאפס, אלא תוכלו להיות זכיינים. הצטרפות לרשת זכיינית מגלמת בתוכה לא מעט יתרונות!

ראשית: למה כדאי לכם להיות זכיינים?

עוד לפני שתדעו איך פותחים רשת זכיינית, מדוע כדאי לפנות אל נתיב של זכיינות ולא אל בניית עסק מאפס? הסיבה לכך פשוטה: כשאתם חוברים אל רשת זכיינית ומקבלים ממנה את ההיתר לפעול, אתם פועלים תחת חממה המעניקה לכם ליווי, ייעוץ ושירות מלא בכל הקשור לעסק. במידה רבה, אינכם צריכים להיות אנשי עסקים מדופלמים, אלא אתם מקבלים את כל הנדרש לכם על מנת לפתוח את העסק שתמיד רציתם שיהיה לכם.

העבודה עם רשת זכיינות מאפשרת לכם ליהנות מהמוניטין שהרשת יצרה לעצמה, לזכות בקהל הלקוחות הקיים וליהנות ממיתוג גבוה ויוקרתי של הרשת. זאת כמובן בשונה מעסק שאתם בונים לבד, שבו עליכם לבנות אסטרטגייה שיווקית, מיתוג ותדמית בכוחות עצמכם. עם רשת זכיינות, אתם במידה רבה הולכים על בטוח ויודעים לקראת מה אתם הולכים.

הקשר ביניכם ובין העסק שאתם רוצים לפתוח

איך תדעו לאיזה כיוון לפנות? ישנן רשתות זכיינות המעניקת זכיינות בתחום האופנה וישנן גם רשתות המעניקות זכיינות בתחום המסעדנות. חשוב מאד לפנות אל נתיב שמדבר אליכם, שיש לכם חיבור רגשי אליו ושאתם מרגישים שהתשוקה שלכם יכולה להיות מתורגמת לעסקים מוצלחים. ללא תשוקה, יהיה קשה מאד להניע את הזכיינות ולהוביל את העסק להצלחה. שאלו את עצמכם עד כמה יש לכם יכולות ניהול, מה הסיבה שאתם בוחרים דווקא בזיכיון אחד על פני אחר, מה הזיקה ביניכם ובין העסק אותו אתם רוצים לפתוח והאם יצא לכם להיות לקוחות של העסק ממנו אתם מעוניינים לרכוש זכיינות ואיך התרשמתם ממנו.

האם אתם עומדים בתנאי הסף של הרשת?

אז איך להפוך לזכיין ברשת זכיינות? לכל רשת יש את תנאי הסף שלה, תוך שהענקת הזכיינות ניתנת לאחר בדיקות מקדימות רבות הנערכות על ידי נציגי ובעלי הרשת. ראשית, חשוב שיהיה לכם הון עצמי לפתיחת תיק הזכיינות, כמו גם תנאי סף שונים המשתנים בין רשת לרשת. על כן, עליכם לפנות אל הרשת ממנה אתם מעוניינים לקבל את הזכיינות ולבדוק מה תנאי הקבלה.

מדוע חשוב לעבוד בצמוד לעורך דין?

את הדרך שלכם לקבלת הזכיינות לא מומלץ לעבור לבד, אלא עם ליווי משפטי של עורך דין מומחה לזכיינות. עורך דין המתמחה בתחום זה יכול להעניק לכם מידע רב בכל הקשור להיבטים המשפטיים הקשורים לזכיינות. בכדי להבטיח שתחתמו על הסכם זכיינות ראוי וכזה המטיב עמכם, חשוב להכיר את החוקים, את התקדימים ואת התנאים הטובים ביותר שניתן לחתום עליהם במעמד הסכמים כאלו. עורך דין זכיינות יוכל ללוות אתכם כבר משלב הבדיקות המקדימות, דרך פגישות ההיכרות עם החברה שמעניקה את הזכיינות ועד חתימה על הסכם שלאחריו תצאו לדרך עסקית משותפת.