כשאנחנו חושבים על משאיות חלוקה, אנחנו מדמיינים משאיות גדולות, מאסיביות, הרי לרוב אנחנו פוגשים משאיות כאלה על הכביש. מדובר על משאיות שיכולות לנייד ולהוביל כמות עצומה של מזון, מוצרי חשמל, רהיטים או כל דבר אחר.

משאיות חלוקה
משאיות חלוקה

 

אך אין שום בעיה, אם אנחנו זקוקים למשאית חלוקה קטנה למצוא אחת כזו שתתאים לצרכים שלנו. חברות הרכב אשר מייצרות משאיות חלוקה, מציעות לנו מגוון רחב של גדלים, ואנחנו יכולים לבחור בין משאיות גדולות למשאיות קטנות, בהתאם לצרכים שלנו. השאלה היא, כיצד בוחרים משאית חלוקה קטנה, למי זה יכול להתאים ומה השיטה הנכונה להשיג משאית שכזו.

אנחנו נתחיל בנקודה האחרונה. חברות גדולות במשק, יכולות להרשות לעצמן לקנות צי משאיות, בהנחה וזה משתלם להן ולהחליף אותן אחרי כמה שנים. לעסק קטן זה פחות משתלם כלכלית, ולכן אפשר למצוא אופציות אחרות להשיג משאית חלוקה, למשל באמצעות שירות ליסינג אשר בתום 40 חודש לערך, המשאית תחזור לחברה והעסק יקנה משאית חדשה במקום, אופציה אחרת היא לשכור משאית לתקופה מוגבלת, במידה ואין צורך להשתמש במשאית כל הזמן או לקנות משאית יד שנייה. הכל שאלה, מה גבולות התקציב של העסק ומה הצרכים שלו.

אחרי שביררנו נקודה זו, נתייחס לשאלה המהותית והיא כיצד בוחרים משאית חלוקה קטנה, לעסק קטן או לעסק גדול.

הבחירה הנכונה במשאית חלוקה קטנה

משאית חלוקה קטנה יכולה להתאים לכל גודל של העסק, בהתאם לצרכים שלו. גם עסקים גדולים נזקקים לעיתים למשאיות חלוקה קטנות. למשל אם הם מעוניינים לחלק את אזורי החלוקה באופן מצומצם, או לחילופין אם הם צריכים לבצע חלוקה של מוצרים קטנים, באופן יחסי.

הבחירה במשאית קטנה, תהיה על פי המידות של המשאית מצד אחד, כך שתתאים לצרכים של החברה, ומצד שני, על פי סוג המוצרים שהמשאית תצטרך להוביל. אם מדובר במשאית שאמורה להוביל מזון קר למשל, אז צריך לבחון האם היא תוכל להכיל אמצעי קירור שונים. אם מדובר במשאית שאמורה להוביל ריהוט, גם אם היא קטנה, נשאלת השאלה מה הגובה שלה.

כמו כן, הבחירה תתבצע על פי שנת הייצור של המשאית ומאפיינים אחרים שלה, כאלה אשר אמורים להשפיע על אופי השימוש במשאית. מן הסתם, נעדיף לבחור משאית חדשה שתחזיק מעמד זמן רב, משאית שהמנוע שלה מספיק חזק בשביל שהנסיעה בה תהיה חלקה, משאית שמקנה לנהג את כל תחושת הנוחות והבטיחות שהוא צריך בשביל לנהוג בה בשקט ובשלווה.

נקודה אחרונה שמתייחסת לבחירה של משאית חלוקה היא החברה ממנה רוכשים או שוכרים אותה. אנחנו נבחר מן הסתם בחברה שאנחנו יכולים לסמוך עליה, חברה אשר מעניקה לנו את כל השירותים שאנחנו צריכים, בין אם זה שירותי תיקונים, טיפולים ועוד. ככל שנקבל יותר טיפולים דרך החברה, כך יוקל עלינו בתפעול המשאית לאורך זמן.