משרד התיירות ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מודיעים על פרסום מכרז לחכירת שלושה מגרשים המיועדים למלונאות ומסחר, בשכונת עיר ימים "הבלוט" באשקלון.

מכרז בתי מלון באשקלון
מכרז בתי מלון באשקלון

שר התיירות, יריב לוין: "פרסום המכרז ובנייתם העתידית של חדרי מלון נוספים הם מהפכה גדולה בתיירות לאשקלון. זהו מהלך שמעלה את אשקלון בגדול על מפת התיירות והופך אותה למוקד אטרקטיבי לתיירות חוץ ולא רק לתיירות פנים. אין ספק שהחופים המדהימים של העיר והקרבה לאתרי תיירות מהחשובים בישראל יהפכו את אשקלון לעיר מרכזית במפת התיירות בישראל".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון: "רשות מקרקעי ישראל רואה חשיבות רבה בחיזוק היכולת הכלכלית של הרשויות והערים בהן מתבצע שיווק קרקע לדיור בהיקפים רבים. בד בבד, מתקיים שיתוף פעולה אסטרטגי עם משרד התיירות לחיזוק תשתית התיירות והקמת בתי מלון נוספים ברחבי המדינה. מהלך זה מסייע גם לחיזוק הרשויות המקומיות. הקמת בתי מלון חדשים באשקלון תחזק את מעמדה התיירותי והכלכלי ותסייע לה בקליטת רבבות תושבים חדשים, לצד תוספת חדרי מלון לענף התיירות בכלל".

בתי המלון שעתידים להיבנות יתרמו להיצע כ-900 חדרי לינה לעיר. שטחם של  המגרשים המיועדים הינו כ-10.4, 11.9 ו-12.8 דונם, וכל בית מלון שיבנה צפוי להכיל כ-300 חדרים שיתווספו לכ-550 החדרים הקיימים בעיר כיום. מועד הגשת הבקשה למשרד התיירות הינו עד יום שני, 05.03.2018, י"ח באדר, תשע"ח, בשעה 12:00.

המכרז להקמת בתי המלון באשקלון מתקיים על רקע שיא כל הזמנים בכניסת תיירים לישראל ובמסגרת מדיניות משרד התיירות להרחבת ההיצע של חדרי הלינה בישראל לצורך הגברת התחרות והוזלת מחירים.

משרד התיירות רואה בעיר אשקלון יעד אטרקטיבי למבקרים ופוטנציאל תיירותי גדול. אשקלון היא אחת הערים הקדומות בישראל ונמצאת במרחק של 40 דקות נסיעה בלבד ממרכז הארץ. מבקרים המגיעים לעיר זוכים ליהנות מרצועת חוף מרהיבה, הכוללת חופי רחצה מוסדרים, טיילת עם נוף ומרינה בינלאומית. כמו כן, הגן הלאומי שנמצא בעיר, מייחד אותה כעיר בעלת אתרים היסטוריים וממצאי ארכיאולוגיה מרשימים ואותנטיים. האטרקציות התיירותיות בעיר מושכות מבקרים מהארץ ומהעולם, כמו מרכז המבקרים של מבשלת הבירה 'קרלסברג', פארק אקסטרים אקולוגי חדש השוכן על חוף הים ואף קורסי צלילה.