מצנן אוויר הינו מוצר אשר עבר גלגולים רבים בשנים האחרונות עד אשר הגיע למוצר (המצוין) שהוא היום. בשוק קיימים דגמים רבים של מצנני אוויר, החל ממצנן אוויר ביתי וקטן המשמש לצינון חללים קטנים בבית, במרפסת או בגינות פרטיות ועד מצנן אוויר תעשייתי המשמש בעיקר למפעלים, בתי מלאכה, גני אירועים ואולמות תעשייה.

כלים
מצנן אוויר
מצנן אוויר

רבים מתלבטים האם כדאי לרכוש מצנן אוויר, מזגן נייח/ מזגן נייד או בכלל מאוורר. אז בשביל לעשות לכם סדר ריכזנו עבורכם את יתרונותיהם של מצנני האוויר על פני פתרונות קירור אחרים:

1. השוואת מחיר - מחירו של מצנן אוויר ביתי זול יותר ממחירו של מזגן נייח. כמו כן מחירם של מצנני אוויר תעשייתיים זול משמעותית ממחירם של מזגנים תעשייתיים.

2. השוואת עלויות הפעלה - הפעלת מצנן אוויר ביתי תעלה כ-10 אגורות לשעה בעוד הפעלת מזגן נייח תעלה בין 1 ₪ למזגנים חדישים ומתקדמים ועד 3 ₪ למזגנים ישנים/ מזגנים לא חסכוניים. הפעלת מצנן אוויר תעשייתי תעלה עד 1.5 ₪, בהתאם לסוג המצנן ועצמת ההפעלה.

3. אחזקה - אין הבדל מהותי בין אחזקת מצנן אוויר למזגן נייח. ההבדל המרכזי הינו בנוחות הגישה, כאשר מזגן נייח תלוי, בד"כ על קיר, בעוד מצנן אוויר נמצא על הקרקע, והגישה אליו תהיה קלה יותר.

4. ניידות - מצנני אוויר ביתיים ותעשייתיים כאחד הינם פתרונות קירור ניידים על גלגלים. תוכלו לבחור היכן להציבם, בהתאם לצורך המשתנה. כמו כן ישנם מצנני אוויר נטענים, אשר יאפשרו לכם לקחת את מצנן האוויר אתכם לכל מקום שתרצו, גם אם לא קיים חיבור זמין לחשמל.

5. מצנני אוויר מדגמים חדשים ומתקדמים כוללים בקר לחות, אשר מאפשר לשלוט על הלחות השוררת בחלל, וכך תוכלו להשיג אפקט קירור דומה לזה של מזגן, גם בחללים סגורים.

6. מצנן אוויר ביתי ותעשייתי כאחד מאפשרים לכם לאוורר חללים גדולים משמעותית מאלו שמאווררים תעשייתים יכולים לאוורר.

7. התקנה - מצנן אוויר אינו דורש התקנה כלל. חברו את המצנן לחשמל, מלאו אתם המצנן במים (מילוי נדרש כל 6-12 שעות, בהתאם לסוג מצנן האוויר, עצמת ההפעלה וטמפרטורת הסביבה) והדליקו. המצנן יעשה את שאר העבודה.