המודעות הגוברת והולכת לחשיבות השמירה על איכות הסביבה הביאה להתפתחות והתרחבות משמעותית בענף המיחזור ככלל ובתחום האלקטרוניקה בפרט. ציוד חשמלי ואלקטרוני מכיל פעמים רבות מתכות וחומרים כימיים רעילים אשר אינם מתפרקים וגורמים לזיהום סביבתי כבד.

כלים
מיחזור אלקטרוניקה לעסקים
מיחזור אלקטרוניקה לעסקים

 מודעות וחקיקה

החקיקה בתחום המיחזור מחייבת את בעלי העסקים, היצרנים והיבואנים לדאוג לפינוי מסודר של מכשירים וציוד אלקטרוני כגון סוללות, מצברים ומיכשור ביתי כגון מקררים, תנורים, טלוויזיות ועוד. תרבות הצריכה המערבית וההתקדמות הטכנולוגית המהירה הפכו את מוצרי האלקטרוניקה למבוקשים וזמינים מאי פעם וכך גם גדלה מידת הנזק שהם מסבים לכדור הארץ.

פתרונות מיחזור לאלקטרוניקה

מיחזור אלקטרוניקה לעסקים הוא פתרון מצוין ומשתלם לבעלי העסקים. חברות ייעודיות בתחום, מציעות לרכוש את הציוד החשמלי ואף להעניק תמורה בעבורו. חברות אלה מתמחות במיחזור המתכות והחומרים הכימיים לשימוש חוזר ובכך מצמצמות את הזיהום הסביבתי ואת עלויות הייצור של משאבים וחומרי גלם המשמשים את תעשיית האלקטרוניקה. חברות מיחזור מספקות שירותי איסוף של פסולת אלקטרונית תוך שמירה על אבטחת מידע ומקסום של שווי השימוש.

שירותי מיחזור - שימושים ויתרונות

המתכות האציליות המשמשות לייצור ציוד אלקטרוני, הינן בעלות ערך ונשלחות לטיפול בבתי זיקוק לשם מיצוי המתכות האל – ברזליות והפרדתן ממתכות יקרות. שירות מיחזור אלקטרוניקה לעסקים כולל:

פינוי פסולת אלקטרונית מחברות, ארגונים, עסקים ומפעלים בכל רחבי הארץ.תפעול וביצוע משימות פינוי ומיחזור מורכבות.מומחיות במיחזור ציוד תקשורת ומחשוב.קבלנות מורשה מטעם תאגידי המיחזור.

חברות המיחזור מתאמות את הפינוי במועד הנוח ללקוח ונוטלות חלק בתהליך עד גמר המיחזור. הפעולה מלווה בתיעוד מסודר באמצעות צילום ותיעוד משקלה של הפסולת הממוינת על פי סוגיה בהתאם להגדרות החוק. עם סיום התהליך, נשלחת תעודת מיחזור מטעם החברה או תאגיד המיחזור המאשרת את ביצוע העבודה.

השמדת מדיה מגנטית ואבטחת מידע

אחד מהשירותים הנלווים של מיחזור אלקטרוניקה לעסקים הוא השמדת מדיה מגנטית ואבטחת מידע, פעולה חיונית לכל עסק במטרה למנוע דליפה של מידע לידיים הלא נכונות. מיחזור אלקטרוניקה כולל גריסת החומר האלקטרוני והשמדתו ללא יכולת לשחזרו. החומר המתקבל לאחר התהליך משמש לתהליכי מיצוי של מתכות.