בתי דפוס מודרניים מבצעים עבודות דפוס בהיקפים שונים שחלקם גדולים מאוד. מרבית מערכות הדפוס הקיימות היום הינן דיגיטאליות, ממוחשבות ויעילות מאוד. בתי דפוס מדפיסים פליירים, כרטיסי ביקור, ניירות מכתבים מעטפות, חוברות, ספרים, הזמנות ועוד מוצרי קידום מכירות שמודפסים על נייר וחומרים אחרים. דוגמאות למוצרים קד"מ כאלו הם: עטים, מעמדי כרטיסי ביקור, תחתיות לכוסות, לוחות שנה, משטחים לעכברי מחשב, סרגלי ממו, מעמדי שולחן ועוד.

כלים

 

להלן ציוד להדפסה ופיתוח:

מכונות דפוס המודרניות הן מעין קו ייצור אשר בראשיתו נכנס הנייר ובסופו יוצר המוצר המודפס. אם ניקח לדוגמא הדפסת הזמנה לאירוע הרי שתהליך העבודה יהיה כזה. בתחילה יש צורך להחליט על העיצוב. המזמין מספק את הפרטים הטכניים והגרפיקאי מכין סקיצה ראשונית. התכנים מועברים באמצעות קבצי מחשב הלוך ושוב עד לקבלת הגרפיקה הסופית. המחשב הוא איפה חלק מהמערכת והוא אשר משדר למכונת הדפוס את הקבצים להדפסה.

חומרים עליהם מדפיסים

קיימים סוגי ניירות שונים וניתן למצוא ניירות כרומו, נטול עץ, ניירות מטאליים, ניירות מחוספסים, צבעוניים מסוגים שונים, ניירות מנילה, ניירות FINE ART שמבוקשים על ידי צלמים ואומנים ועוד. ניתן למצוא שקפים עליהם מדפיסים תוכן ונועדו בעיקר לפרסומות, עבודות אמנות, שלטים, ארגזי תאורה ועוד. חומרים נוספים שניתן להדפיס עליהם הינם: זכוכית מבריקה או מט, קנבס, שהינו בד עם מרקם מיוחד. קיים בד קנבס מבריק או מט וניתן להדפיס עליו במגוון רחב של צבעים, בנוסף מדפיסים על קאפה ועל חומרים נוספים מהם עשויים מוצרי קדם מכירות.

צבעים ועיבוד

קיימים מגוון צבעים כאשר הפופולארי היותר הוא הצבע השחור. בנוסף אליו יש צבעים בסיסיים אחרים דוגמת אדום כחול וירוק ואחרים שהינם מעורבבים. סריקה נעשית באמצעות סורקי תמונות שמסוגלים לסרוק תמונות בגדלים שונים וברזולוציות גבוהות. לאחר הסריקה ניתן לבצע את ההדפסה בגדלים שונים מגודל סטנדרטי קטן ועד לגודל של 3 מטרים. עיבוד תמונות מבצעים באמצעות כלים שונים: מכשור להדבקת תמונות על גבי קאפה וPVC. כלים להתאמת מסגרות ולמסגור עם זכוכית ובלעדיה. מכונות למינציה וקפסולה (למינציה דו צדדית), תוכנות פוטו שופ נועדו לריטושים ועיבודים מקצועיים, להסרת אובייקטים מהתמונה, להוספת הקדשות, כיתוב, חותמות מים, ליצירת קולאז' ממספר רב של תמונות ועוד.

ציוד כריכה

בית דפוס מבצע גם עבודות כריכה אחרי ההדפסה. קיימות מכונות כריכה לכריכות ספירלה, לכריכות בחום, מכונות אוטומאטיות לחיתוך וסגירת ספירלה ועוד. יש מכונות ניקוב וחירור, מכונות הידוק ושדכנים, גיליוטינות לחיתוך נייר, מכונות קיפול והידוק, למינציה, מכונות להטבעה בחום, מכונות פלאש ליצירת חותמות, רעדני נייר שונים ליישור נייר ועוד.

מומלץ להזמין עבודות דפוס בית דפוס שהינו בעל תשתית מתאימה להדפסות מגוון רחב של מוצרים. בית הדפוס עושה שימוש במכונות דפוס וחומרים איכותיים. שיטות העבודה המודרניות מקצרות את משך הייצור וההדפסה.