בהתחלה היו אלה אתרי אינטרנט, אחר כך היו אלה אתרים מותאמים לסלולר, בהמשך היו עמודים עסקיים בפייסבוק, היום אף עסק לא זז בלי אפליקציה משלו. אפליקציה שמאפשרת לגולש להיכנס אליו ישירות ממכשיר הסלולר, לקבל את כל המידע, לבצע הזמנות של מוצרים ושירותים, כל מה שהוא צריך.

כלים

 

פיתוח אפליקציות לעסק הן דבר מיוחד שחייב להתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים, שכן זה עניין מאוד רגיש. אם העסק לא יעשה זאת נכון, הוא יפגע בעצמו בשלוש נקודות, ראשית, הוא ימנע מקהל הלקוחות שלו אפשרות גישה מהירה ונוחה, שנית, הוא לא ימשוך אחריו גולשים אחרים, חדשים, שייהנו מזה, שלישית, עסקים אחרים יתקדמו בזמן שהוא יישאר מאוחר, והלקוחות עלולים להתרגל למה שיש להם להציע. ייקח הרבה זמן לגרום להם לעזוב אותם ולחזור אלינו.

כל הרעיון של פיתוח אפליקציות מבוסס על חווית ux-ui, כלומר על חווית משתמש. המטרה היא לגרום לגולש להיכנס לאפליקציה וליהנות ממנה, לכן חלק מתהליך הבנייה נמצא בידיים של מומחה חווית משתמש.

לפני שניכנס לשאלה כיצד בונים אפליקציה לעסק, אנחנו חייבים לסייג ולומר שלא כל עסק צריך אפליקציה. עסקים מאוד קטנים עם קהל לקוחות מצומצם, מן הסתם לא יפיקו תועלת מאפליקציה, לעומת זאת עסקים בינוניים כבר יכולים למצוא הרבה יותר עניין בכך, מאחר וזה יכול להועיל להם מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות.

כיצד בונים אפליקציה לעסק?

לפני שמתחילים בכלל בעבודה הטכנית על האפליקציה, יש לבדוק מה המאפיינים של העסק ומה הוא צריך שיהיה באפליקציה, כלומר, החברה שמתעסקת בתהליך הבנייה צריכה לקבל מבעלי העסק פרטים כגון, במה הוא מתעסק, מי קהל היעד, מה חשוב להם שיופיע באפליקציה, אילו צורות תקשורת הם רוצים שיהיו באפליקציה, כל פרט ופרט שחשוב להם שהלקוח ייהנה ממנו.

בשלב הבא, צריך להחליט כיצד רוצים לעצב את האפליקציה, באילו צבעים, אילו כפתורים, איזה אנימציות ועוד. מדובר על דברים לכאורה בסיסיים, בנאליים, אך בסופו של דבר, אלה הדברים שיוצרים את האפליקציה. כמו כן, צריך לבדוק איזה קשר בעלי העסק רוצים שתהיה לאפליקציה עם רשתות חברתיות, כיצד ולאן אפשר לשתף את המידע שמופיע באפליקציה.

רק אחרי שיש את כל המידע, יישב המומחה לחוויית שימוש ויראה כיצד הוא יוצר אפליקציה שאפשר להפוך אותה למיוחדת ונוחה לשימוש הגולש. אי אפשר לבצע את התהליך בלי השלב הראשון, כי אז אנחנו נבנה משהו שלא יתאים לעסק.

חשוב לומר, לפני שמתחילים להריץ את האפליקציה, חשוב שעובדי העסק יעבדו איתה, יראו אם היא נוחה, אם היא פשוטה לשימוש והכי חשוב, שהכל עובד. במיוחד כל מה שקשור לתקשורת עם העסק, רכישת מוצרים ושירותים וכל דבר שהלקוח ירצה לעשות דרך האפליקציה באופן מיידי.