FoodTech IL - אירוע הפודטק המרכזי של ישראל, ייערך השנה, ב-7 במאי 2018, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, וביניהם יזמים, משקיעים, מנהלים מתעשית המזון, חוקרים וספקי שירותים, שיתרכזו תחת קורת גג אחת. בניגוד לשנים קודמות, השנה, מארגני הכנס, אלפא שטראוס ו-The Kitchen, החליטו לשים דגש על החיבור בין יזמי פודטק ישראלים, לבין חברות מזון ומשקאות ומשקיעים בינלאומיים.

גיל הורסקי (Gil Horsky). ישתתף בכנס עם משלחת ממונדלייז
גיל הורסקי (Gil Horsky). ישתתף בכנס עם משלחת ממונדלייז

בין הבכירים שידברו בכנס: עופרה שטראוס וגדי לסין מחברת שטראוס, מרגרט בת׳ מ-EIT Food, ומנכ״ל רשות החדשנות, אהרון אהרון. ישתתפו בכנס גם משלחות של חברות מזון בינלאומיות, כמו דנונה ומונדלייז העולמית.

גיל הורסקי, מנהל בכיר לשיווק וחדשנות ממונדלייז, יארח משלחת בכירים מהחברה בכנס. מטרת המשלחת, בין היתר, היא להיחשף לסטארטאפים בתחום הפודטק בישראל וליצור שיתופי פעולה מעניינים. "אחד הדברים המאפיינים את התחום בשנים האחרונות הוא תחרות הולכת וגוברת", מציין גיל הורסקי. "בשל כל השינויים המתרחשים בתעשיית המזון העולמית והתחרות, חשוב מאוד שחברות מזון גדולות יידעו איך לעודד את העובדים והמנהלים שלהן להיות חדשניים ולפעול כיזמים פנים ארגוניים״, אמר גיל הורסקי בנושא.

גיל הורסקי (Gil Horsky) במהלך הרצאהגיל הורסקי (Gil Horsky) במהלך הרצאה

לרגל הכנס, דן הורסקי בארבעה עקרונות שיעזרו לכם להפוך ליזמים פנים ארגוניים בתחום הפודטק:

1. הרשו לעצמכם לחשוב כמו ילדים

״שלושת הילדים שלי כל הזמן שואלים אותי ׳למה׳, והאמת, אני לומד מהם המון״, אמר גיל הורסקי. ״ילדים מסתכלים על העולם בצורה אחרת, בצורה סקרנית ומאתגרת, וזה בדיוק מה שיזמים פנים ארגוניים צריכים לעשות״.

2. בנו את ה A-Team שלכם

מומלץ לשכור אנשים לתפקידי חדשנות אשר מתמחים בתחום אחד, אך מבינים היטב גם בתחומים אחרים, אנשים בעלי יכולות בצורת T. לא מעט מנהלים מעדיפים לצרף לצוות שלהם אנשים חסרי ניסיון וצעירים, אך כאלו שנחושים להוכיח את עצמם.

3. לקבל השראה, ולהיות השראה

הקדישו זמן מיוחד בכל חודש לצורך קבלת השראה ורעיונות חדשים. הורסקי אומר בעניין זה: ״אני פוקד כנסים רבים ומבקר במדינות שונות כדי להסתכל ולהביט מסביב, גם אם זה לא בהכרח קשור לתחום שלי. בלוקצ'יין, בינה מלאכותית והדפסה תלת-ממדית לא קשורים באמת לתעשיית המזון - אבל הם ישפיעו עליה, ולכן אני לומד גם עליהם ומנסה לתת השראה בחזרה לצוות שלי״.

4. תתמקדו בזמנים שאתם הכי יצירתיים בהם ותבלו בהם עם שותפים

״אני מקבל את הרעיונות הטובים ביותר שלי כשאני טס או בהליכה", מגלה גיל הורסקי, "ולכן אני לוקח איתי לכל מקום, את הפנקס שלי, כדי להעלות רעיון על הכתב אם זה יגיע. כמו כן, מומלץ לבלות זמן עם שותפים לצוות, שכן הרעיונות היצירתיים הטובים ביותר באים בזוגות - לנון ומקרטני, בן וג'רי, כהנמן וטברסקי".