מזג האוויר הישראלי הוא חם ומהביל, על כך, אין עוררין. אולם, גם במזג האוויר הזה, בו כולנו מזיעים, ישנם חלק מאיתנו שמזיעים יותר, הרבה יותר... למעשה, הם לא מזיעים רק בקיץ או רק באזורי הגוף המועדים לכך או סמויים מהעין (כבתי השחי), אלא בכל ימות השנה, ובאזורים גלויים אשר הזעת יתר בהם עלולה לעורר עבור הסובלים ממנה אי נוחות חברתית / עסקית רבה, למשל, כפות הידיים.

כלים

 

לרפואה המודרנית ולרפואה האלטרנטיבית ישנן גישות טיפול שונות לטיפול בבעיית הזעת היתר, חלק מהשיטות נחשבות ליעילות יותר, חלקן פחות, אולם אין ספק, כי בעיית הזעת היתר מטרידה מאד את הסובלים ממנה, כמו גם את הסובבים אותם.

הזעת יתר - שיטות טיפול נפוצות בשימוש

שינוי אורח החיים והקפדה על הימנעות מגורמים מגבירי הזעה

גישה טיפולית-התנהגותית זו מתאימה למקרים קלים של הזעת יתר. היא כוללת המלצות כמו הימנעות מאכילת מאכלים חריפים אשר עלולים להעלות את חום הגוף ולהגביר את ההזעה, הימנעות מצריכת אלכוהול ועישון, הימנעות מבגדים צמודים, עשויים בדים סינטטיים ובדים שאינם מאפשרים נידוף זיעה יעיל, וכד'. כמו שניתן לראות, גישה זו יכולה לעבוד רק במקרים קלים במיוחד, מקרי הזעת יתר רציניים יותר יצטרכו לעבור לשימוש באחת מגישות הטיפול הרציניות יותר.

שימוש בתכשירים המבוססים על אלומיניום כלוריד (במרשם רופא)

בין תכשירי האנטי פרספירנט המבוססים על אלומיניום כלוריד מצויים תכשירים המחייבים במרשם רופא כ"דריקול", "ספיריאל", "רובינול", "רובינול פורטה" ו"אנהידרול פורטה". לאחר מריחת התכשיר חודר האלומיניום כלוריד לחלקה החיצוני של בלוטת הזיעה ויוצר פקק העשוי מאלומיניום ומקרטין (פרוטאין סיבי) המונע מהזיעה לצאת מהבלוטה. הטיפול נחשב ליעיל באזורים סמויים ופחות רגישים, כמו בתי השחי וכפות הרגליים, אולם עלול לעורר מצבים של רגישות-יתר באזורים בהם העור עדין יותר או איננו יבש לגמרי בעת המריחה. כך שהטיפול יכול לפתור רק חלק ממקרי הזעת היתר, וגם זה, תוך חשש ליצירת גירוי אלרגי.

איונטופורזיס / יונטופורוזיס

הטיפול איננו מיועד לטיפול בפנים, יעיל בחלקו בטיפול בהזעת יתר בבתי השחי ומיועד, בעקרון, לכפות הידיים או הרגליים. במהלכו נטבלות כפות הידיים / הרגליים במים עם אלקטרודות המייצרות זרם חשמלי, כאשר עוצמתו של הזרם ניתנת לוויסות. הזרם החשמלי מפחית את ייצור הזיעה בבלוטות הזיעה וזאת (כך לפחות לטענת הרופאים הממליצים עליו) מבלי לגרום לנזק לבלוטות. חסרונו הגדול של הטיפול הזה (חוץ, כמובן, מהרתיעה הטבעית והמובנת מחשמול עצמכם), היא התדירות הגבוהה והמחייבת בה יש לבצע אותו, כך שלמרות שניתן לרכוש מכשיר כזה לשימוש ביתי ואין צורך להתייצב בקליניקה לטיפול יומיומי בחודש הראשון לתהליך, מדובר במחויבות בעייתית.

זריקות בוטוקס להפסקת הזעת יתר

הבוטוקס (בוטולינום טוקסין) מוכר לנו בעיקר מהטיפולים האסתטיים, בהם הוא משמש למתיחת פנים על ידי שיתוק העצבים המתאימים. במקרי הזעת יתר, הזרקתו משתקת את העצבים אשר מפעילים את בלוטות הזיעה, ובכך, היא גורמת להפחתת ההזעה. הטיפול נחשב כמיועד לטיפול בכל אזורי הגוף הסובלים מהזעת יתר, והשפעתו פגה לאחר מספר חודשים, כשהשפעת הרעלן המשתק מתפוגגת.

טיפול בהזעת יתר באמצעות גלי רדיו - Fractora

גלי רדיו החודרים אל שכבות העור העמוקות, באמצעות ראש המכשיר המורכב ממחטים זעירות ועדינות. המחטים הללו חודרות בעדינות רבה לעומק העור והחום אשר נוצר באמצעות גלי רדיו מגיע לתוך בלוטות הזיעה ומשמיד אותן. תוצאותיו ארוכות הטווח של טיפול Fractora מורגשות כבר לאחר טיפול בודד, והטיפול הוא מהיר, איננו מכאיב ומיועד לכל חלקי הגוף. כיום, הוא נחשב לטיפול היעיל ביותר בהזעת יתר.

טיפול Fractora בהזעת יתר המבוצע על ידי ד"ר אן גורביץ' (כירורגית בכירה, מומחית לכירורגיה כללית, ובעלת ניסיון בביצוע אלפי טיפולים דומים לזה), ובאמצעות המכשיר המתקדם של חברת INVASIX, יאפשר לכם להיות חופשיים ומשוחררים מהבעיה המטרידה הזו, בדרך המהירה, הקלה והבטוחה ביותר.