בנות או בנים אשר מעוניינים ללמוד איפור, בין אם זה איפור רגיל או איפור לתיאטרון או קולנוע, נתקלים לא פעם בבעיה אשר מוכרת בלא מעט תחומי מקצוע שונים בישראל.

 

קיים שפע של מקומות בהם ניתן ללמוד, אז באופן טבעי, קשה מאוד לבחור את המקום הנכון. קשה להחליט מי מבין המקומות עדיף, ולמה מקום אחד טוב יותר מהמקום השני.

שיטוט קל באינטרנט מגלה שזו לא בעיה למצוא בית ספר לאיפור, לא מעט מאפרים מקצועיים מפעילים בתי ספר כאלה, לא מעט אנשים שבאים מתחומים מקבילים פתחו בתי ספר אשר כוללים מחלקה מיוחדת ללימודי איפור, וזה בנוסף לבתי ספר ומכללות רגילות שמפעילות גם מחלקות מיוחדות למקצועות היופי ובין היתר גם בית ספר לאיפור, השאלה היא כיצד בוררים מבין כל המקומות ומחליטים על בית ספר ספציפי אליו בוחרים להירשם.

לפני שנציג את השיקולים השונים נציין, בית ספר לאיפור אמור להעניק לכל תלמיד ותלמידה שנרשמים אליו מספר כלים, תיאורטיים ומעשיים, אשר יאפשרו להם לצאת החוצה, אל שוק העבודה ולעסוק בתחום, הן כשכירים והן כעצמאיים, על פי בחירתם. בית הספר אמור להעניק להם את כל האמצעים והידע על מנת להפוך בסופו של דבר למאפרים מקצועיים ואיכותיים.

מה הם השיקולים לבחירת בית ספר לאיפור

מקצועיות וניסיון – כמו בכל תחום בחיים, כשאנחנו נרשמים למוסד לימודי מסוים, אנחנו צריכים לבדוק היטב מה טיב המקצועיות שהוא מציג, איזה ניסיון יש לו בהכשרת תלמידים ועד כמה הניסיון הזה שימש ואיפשר לתלמידים להשתלב בתחום.

אנחנו יכולים להיעזר לשם כך בהמלצות וחוות דעת של תלמידים אשר למדו במקום, אנחנו יכולים לבחון מי עומד מאחורי בית הספר והאם הוא בעל ניסיון מספק בתחום ועוד.

מי המרצים ומה חומר הלימוד – חשוב מאוד לדעת מי המרצים בבית הספר ומה החומר הלימודי אותו הם מעבירים. על פי טיב המרצים אנחנו נדע, האם מדובר בבעלי מקצוע עם ידע תיאורטי ומעשי, אנחנו נדע עד כמה מדובר בשמות מוכרים והאם מדובר בבעלי מקצוע שאנחנו יכולים לסמוך עליהם בכל מה שקשור ללימוד התחום.

מבחינת חומר הלימוד, עלינו לוודא שמדובר בלימוד מעשי אך גם תיאורטי, לימוד שיקנה לנו ידע על סוגי עור, סוגי תכשירים ועוד.

כלים ואמצעים – לימודי איפור, מן הסתם, כוללים לא מעט אמצעים. כלי איפור למיניהם. חשוב לדעת מה המקום מעניק ועד כמה החומר שהוא מעניק, אכן מקצועי. צריך לומר שבמסגרת כלים ואמצעים אנחנו צריכים גם לבדוק האם במקום יש כיתות לתרגול, מעבדות וכדומה.

תעודה ועלויות – נקודה אחרונה היא קשורה לשאלה כמה אנחנו אמורים לשלם עבור הלימודים ואיזו תעודה אנחנו אמורים לקבל בסופם של הלימודים. האם התעודה מאפשרת לנו לעבוד בתחום האיפור באופן מקצועי