חברת (GCX (Global Courier Express היא חברת שילוח בינלאומי ועמילות מכס המספקת פתרונות לוגיסטיים חדשניים לדיוור חבילות מחו"ל בשילוח אקספרס עד לבית הלקוח. החברה מספקת שירותים ללקוחות עסקיים ופרטיים ומציעה שירותי שילוח ועמילות מכס בארץ ובחו"ל, במגוון אפשרויות בחירה בהפצה לנמענים.

 GCX מספקת שירותי עמילות והפצה לעשרות רבות של אתרי סחר ברחבי העולם ולעשרות אלפי צרכנים מידי חודש. החברה מייצגת בין היתר את הספק המרכזי של אתרים בינלאומיים במזרח אסיה ונותנת שירותים ללקוחות גדולים ומוכרים כמו: eBay ASOS, אמזון ואתרים בינלאומיים נוספים. GCX משמשת בנוסף כנציגה הבלעדית בישראל של חברת השילוח הבינלאומית אראמקס (Aramex) המייצגת אתרי סחר און ליין בינלאומיים.

עמילות מכס באמצעות שירותיה של GCX

במטרה לנהל את סחר החוץ טוב יותר, לפשט את תהליכי הסחר ולייעל ולהוזיל את עלויות היבוא, עלתה לאויר לפני מספר חודשים מערכת המכס החדשה שנקראת "שער עולמי". המערכת משמשת כפלטפורמה מיחשובית לניהול סחר החוץ של מדינת ישראל והיא מאפשרת לעשות זאת ביעילות מירבית. מערכת "שער עולמי" מרכזת את כל המידע שנוצר על ידי גורמי סחר החוץ השונים לבסיס נתונים אחד ומאפשרת לכל הגורמים לצפות במידע מעודכן בכל רגע נתון.

המערכת שינתה למעשה את כל תהליכי השחרור ועמילות המכס והצריכה אדפטציה של מערכות מידע טכנולוגיות ופיתוח תוכנות ייעודיות. חברת GCX מתגאה בשירותיה המקצועיים המבוססים על מערכות מידע מהמתקדמות בעולם בתחום הסחר הבינלאומי וצלחה במהירות וקלילות רבה את מעבר המערכות לשער עולמי.

חברת GCX פועלים לשחרור המטען בכפוף לחוקיות היבוא ועפ"י חוק, ודואגים להפצתו ליעד המבוקש, במטרה להשלים עבור צרכנים חווית קניה איכותית ומקצועית.

הליך שחרור החבילה ממכס בארץ

הליך שחרור מכס למשלוחים בערך שגבוה מ 75$ כרוך בפעולות פיסיות מול המכס המצריכות משאב אנושי ומערכות טכנולוגיות. לצורך שחרור הטובין עפ"י חוק ישנם תשלומים נוספים המשולמים לגורמים שצוינו לעיל, שצריך להביא בחשבון, כגון: אגרת רשימון, אגרת מחשב, אגרת בטחון, אגרת ניטול של מסוף המטענים, אחסנה (במידה שהמשלוח לא שוחרר תוך פרק הזמן הקצוב למשלוח בלדרות כחוק). על עלויות אלה אין לחברות הבלדרות כל שליטה.

לעלויות אלה מתווספת עמלת טיפול של החברה בגין הטיפול המקצועי כאשר מחירון החברה מצוי באתר האינטרנט. חישוב המיסים עפ"י חוק הינו על בסיס ערך המוצר פלוס ערך ההובלה.

מיד לאחר התשלום, המשלוח נכנס לתהליך שחרור מול המכס. לאחר השחרור המשלוח יוצא מנתב"ג להפצה
בדרך כלל ללא עיכובים ובעיות מיוחדות, כאשר מצד GCX יעשה כל מאמץ לבצע כמה שאפשר יותר מהר.

במידה והמשלוח יידרש לבדיקה של המכס, GCX תמשיך לטפל אך זה עלול לקחת מספר ימים נוספים –  על פי החלטת המכס ותלוי בזמן התגובה שלהם בלבד. בכל עת ניתן להתעדכן דרך מעקב באתר.

במסגרת תהליך השחרור GCX יוצרת קשר עם הנמען לצורך הסדרת התשלום
במידה וברצונכם ליצור קשר לטובת הסדרת תשלום ניתן לעשות זאת דרך אתר החברה בציון מספר שטר מטען ומספר ת.ז ונציג מטעמנו יחזור אלייך בהקדם. חשוב לציין שעיכוב בתשלום המיסים כחוק ישפיע על זמני שחרור החבילה והפצתה אלי הנמען.

הערות כלליות ליבוא אישי:

עפ"י חוקי מדינת ישראל ישנם מיסים שונים החלים על טובין ביבוא כגון: מע"מ, מס קניה, מכס. בנוסף קיימים היטלים מטעם רשויות כגון: משרד הבריאות ומשרד התחבורה. ישנן גם דרישות תקן כחוק.בייבוא טובין בדואר או במשלוח אוויר חל פטור מתשלום מסים על טובין שערכם אינו עולה על 75$ (למעט טבק ואלכוהול/ משלוחים המכילים טובין המצריך אישור של משרד ממשלתי כמו תחבורה/תקשורת/ בריאות ועוד).במידה וערך הטובין שהוזמן הינו בין 75$ ל-500$ יהיה הטובין פטורים מתשלום מכס, אבל חייבים בתשלום מס קנייה (אם חל), ומע"מ (המע"מ מחושב מתוך ערך CIF הכולל את עלות הטובין + ערך הובלה וערך יחסי לביטוח).טובין שערכם עולה מעל 500$ חייבים בתשלום מלוא המסים החלים עליהם בדומה ליבוא המסחרי,

גם אם נשלחו ללא תמורה מאדם פרטי ואפילו אם הם משומשים.

מידע נוסף ניתן למצוא במדריך ליבוא אישי של דואר חבילות (את שיעורי המסים החלים על טובין שונים שנהוג להביאם ביבוא אישי ניתן למצוא בטבלת מסים מרוכזים).

הפרטים לגבי חוק המכס נמצאים באתר רשות המסים

בכתובת: https://taxes.gov.il/customs/PersonalImport/Pages/yebueshe_guide.aspx  באפשרות הצרכן לבחור לשחרר באופן עצמאי. את כל המידע ניתן למצוא באתר לשכת המסחר או רשות המיסים.

חשוב לציין כי גם שחרור עצמאי באמצעות לשכת המסחר כרוך בדמי טיפול של לשכת המסחר.בעת הליך השחרור, יתכן שהמכס ידרוש בדיקה פיסית או כל בדיקה אחרת, שעלולה לגרור אחסנה שתחול על היבואן (דמי אחסנה ודמי טיפול).במידה והליך השחרור יתארך, שלא בשליטת חברת הבלדרות, יעוכב המשלוח ויאוחסן במסוף המטענים במחסן בפיקוח מכס על פי חוק עד להשלמת הטיפול, ויתכן שיחולו עליו דמי אחסנה ודמי טיפול.שערי המט"ח מתעדכנים על ידי רשות המיסים בישראל ועל כן ייתכנו שינויים גם בסעיף המיסים.במשלוחים בעלי ערך החל מ100$ כולל ו/או החל מ5 ק"ג כולל- נדרשת תעודת זהות של היבואן על פי חוק המכס.במקרים בהם נדרשת גביית מיסים ומע"מ כחוק יחולו המיסים והאגרות על היבואן כולל דמי טיפול.

תעריף דמי טיפול עפ"י מחירון החברה מפורסם באתר החברה: www.gcx.co.il ניתן להתעדכן בכל הנוגע לחוקיות היבוא באתר החברה. כמו כן קישוריות לאתרי רשות המיסים, משרדי הממשלה השונים, מסוף המטענים מופיעים באתרנו.

שירותי בלדרות מתקדמים של חברת GCX

חברת GCX היא חברת הבלדרות הגדולה בישראל ומספקת שירותי שילוח בינלאומי ועמילות מכס בפריסה ארצית. החברה, הנמנית כאחת מהחברות מקבוצת קריאף, שהוקמה בשנת 2005 ומתמחה בפתרונות לוגיסטיים, שילוח בינלאומי ועמילות מכס במטרה לספק שירותי שילוח מתקדמים, מהירים וייעודיים ליבואנים ויצואנים תוך שימת דגש רב על שקיפות, מהירות ויעילות משלוח החבילה לידיי הלקוח.

זמני מסירת המשלוח של GCX ללקוח

על פי נתוני מחלקת המחקר של חברת GCX עולה כי 90% מהרכישות נמסרות ללקוח כבר במהלך 7 ימי עסקים הראשונים שלאחר הגעתו לישראל, וכ- 9% נמסרות ללקוח במהלך השבוע השני. מהנתונים עולה כי רק כ- 1% מהמסירות מתעכב מעבר לכך וההסבר נעוץ בדרך כלל בנתונים שגויים של המזמין או עיכובים רגולטוריים שונים. נתוני מחלקת המחקר של GCX מתייחסים מהגעת המשלוח לנתב"ג ועד למסירת החבילה ללקוח.