אם תשאלו בעלי עסקים, רבים מהם- כמשוער וכצפוי- יגידו לכם כי מי שלזכותו נזקפת ההצלחה שלהם הוא המנטור העסקי, אשר מלווה אותם לאורך כל הדרך, משיא להם עצות מושכלות ומועילות, מתווה להם כיוון, מזהה הזדמנויות ואיומים, מאפשר להם להתרכז ולהתמקד בניהול השוטף.

כלים

 

היות שחלק הארי של בעלי העסקים הקימו את העסק שלהם ללא כל ידע וניסיון מוקדם בתחום העסקי, שכירת שירותיו של יועץ עסקי היתה עבורם תנאי הכרחי לעצם היתכנות ההקמה של העסק, קל וחומר לניהולו.

תפקידו של מנטור עסקי הוא מגוון וכולל היבטים שונים של העסק: ליווי, החל משלב תכנון תכנית ראשונית לעסק, התוויית דרך להשגת היעדים לטווח קצר והמטרות לטווח ארוך של העסק, יצירת קשרים עם משקיעים ושותפים פוטנציאליים, סיוע בקבלת החלטות, בחירת חלופה מועפת בין מגוון חלופות, ייצוג העסק מול מוסדות שונים, ייצובו הכלכלי ומינופו.

סביר להניח, כי מנטור עסקי אינו מומחה בתחום שבו עוסק העסק, אבל הידע המקצועי והניסיון המצטבר בתחום ייעוץ עסקי וליווי בעלי עסקים מסייע לבעל העסק לייעל תהליכים וכתוצאה מהם להשבחת התוצאות העסקיות.

מנטור עסקי- השקט והביטחון של בעל העסק

יועץ עסקי נדרש למכלול ההיבטים: בניית תכנית עסקית, אפיון העסק והגדרת יעדים ומטרות, התרת סבכים ביורוקרטיים, פישוט וייעול תהליכים, תמחור נכון של מוצר או שירות שהעסק מציע, פריצה לשווקים חדשים, שיווק בכלל ושיווק באינטרנט. כיום, כל יועץ אמור להיות גם יועץ שיווק באינטרנט. יועץ אינטרנט המכיר את התחום היטב יכול לאפשר לבעל העסק למצות את הפוטנציאל העצום הגלום ברשת.

בשלב מסוים, חשוב שכל בעל עסק, מעצם היותו מנהל העסק, ישתלם אצל בעל מקצוע העוסק בתחום ייעוץ למנהלים, היות שניהול עסק הוא גם, בעיקר או אף בראש ובראשונה ניהול אנשים.

שירותיו של יועץ שיווקי עסקי הם שירותים חיוניים, הכרחיים. חשיבותן נובעת מההשפעה המכרעת, הדרמטית- לא אחת קריטית- של השיווק בכלל ושיווק באינטרנט בפרט על מצבם ואף על גורלם של עסקים. זו הסיבה לכך שמי שיכולים להרשות לעצמם שוכרים, בנוסף לשירותו של יועץ עסקי גם יועץ שיווק באינטרנט.

אין ספק כי התרומה של מנטור עסקי להצלחת העסק עשויה להיות משמעותית ביותר. עם זאת יש מצב נתון ותנאים אובייקטיביים שעשויים להקל על הצלחת העסק או, לחלופין, עלולים להקשות עליה ואף למנוע אותה. המנטור ממפה את השטח, מזהה הזדמנויות, מאתר סיכונים, מנצל את כל המשאבים, הקיימים וכאלה שנדרשת השגתם למען קידום העסק. כל בעל עסק צריך לדעת כי עליו להשקיע כל מאמץ אפשרי וכל משאב נדרש כדי לייצב ולמצב את העסק שלו כעסק המציע ללקוחותיו מענה לצרכים, לרצונות, לתשוקות.

ככל שמלווה אתכם מנטור עסקי מקצועי ומנוסה, כך גובר הסיכוי שלכם להצליח.