כל מי שעוסקים בייצוא ובייבוא יודעים עד כמה רבה היא חשיבות שירותיהם של עמילי מכס. מכס. כל מי שעוסקים בתחום שילוח בינלאומי ודאי מודעים לקשר המחייב וההכרחי עם עמלי מכס. משלוח לחול כרוך בפרוצדורות קשיחות ומובנות וככל שבוחרים עמיל מכס מקצועי, מאומן ומיומן בסוג הסחורה שאותה אתם מתכוונים לייצא או לייבא כך גובר הסיכוי שהשירות שתקבלו יהיה ללא דופי, כזה שניתן לסמוך על מבצעיו בעיניים עצומות (אף שתמיד רצוי להשאיר אותן פתוחות, כדי לא להירדם בשמירה...).

כלים
כיצד לבחור חברת שירותי עמילות מכס
כיצד לבחור חברת שירותי עמילות מכס

 

שילוח בינלאומי הוא נושא מורכב. עמיל המכס הוא המייצג את מי שעוסקים בתחומי ייצוא/ייבוא מול שלטונות המס. הוא דואג ושומר על האינטרסים של הלקוח שלו. מכאן נובעת חשיבתה של חברת ייבוא וייצוא שמספקת שירותי עמילות מכס.

אם אתם עוסקים במסחר עם ארצות הברית, לדוגמה, אתם ודאי תרצו לבחור עמיל מכס המכיר היטב את השוק האמריקני, את דרישותיו, את סוגי הניירת שנדרשת חתימה עליה. הוא אמור להכיר את האמנות הבינלאומיות החלות על תחום המסחר שבו אתם סוחרים (עליכם לוודא כי אמנות אלה אכן מוכרות לו) כגון: בעלי חיים, חומרים מסוכנים ועוד. הוא מכיר את תהליכי השילוח ושחרור סחורות מהמכס.

האלמנטים החשובים לבחירת חברה מקצועית ומנוסה בתחום עמילות מכס שעליהם חשוב להידרש בשיקולי הבחירה:

  1. חברה שמספקת ייעוץ כולל בתחום סיווג סחורות, הסכמי סחר, תעריפים, קריטריונים לקבלת פטורים מתשלום אגרות.
  2. חברה שיש לה רשיון להציע ולספק שירות עמילות מכס.
  3. חברה המספקת מעטפת לוגיסטית מלאה, הכוללת, בהינתן הצורך, שירותי אריזה, אחסנה והובלה ומציידת אתכם בתעודת אחריות לשלמות הסחורה ולהגעתה ליעד או מהיעד ללא דופי.
  4. ייצוג הלקוח מול הרשויות במקרים של מחלוקות.
  5. קבלת היתרים נדרשים- אם וכאשר- ממשרדי ממשלה שונים.
  6. חברה המחויבת לעבוד לפי אמנות המכס המחייבות בתחום משלוח לחול.
  7. ליווי הלקוח לאורך כל התהליך, ייבוא או ייצוא, עד הגעת הסחורה בשלמותה ליעדה- בארץ או במדינה אחרת.
  8. שירות עמילות מכס המסופק על ידי חברה צריך לכלול יכולת להעריך שווי של סחורות, עריכת רשימת מלאי ותכולה מסודרים, בקיאות בנהלי הובלה ימית והובלה אווירית, שיטות תשלום שונות הרווחות במדינות שונות, היכרות טובה עם האופי של תושבי המדינה שאליה מייצאים או ממנה מייבאים.
  9. חברה שיש לה מוניטין ורשת קשרים ענפה ומסועפת בכלל ובמדינת היעד בפרט בתחום שילוח בינלאומי.
  10. יכולת למתן מענה לתקלות בתוך זמן  קצר ביותר.
  11. יחסי אנוש טובים- יושר, הגינות, שקיפות.
  12. חברה שיכולה לספק המלצות של לקוחות.

חשיבות הבחירה נובעת מהמשמעות ומהמחיר שאתם עלולים לשלם, חלילה, אם תבחרו בחברה לא מקצועית. לפני שאתם מתחילים לעסוק בתחום שילוח בינלאומי, חשוב שתערכו סקר שוק מקיף ויסודי למציאת חברה המספקת שירות עמילות מכס המעורבת בכל סחר בינלאומי. כמי שעתידים להוציא סכום כסף לא מבוטל על ייצוא ו/או על ייבוא, בחירה מושכלת של שירות זה היא קריטית.