כל בעל עסק רוצה שהעסק שלו יצליח אך לא כל אחד מבין את החשיבות של ניהול מקצועי של תזרים המזומנים להצלחת העסק. מזה בכלל תזרים מזומנים ומהי חשיבותו? מדריך חובה לכל בעל עסק.

 

יש לכם רעיון מצוין, מוצר איכותי ולא מעט לקוחות, אך עדיין אתם לא מצליחים להרוויח סכומי כסף משמעותיים בעסק שלכם. לא מעט בעלי עסקים בישראל נתקלים בבעיה זו ושוברים את הראש איך לקדם את העסק שלהם, וללא הצלחה. פעמים רבות התשובה נעוצה בניהול החשבונאי והכלכלי של העסק.

ניהול כלכלי נכון של העסק שלכם הוא אחד הכלים החשובים והמשמעותיים בהצלחתו של כל עסק, קטן כגדול. ניהול פיננסי, נכון יאפשר לכם לסנכרן את כל המערכות והגורמים בחברה לכדי מערכת פיננסית אחת, שמוציאה שורת רווח ברורה. ניהול תזרים מזומנים הוא אחד מאבני הדרך של ניהול פיננסי כולל, הוא קריטי להצלחת העסק, ולמעשה לא ניתן להמעיט בחשיבותו והשפעתו על מידת ההצלחה של העסק.

מה זה בכלל תזרים מזומנים?

תזרים מזומנים הוא למעשה מסמך המסכם את כל ההכנסות וההוצאות של העסק באופן כרונולוגי, לפי תאריכים, במשך תקופת זמן מוגדרת. כאשר הוא מנוהל נכון, תזרים המזומנים מאפשר לבעל העסק לדעת בדיוק מה סכום הכסף שהוא אמור לקבל וסכום הכסף שהוא אמור להוציא בכל יום במשך התקופה הנקובה.

תזרים מזומנים כולל כאמור את סך כל ההוצאות וההכנסות של העסק. בתוך כך, הוא כולל את כל הכסף שאמור להיכנס אל העסק על ידי הפעילות העסקית שבו, כלומר מכירות של המוצרים והשירותים שהעסק מציע, כמו גם את הכסף שאמור להיכנס בעקבות השקעות והלוואות. תזרים המזומנים כולל גם את כל ההוצאות של העסק, ובכלל זה את כל התשלומים השוטפים כמו שכר הדירה, רכישת סחורה, משכורות וכדומה, כמו גם את תשלומי האשראי של העסק.

1 3637e

מדוע ניהול תזרים מקצועי חשוב כל כך לניהול העסק?

היתרונות של ניהול נכון של תזרים מזומנים בצורה נכונה ברורים מאוד. תחילה, ניהול נכון של תזרים מזומנים מאפשר לבעל העסק שליטה מלאה על הנעשה בעסק שלו מבחינה פיננסית. הוא יודע כמה הוא אמור להוציא, כמה נדרש ממנו להכניס על מנת לכסות את ההוצאות, כמה אשראי הוא יצטרך ומתי, מה היקף המשכורות שהוא יכול לשלם ומה הרווח של העסק. תזרים המזומנים מאפשר לבעל העסק לדעת בזמן אמת כאשר העסק מפסיד, ולבצע את השינויים לפני שזה מאוחר מדיי.

שנית, ולא פחות חשוב, ניהול תזרים מזומנים בצורה מקצועית ונכונה ימנע מבעל העסק להיקלע לחובות. כאשר אתה בשליטה מלאה על ההוצאות וההכנסות בעסק שלך, אתה יודע בדיוק מה אתה יכול לשלם. כך, בעל העסק יתחייב להוצאות מטורפות ולתשלומים אותם הוא לא יוכל לשלם, לא יתחייב לספקים על סכומים בהם לא יוכל לעמוד וכדומה.

אלמנט חשוב נוסף מניהול תזרים מזומנים הוא השקט שזה מביא לבעלי העסק. כל בעל עסק יודע כמה מלחיץ זה לנהל עסק. ניהול תזרים מזומנים יעניק לבעל העסק שקט מבחינה פיננסית ויאפשר לו להתעסק בדברים בהם הוא אמור להתעסק- לדאוג שהעסק יתנהל נכון, לחשוב על דרכים לפתח את העסק, וגם שיהיה לו את הזמן והקט הנפשי לבלות זמן איכות עם הילדים, המשפחה והחברים.

המאמר בחסות "bizbox תזרים מזומנים" תוכנה לניהול עסק וניהול תזרים מזומנים