מעל ל-2,000 יח"ד לשיווק מיידי בשכונת אור ים במסגרת "מחיר למשתכן" ותרומות עבור פרויקטים לאומיים בהיקף של למעלה ממיליארד ש"ח

 

שר האוצר, משה כחלון ובית רוטשילד מאריכים את הסכם שיתוף הפעולה בין קרן אדמונד דה רוטשילד ומדינת ישראל:

שר האוצר, משה כחלון: "ההסכם מהווה זריקת מרץ לתכנית "מחיר למשתכן" ולהגדלת היצע הדירות עבור זוגות צעירים בלב איזורי הביקוש. מדובר בלמעלה מ-2,000 יח"ד באחת השכונות האטרקטיביות ביותר שזמינה לשיווק ולהוצאת היתרי בנייה בתוך זמן קצר מאד. זאת ועוד, ההסכם מאפשר לנו להוציא לדרך פרויקטים לאומיים משותפים שיבחרו על ידי משרד האוצר והקרן במשותף עם דגש על תחום ההשכלה הגבוהה. אני מברך את נציגי הקרן ואנשי משרד האוצר ובראשם סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן על עבודה קשה ומאומצת שהביאה להסכם מצוין עבור אזרחי ישראל".

סגן שר האוצר, יצחק כהן: "לאחר משא ומתן ארוך שבו ראינו לנגד עיננו מחד את התועלת הציבורית הצומחת למדינה מפעילותה של קרן קיסריה ומאידך, גם את ההערות שעלו במרוצת השנים לגבי אופן פעולתה של הקרן. הצלחנו להגיע למתווה שיכלול את הסדרת היחסים  של הקרן והמדינה באופן שממקסם את התועלת הכלכלית והציבורית למדינה בפעילותה של הקרן".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון: "ההסכם שהושג עם קרן רוטשילד מוכיח שרשות מקרקעי ישראל עומדת על המשמר ודואגת לאינטרס הציבורי לפני הכל ולא מהססת להתמודד עם שום גורם על מנת לשמור על מקרקעי הלאום. במקרה הזה השגנו שני הישגים משמעותיים: 2000 יח״ד שישווקו לציבור הרחב ולא רק לציבור בעל ממון, והחזר חובות של קרן קיסריה בהיקפים גדולים שלא יפתחו מ60 מיליון שקל,. זהו מאבק נוסף שניהלנו בהצלחה לטובת הציבור״.

הברונית אריאן דה רוטשילד: ״למשפחת רוטשילד מורשת ארוכה ומחויבות בלתי מתפשרת לעם ישראל, לחברה בישראל ולמדינת ישראל.  קרן אדמונד דה רוטשילד היא ביטוי לקשר המיוחד וחסר התקדים הזה.  אני מאמינה בצורך לפעול לחיזוק החוסן החברתי של מדינת ישראל. אני מאמינה שהשונות החברתית בישראל היא מקור לעוצמה גדולה ורואה בהשכלה הגבוהה מנוע משמעותי מאוד לצמצום פערים.  היכולת של הקרן לפעול ליצירת מקורות הכנסה מניבים, מאפשרת לה לפעול בראיה ארוכת תווך, בהסתכלות ובפרספקטיבה רחבה לתועלת כלל החברה הישראלית. ההסכם מבטא גישה חיובית בכל הקשור לשיתוף פעולה עם משרד האוצר וזרועות המדינה על מנת שיחד נגיע להישגים, ואני מודה לשר האוצר משה כחלון על מעורבותו האישית בהגעה להסכם".

מדינת ישראל, בית רוטשילד וקרן אדמונד  דה רוטשילד הסכימו להאריך את הסכם שיתוף הפעולה ביניהן עד לשנת 2032 ( עשר שנים מתום תקופת ההסכם הנוכחי). ההסכם ייחתם מחר (ה') בלשכת שר האוצר. במסגרת ההסכם תתרום קרן אדמונד דה רוטשילד כ-1 מיליארד ש"ח בשלוש השנים הקרובות לקידום  פרויקטים לאומיים משותפים לקרן ולמדינת ישראל, בתחום ההשכלה הגבוהה. קרן אדמונד דה רוטשילד תתרום תרומה מיוחדת של 750 מיליון ₪ למיזמים לאומיים לפי מטרות הקרן ובתאום עם משרד האוצר, התרומה תועבר במקביל להתקדמות הגישור ויישומו. 250 מיליון ש״ח מיועדים כבר לטובת מיזם שייבחר על ידי המדינה והקרן. היקף התרומות השנתיות המינימליות של הקרן יגדל , ובכלל זה עד 2020 הקרן תתרום לפחות 300 מיליון ש"ח בנוסף לתרומה המיוחדת.

ההסכם בין הקרן לבין המדינה, מאפשר לממש את ההבנות שהושגו בין הקרן לבין רשות מקרקעי ישראל בשורה של נושאים שהיו עד כה במחלוקת, לרבות קידום שכונת אור ים בעיר אור עקיבא – בה מתכננת  הרשות  לשווק אלפי יחידות דיור במסגרת תכנית "מחיר למשתכן". הקרן, בעלת הקרקע ומבצעת את פיתוח השכונה, צופה כי ניתן יהיה להוציא היתרי בניה במסגרת התכנית בזמן קצר מאוד.

המשא ומתן בין הצדדים נוהל מטעם המדינה, על ידי סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן, נציגי אגף התקציבים, הלשכה המשפטית ורשות המיסים תוך תיאום עם היועץ המשפטי לממשלה ורשות החברות הממשלתיות. משפחת רוטשילד וקרן אדמונד דה רוטשילד יוצגו על ידי גיא סברסקי, סגן יו"ר קרן אדמונד דה רוטשילד והנהלת הקרן.

הצדדים להסכם הסכימו לנהל  הליך גישור  אצל  שופט בדימוס של בית המשפט העליון ליישום ההסכם ההיסטורי בין הצדדים.

מדינת ישראל מכירה בתרומתה הרבה של משפחת רוטשילד למימוש החזון הציוני ולמדינת ישראל ולפעילותה של קרן אדמונד דה רוטשילד לחיזוק החוסן החברתי במדינת ישראל באמצעות קידום  ההשכלה הגבוהה. בין המדינה לבין הקרן נחתם הסכם שיתוף פעולה היסטורי בשנת 1962, בתקופתו של שר האוצר דאז לוי אשכול ז״ל. הסכם שיתוף הפעולה  הוארך פעמיים ובאחרונה על ידי שר האוצר שמעון פרס ז״ל, בשנת 1989.