שבועיים לפני פתיחת פסטיבל המחול המסורתי, חשף משה קונינסקי במפגשים שונים ובחוגי בית שקיים עם התושבים את תכניתו לריענון ושדרוג הפסטיבל, "נתאים אותו לקהלים ולטעמים מגוונים יותר של אוכלוסייה, מבוגרים וצעירים כאחד, ונרחיב את הפעילות של הפסטיבל לשכונות העיר השונות,  כך שגם הכרמיאלים יוכלו ליהנות משלושה ימים של פעילות והפנינג משובח בכל רחבי העיר, בעיצומו של הקיץ".  משה קונינסקי, אמר עוד, "'עמותת פסטיבל המחולות', היכל התרבות ומנהל התרבות העירוני, יאוחדו למנהלת תרבות עירונית אחת"

כלים
משה קונינסקי. צילום-אלכס הובר
משה קונינסקי. צילום-אלכס הובר

 

כשבועיים לפני פתיחת פסטיבל המחול של כרמיאל ה-31 הציג משה קונינסקי בחוג בית את תכניתו ואת עמדתו ביחס לנושא הריקודים בעיר כרמיאל בכלל ולפסטיבל המחול בפרט.

"ראשית, בדעתי לייעל את ניהול פסטיבל המחול", אמר השבוע המועמד לראשות העיר כרמיאל ויו"ר תנועת רק כרמיאל משה קונינסקי והוסיף, "עפ"י התכנית שלי ושל רשימת 'רק כרמיאל' ניצור ממשק חיבור ושילוב של כלל הגופים הפועלים בתחום התרבות בעיר. 'עמותת פסטיבל המחולות', היכל התרבות ומנהל התרבות העירוני, יאוחדו למנהלת תרבות עירונית אחת, מה שיגרום לייעול העבודה ולצמצום גדול בהשקעות העירייה בפסטיבל".

"פסטיבל המחול של כרמיאל הוא אחד מהדברים היפים ביותר שחזה והוציא לפועל ראש העיר הראשון של כרמיאל, ברוך ונגר ז"ל", אמר משה קונינסקי, כאמור במפגשים שונים ובחוגי בית שקיים עם התושבים. "יחד עם זאת", הבהיר קונינסקי, "אחרי 31 שנים יש מקום לשפר אותו, לשדרג אותו ולייעל באופן משמעותי את הפקתו".

משה קונינסקי,  אמר עוד, "פסטיבל המחול מציב, ללא ספק, את כרמיאל במקום ייחודי בארץ, ואפילו בעולם. במדינת ישראל ישנם אלפי אנשים המשתתפים בחוגים לריקודי עם, והם מכירים את כרמיאל ומגיעים אליה בזכות הפסטיבל. העיר זוכה לחשיפה רבה בזכות הפסטיבל, ואין ספק שברוך ונגר המנוח, הגה רעיון ענק, ואף הוציא אותו לפועל. לזכותו של עדי אלדר, ראש העיר הנוכחי, יש לומר שלקח את הרעיון ופיתח והרחיב אותו מאוד".

יחד עם זאת, הוסיף קונינסקי והסביר, "נדרש שינוי ושיפור משמעותי במבנה הארגוני של הפסטיבל, ובמהות האומנותית שלו גם יחד. בשנים האחרונות התייעלו מאוד דרכי ההגעה לפסטיבל, ואני מעריך שעם בואה של הרכבת לעיר וקווי הנסיעה הייעודיים לפסטיבל, עליהם התבשרנו השבוע, יהיה שיפור גדול בנושא העומס בכבישי העיר בימים אלו, לרווחת תושבי העיר, אבל בכך לא דיי".

קונינסקי התייחס גם לתחום המחול והריקודים בעיר, מעבר לימי הפסטיבל. "לא מתקבל על הדעת בעיניי, אמר, שב"עיר המחולות" אין אפילו מגמת מחול אחת בבתי הספר. בדעתי להניע פתיחת מגמת מחול באחד מבתי הספר התיכוניים בעיר, ומהיכרותי עם מאות ילדים הרוקדים בחוגי מחול מסוגים שונים בעיר, יהיה למגמה כזו ביקוש רב. בדעתי להרחיב את פרויקט 'בית ספר רוקד' הפועל בצורה מאוד מצומצמת בחלק מבתי הספר היסודיים, ולהשיג לשם כך תקציבים ממשרד החינוך". כמו כן, חשף קונינסקי את תכניתו להקים בכרמיאל את "בית ריקודי העם", מקום שיהיו בו גם חומרים של שימור ותיעוד תולדות הריקוד והמחול במדינת ישראל לצרכי לימוד ועריכת מחקרים. מקום שבו יוכלו להיעזר גם המרקידים מרחבי הארץ, ואליו גם יגיעו תלמידי בתי הספר לשם לימוד והעשרה תרבותית.

"אני מברך את אלפי האורחים הצפויים להגיע לכרמיאל בימי הפסטיבל, ומבטיח לתושבי העיר, כי לאחר הבחירות נביא לפריחה ולשיפור גם בתחום זה" סיכם קונינסקי .