על פניו כשאנחנו שומעים על עבודות ניסור, אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שהכוונה היא לעבודות שקשורות בעץ, כפי שנהוג לא פעם בעבודות ריהוט מסוגים שונים. כשאנחנו שומעים על עבודות בטון, הרי שאנחנו יוצאים מנקודת הנחה שמדובר על עבודות בנייה, עבודות עם ציוד כבד, עבודות שמיועדות לצורך הקמת מבנים ותשתיות חדשות.

 

כלים

 

אך אנחנו יכולים למצוא גם חיבור של שני סוגי העבודות גם יחד. מדובר על עבודות ייחודיות שקשורות לניסור של חומרי בטון לצרכים מגוונים. עבודות אלו מבוצעות הן על ידי חברות פרטיות לצורך שימוש פרטי והן לצורך שימוש ציבורי, בהתאם לצורך.

ניסור בטון הוא תחום מאוד נרחב אשר מתבצע על ידי גורמים מקצועיים לצרכים שונים. הוא יכול להתבצע הן כחלק מתהליך של בנייה, הן כחלק מתהליך של שיפוץ ושינוי, וכן במקרים רבים אנחנו נגלה שיש שימוש בעבודות של ניסור בטון לצורך עבודות הריסה מסוגים שונים. עבודות אלו, לא מספיק שיתבצעו על ידי אנשי מקצוע מנוסים, אלא שיש לבצע אותם גם על ידי מכשירים וכלים מקצועיים ואיכותיים, בהתאם לצורך.

לפני שנסביר מתי וכיצד בדיוק מבצעים ניסור בטון כחלק מתהליך העבודה, צריך לומר, שבמקרים רבים, כפי שאנחנו יכולים להבין מדובר בחלק מתוכנן, כלומר חלק אינטגרלי של תוכנית העבודה, ובמקרים אחרים, בעיקר כשאנחנו מבצעים תהליכי שיפוץ ושינוי, הרי שמדובר בעבודה שמתבצעת ללא ידיעה מראש, כלומר ייתכן שניפגש עם עמודי בטון, לוחות בטון, או שנצטרך לשלב אותם בתהליך הבנייה מבלי שתכננו מראש, ואז יהיה צורך לבצע את עבודת הניסור.

מתי וכיצד מבצעים ניסור בטון

תהליך עבודה של ניסור בטון מתבצע באופן טבעי כשיש צורך לקצר אורכים של חומרי בטון קיימים. בין אם מדובר בחומרים שנמצאים בשטח ויש צורך לקצר אותם מסיבות שונות ובין אם מדובר על חומרי בטון שיש צורך לשלב אותם בתהליך הבנייה, כאמור, אלה יכולים להיות עמודי בטון או לוחות, וכן חומרים אחרים. דוגמא קלאסית אפשר לראות כשיש צורך להתקין דלתות ארון מבטון, הרבה פעמים יש צורך לבצע ניסור בשטח שלהן על מנת שיהיה ניתן לשלב אותן במקום.

דוגמא טובה נוספת לניסור בטון, אנחנו יכולים לראות בתהליכי שיפוץ או הריסה, כשיש מוטות בטון אשר מפריעים לתהליך הבנייה המחודשת או ההריסה, ואף יכולים לסכן את העובדים במקום. אז דואגים לנסר אותם לגובה הקיר או לגובה הרצפה, תלוי היכן המוטות מוצבים.

העבודה מתבצעת באמצעות מסורים חשמליים מתאימים וכן באמצעות כלים אחרים שמאפשרים לחתוך בטון בצורה מקצועית, טובה ומדויקת. מן הסתם, לא מדובר במסור רגיל, אלא מסור עם להבים מאוד חזקים ומשמעותיים, בעלי עוצמה שיכולים להיכנס אל עובי הבטון ללא שום בעיה ולבצע את החיתוך בצורה מדויקת ונכונה.