תכנון טיול לחו"ל טומן בחובו היערכות רבה הכוללת בחירת יעד, הזמנת טיסה, בחירת מלון ותכנון מסלול בהתאם לאטרקציות שאותו היעד מציע. בין היעדים הנפוצים תוכלו למצוא את ברלין, רומא, ברצלונה ופריז, אליהם מגיעים תיירים רבים מידי שנה. החוכמה בטיולים לחו"ל היא לא רק למצוא דיל אטרקטיבי במיוחד אלא להגיע למקומות מרהיבים ומיוחדים ברחבי העולם, אז עזבו את ברצלונה וברלין – אלה הם חמשת היעדים שאתם חייבים לבקר בהם:

כלים
 5 יעדים שכל אחד חייב לבקר בהם
5 יעדים שכל אחד חייב לבקר בהם

 ג'וזקר, ספרד

אי שם בספרד קיימת עיירה שכל כולה צבועה בצבע ייחודי. כנסיות עתיקות, בתי התושבים ומבני העיירה נצבעו בצבע הכחול. צביעת העיירה נעשתה לבקשתה של חברת סוני וזאת לרגל הסרט "דרדסים". העיירה המכילה 250 תושבים, הפכה ליעד מיוחד עבור תיירים רבים, משום שכולם מעוניינים לבקר בכפר הדרדסים הייחודי הזה, בו התקיימה הפרמיירה החגיגית לסרט המדובר.

קופיפי, תאילנד

האי הקסום והרגוע, קופיפי, הוא בין האיים היפים ביותר בתאילנד. לצד צמחייה ירוקה המשתקפת בנוף למול ים כחול, צוקים מרהיבים וחול לבן – תוכלו לבלות בחופשה ייחודית ושלווה. האי הקטן אמנם אינו מכיל את אטרקציות המזוהות עם תאילנד, אך הוא מהווה יעד אידאלי למנוחה ורוגע. ללא רכבים, מעט מסעדות, מעט חנויות ובעיקר נוף עוצר נשימה ומופלא. אם תרצו לשלב בכל זאת אטרקציות במהלך השהות בקופיפי, תוכלו לצאת לטיול ולטפס לנקודות תצפית ברחבי האי או לבצע צלילות מסודרות סמוך לחופיו. אם אתם מטיילים בתאילנד, אל תשכחו להקדיש לפחות יומיים לביקור בקופיפי. אגב, השמועות אומרות שתיירים נוטים להאריך את שהייתם באי מכפי שתוכנן.

איבואר, צרפת

בעת תכנון טיול לצרפת, הקדישו יום לטיול בעיר איבואר המרהיבה. תוכלו לחזות בטירה מהמאה ה-14, לסייר לאורך הנמל או על גדת אגם ג'נבה, לבקר בכנסיות הייחודיות, להצטרף לשיט רומנטי באגם, להביט במגדלים מרהיבים בסגנון ימי הביניים, בתי אבן ארכאיים, לבקר בגן חמשת החושים ולטייל ברחובות הצרים כיאה לתקופה הקדומה. איבואר היפיפייה נטולת רכבים, פיח ועשן, הכניסה אליה נעשית באופן רגלי, האוויר נקי והנוף מרהיב ביופיו. בהחלט מדובר על יעד מומלץ וייחודי אותו מוטב שלא לפספס בעת השהייה בצרפת.

סידני, אוסטרליה

סידני היא בין הערים היפות ביותר באוסטרליה. אמנם רבים נוטים לחשוב שהיא עיר בירתה, אך למעשה עיר הבירה של אוסטרליה היא קנברה ואילו סידני היא עיר הבירה של ניו סאות' ויילס (אחת ממדינות אוסטרליה). חופים מרהיבים, גשר הנמל, הגנים הבוטניים, בית האופרה, שווקי האמנים, מוזיאון ימי, הגנים הסיניים, הפארק האולימפי והתצפיות הנהדרות על נופי העיר הן רק חלק מהסיבות בגינן מומלץ לבקר בסידני.

בליז

אם מעולם לא שמעתם על בליז, אז מוטב שתכירו את המדינה הייחודית המצויה באמריקה המרכזית. אמנם במאה ה-18 הייתה מושבה בריטית אך טרם לכן, תרבותם של שבט המאיה הייתה חלק בלתי נפרד מהאזור. במאה ה-16 הגיעו לבליז מלחים אנגליים שניצלו מטביעה במהלך שיט ונאלצו להתיישב באזור. דבר זה הוביל כמובן לסכסוכים מול הילידים והשבטים האינדיאניים. אמנם בשנות ה-60 כבר הפכה למושבה ריבונית אך רק בשנת 1992 הוכרה על ידי גואטמלה כמדינה עצמאית. כיום בליז היא עיר דלילה בתושבים וזעירה ביחס למדינות אחרות, אך יחד עם זה היא מרהיבה ומתהדרת בעולם מים שופע אלמוגים, חוויית צלילה ייחודית, צמחייה טרופית, שמורות טבע, תעשיית בננות נרחבת, שרשרת הרי המאיה, בעלי חיים ייחודיים כמו פרפרים וזוחלים מסוגים שונים, נהרות מופלאים ואקלים טרופי קלאסי.

 

לא משנה היכן תבחרו לבקר, הקפידו לתכנן את מסלול הטיול באופן המיטבי, לברר על אודות המטבע המקומי ולהכיר את האטרקציות שכל יעד מציע לכם. טיול בחו"ל הוא דרך קסומה להכיר את העולם, לחוות תרבויות מסוגים שונים ולחזות בנופים בלתי נשכחים.