כ  400 חדרי מלונות  חדשים יתווספו  למתחם התיירות בעין בוקק: אלעד מלונות בע"מ  זכה במכרז לחכירת 2 מגרשים למלונאות(396 יח"ד/אחסון) בים המלח. הזוכה ישלם עבור כל מגרש 2,379,660 ₪ עבור הקרקע ועוד  הוצאות פיתוח בסך  6,710,340 ₪   שיועברו לחברה לפיתוח ים המלח. ברשות מקרקעי ישראל מברכים על תוצאות המכרז לאחר שלמעלה מ 20 שנה לא נבנה מלון בים המלח.

במכרז הנ"ל היו תנאים ייחודיים בהם  מחיר הקרקע היה קבוע וידוע מראש והתחרות היתה על גובה הוצאות הפיתוח שישולמו לחברה להגנת ים המלח.

ערן ראובני, מנהל מרחב עסקי דרום רמ"י: "מכרז זה הוא ראשון באזור ים המלח לאחר קרוב ל 20  שנים, בהם לא נבנו בתי מלון חדשים באזור. מדובר במכרז מיוחד וראשון מסוגו למלונאות , לפיו מחיר הקרקע הוא מינימלי וקבוע, והתחרות היא על גובה הוצאות הפיתוח, כאשר המדינה באמצעות החברה להגנות ים המלח מסבסדת סכומים ניכרים מהוצאות אלו".

במהלך 5 השנים האחרונות הפך מתחם התיירות בים המלח לאזור מזמין ואטרקטיבי, עקב  ההשקעה המסיבית חסרת התקדים בהיקפה, שנועדה להפוך את בקעת ים המלח לאחד מיעדי התיירות האטרקטיביים ביותר בעולם.

לצד עבודות פיתוח ומתיחת פנים כוללת שנעשתה באזור, הוקמה רצועת חוף חדשה המונה 13 חופים ציבוריים,  שהכניסה אליהם חופשית וללא כל תשלום.   החופים, מחוברים זה לזה בטיילת מטופחת, לצד שבילי אופניים ומתקנים לרווחת ציבור הנופשים. עבודות התשתית והפיתוח נעשו באזור בהשקעה של כחצי מיליארד ₪ אותם ביצעה החברה הממשלתית להגנות ים המלח-חל"י, זרוע הביצוע של משרד התיירות. כעת, מגיע השלב הראשון להקמת חדרי מלון נוספים באזור. תכנית הפיתוח תנוהל על ידי החברה הממשלתית להגנות ים המלח (חל"י) זרוע הביצוע של משרד התיירות באזור.

במסגרת המכרז שווקו שני מגרשים אטרקטיביים, היחידים הזמינים כעת לשיווק במתחם התיירות. הם ממוקמים בחלקו הדרומי של עין בוקק בצמוד למלון ישרוטל ים המלח. שני המגרשים הם חלק מתוכנית מאושרת הכוללת מרכז מסחרי ,אשר ישרת גם את האזור העתידי וכן מרכז כנסים אזורי.

שיווק המגרשים התאפשר לאחר שנים רבות בהן לא הוקמו בתי מלון חדשים באזור ובהינתן ההסכם ארוך הטווח של המדינה עם מפעלי ים המלח אשר מעניק וודאות  למשקיעים ויזמים.

Screenshot 1 87c51

התכנית מאפשרת ליזם  לבנות ולפתח בכל מגרש מהשניים 198 חדרי מלון לכל אחד מבתי המלון והיא אף מאפשרת לאחדם לכדי פרויקט משותף (כולל תוספת בגין בניה ירוקה). כל מגרש ישתרע על שטח של למעלה מעשרים דונם. המגרשים נהנים מקרבה מרבית למרכז המתוכנן ותכנית הפיתוח העתידית של מתחם התיירות החדש שיפורסם בהמשך.

ליזמים עומדת האפשרות לקבלת מענקי הקמה ממשרד התיירות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון.

להלן תוצאות המכרז מתוארות בטבלה ובגרף:

D4236E 36688