אנחנו אולי לא תמיד מקדישים תשומת לב רבה לגבות, אבל גם לאזורי השיער שמעל לעיניים, ובפרט למיקום שלו, השפעה בלתי מבוטלת על מראה הפנים באופן כללי. גבות שצנחו ממיקומן המקורי עלולות לשוות לאדם חזות מבוגרת, ואפילו מאוד, ובמקרים אלה פתרון אפקטיבי מאוד הוא ניתוח להרמת גבות. בעמוד זה תמצאו מידע אודות הליך כירורגי זה, האפשרויות השונות שלו, מיהו קהל היעד המתאים, מה כוללת ההחלמה ממנו ואינפורמציה נוספת שתעזור לכם להבין האם כדאי לכם להגיע למפגש ייעוץ מקצועי אצל מנתח/ת פלסטי/ת מנוסה.

כלים

 

 

מתי כדאי לעבור הרמת גבות בניתוח?

באופן טבעי חשוב להגיע אל מנתח/ת פלסטי/ת עם ניסיון רב ויושרה מלאה לקראת ניתוח הרמת גבות – כל המידע שתקבלו במפגש ייעוץ בלתי מחייב יעזור לכם להבין באופן המפורט ביותר והמדויק ביותר מה יכלול ההליך הכירורגי הספציפי שאותו תעברו. עוד לפני כן ניתן לבצע בדיקה פשוטה בבית: אם החלק החיצוני של הגבה, כלומר זה שקרוב לרקה, גבוה יותר בהשוואה לחלק הפנימי של הגבה, כלומר זה שקרוב לאף, אין צורך בניתוח. אם החלק הפנימי של הגבה גבוה יותר, כלומר ישנה צניחה של החלק החיצוני, ניתוח הרמת גבות עשוי לשפר במידה ניכרת את מראה אזור העיניים ואיתו את מראה הפנים באופן כללי.

בדיקה נוספת שניתן לבצע עוד לפני מפגש הייעוץ המקצועי היא מדידה של המרווח בין הקצה של הגבה לבין העפעף העליון (הקצה החיצוני שלו). מרווח של פחות מ-1.5 ס”מ מעיד על צניחה של הגבות ועל כדאיות ההליך הכירורגי להרמתן. במרבית המקרים צניחת גבות משמעותית מתרחשת אחרי גיל 45.

מה כוללת ההיערכות לניתוח?

לקראת ניתוח להרמת הגבות מבצעים המטופלים בדיקות דם, ובאופן כללי נבחנת ההיסטוריה הרפואית שלהם כדי לוודא שהניתוח לא מסכן אותם. דגש חשוב הוא מניעת הסיכון לדימום מוגבר ועל כן יש להפסיק לקחת תרופות מדללות דם (למשל אספירין) ותוספים בעלי השפעה דומה (למשל ג’ינקו בילובה) במשך לפחות 3 שבועות לפני הניתוח. כמו כן יש להפסיק לעשן במשך לפחות 3 שבועות, שכן החומרים המזיקים שבסיגריות מקשים מאוד על הגוף להתאושש באופן מיטבי.

כיצד מתבצע ניתוח הרמת גבות?

ניתוח להרמת גבות נמשך 30 עד 45 דקות, לעתים בהרדמה מקומית ולעתים בהרדמה כללית. ישנן מספר דרכים לבצע את ההליך הכירורגי, בהתאם למצב הגבה והאזור באופן כללי. כשהרמת הגבות משולבת בהרמת עפעפיים, ייעשה שימוש באותם חתכים הן להרים את העפעפיים והן את הגבות. אופציה אחרת היא לבצע את ההרמה דרך חתך מוסתר בקו השיער והרקות, ועוד אפשרות היא ניתוח אנדוסקופי, אם כי במקרה זה אי אפשר להסיר רקמות עור עודפות.

החלמה בעקבות ניתוח להרמת גבות

ניתוח הרמת גבות נחשב פשוט יחסית. לאחר השגחה קצרה בת מספר שעות חוזרים המנותחים לביתם, עם קומפרסים קרים שנועדו לצמצם את היווצרות הבצקות ושטפי הדם. במשך כשבוע עד שבועיים ייתכנו תופעות לוואי אלה, וגם מידה מסוימת של כאב. מגבלה מסוימת היא האיסור על חפיפת הראש במשך 48-72 לאחר הניתוח וכמו כן יש להמתין כ-3 שבועות עד שאפשר יהיה להסתפר.

בחודשים הראשונים עדיין ניתן לראות את הצלקות של הניתוח, אם כי במרבית המקרים מדובר בצלקות עדינות שמיטשטשות יותר ויותר עד שנעלמות כמעט לגמרי. השיפור במראה הפנים בא לידי ביטוי מלא בדרך כלל תוך כ-3 חודשים ומחזיק מעמד שנים רבות.

למידע נוסף:

http://www.itzuvhaguf.co.il