כ-1,800 איש הגיעו אל כנס התומכים המרכזי של ד"ר אלי לחמני, המועמד המוביל לראשות העיר אשדוד וסיעת "אשדוד תנצח" שהתקיים במוצ"ש במשכן האירועים בית האופרה. לחמני: "הדבר הראשון שאעשה עם בחירתי לראשות העיר - אפתח את הלשכה לציבור". יו"ר מטה הבחירות ומספר 2 בסיעתו של לחמני, עו"ד אופיר לסרי: "לא זכורה לי מערכה כזו"

כנס אדיר עם מפגן כח מנצח לד"ר אלי לחמני באשדוד (צילום: מילאן וויסבלום)
כנס אדיר עם מפגן כח מנצח לד"ר אלי לחמני באשדוד (צילום: מילאן וויסבלום)

מפגן כח אדיר שמצביע על תמיכה הירואית בד"ר אלי לחמני, המועמד לראשות העיר אשדוד – התקיים במוצאי השבת במשכן האירועים בית האופרה. למעלה מ-1,800 איש השתתפו בכנס התמיכה המרכזי של סיעת "אשדוד תנצח" אותה מנהיג ד"ר לחמני. מאות מתושבי העיר שהגיעו באיחור קל מצאו עצמם בשולחנות הרזרבה באולם השני או מאזינים לנאומים כשהם במדרגות. הערב נפתח עם אנרגיות שיא, צבעי הלוגו של סיעת אשדוד תנצח, צהוב וסגול, עם כרזות הקוראות להצביע לד"ר לחמני, השתלטו על כל קירות המשכן וניכר היה כי הקהל מאמין לשינוי שמתרחש בעיר.

את דבריו פתח לחמני בתודה לחבריו לסיעה. "אני יודע שחשובה לכם העיר אשדוד וחשוב לכם לראות את השינוי בעיר הזאת. אני רוצה להודות לכל חברי הסיעה אחד אחד - אנשים מקסימים, אנשים מוכשרים, אנשים שיביאו את הנהגת העיר הזאת למעלה אחרת ומדרגה אחרת. אתם תראו איך העיר הזאת תובל ותונהג על ידי החבורה המופלאה הזאת".

כנס לחמני 1 702d8

לאחר מכן הוא הודה לרעייתו סוזי, לילדיו - לירז, עד, אבירם ומאי ולנכדיו רון ורועי. "אתם נותנים לי את הכוח, אתם נותנים לי את כל הדרייב שאני צריך בשביל המערכה הזאת", אמר להם.

לאחר מכן פנה אל הקהל הרב, שעצר אותו מספר פעמים במהלך הערב בכדי להריע לו, לשיר לכבודו, לשמוח איתו. "המערכה הזו היא קשה", אמר ד"ר לחמני. "מערכה שמלווה בכל מיני שקרים, בפייק ניוז - אבל אנחנו סמוכים ובטוחים שאנו יודעים לעשות את העבודה ואנו הולכים לנצח בבחירות הקרובות - לא יעזרו הספינים של אף אחד, אנחנו לא נכנעים. אני אהיה ראש העיר הבא של אשדוד.

"הדבר הראשון שאעשה עם בחירתי לראשות העיר - אפתח את הלשכה לציבור. בנוסף, בכל יום, במשך שעה וחצי בבוקר אעבור רחוב רחוב, אראה מפגע מפגע ואדאג שכל מפגע יתוקן. נתקן את העיר הזאת, נביא אותה לרמה אחרת מבחינת התחזוקה שלה.

"כתבתי נאום, אבל אני מעדיף לדבר מהלב", אמר ד"ר לחמני. "תתארו לכם שאנחנו נחזיר את הצעירים לעיר הזאת. בעשור האחרון עשרת אלפים צעירים עזבו את העיר בגלל יוקר המחיה והיעדר ההייטק. בניתי תכנית מסודרת איך אפשר להביא בעיר דירות של 100 מ"ר בפחות ממיליון דולר. זה ישים וזה אפשרי. העיר הזאת משוועת להייטק. אנחנו נביא את ההייטק וכבר עכשיו אנחנו הולכים למפעלים, למנכ"לים ולגופים שרוצים ומבקשים מהם לדעת איך הם יכולים להביא את ההייטק אלינו.

19758ba3 4a5d 48b0 ba52 6f987e0a4356 774de

ד"ר לחמני התייחס גם לנושא התיירות. "אנחנו עיר של ים, של תיירות, כמה תיירים נכנסים לאשדוד? 0! אנחנו נעשה מהפכה בחוף הים, תארו לכם שבחופי הים יהיו שוברי גלים ונגישות לים לאורך כל עונת הקיץ, תארו לכם שנעשה בתי קפה על רצועת החוף, תארו לכם שהמרינה באשדוד תוך 3-4 חודשים תהיה מרינה בינלאומית שתטפח אותה עיריית אשדוד החדשה תתפתח - אחרי 20 שנה שהיא משמשת אתר בניה.

"לסרי עשה שתי תכניות ושתיהן נפל, שתיהן פגעו בעיר הזאת יותר מאשר עזרו לה. הראשונה – פרויקט הreway, הוא בעצם אמר לנו 'אתם תחזירו את הרכבים ותתחילו ללכת ברגל או לדווש באופניים', בשביל זה הוא עשה את הפקקים ופגע בתחבורה שהייתה תחבורה טובה בעיר הזאת. הוא זרק 600 מיליון שקלים! מה היה צריך לעשות במקום זה? שתי יציאות בעיר הזאת ורכבת ישירה מהתחנה המרכזית לתחנת הרכבת - זה היה פותר לנו את כל הבעיות באשדוד אבל לסרי לא סופר אותנו, הוא חושב שאנחנו סרח עודף שלו.

התכנית השניה שעשה היא הסכם הגג והוא כתב בכל מקום שהסכם הגג טוב לצעירים וטוב לאשדודים ואני אומר לכם שהסכם הגג רע לצעירים ורע לתושבי אשדוד. המקסימום שהעיר יכולה להכיל הוא 350 אלף, הוא רוצה לבנות עוד 60 אלף יחידות דיור - שהם עוד 250 אלף תושבים ל-250 אלף התושבים שכבר קיימים, כלומר הוא רוצה להגיע ל500 אלף תושבים - וכך העיר הזאת תקרוס. כבר היום הוא לוקח פארקים והופך אותם למתחמי מגורים. קחו למשל את פארק בן גוריון - 40 אחוז ממנו הוא לקח כדי לבנות בניינים, הוא לקח לנו את פארק הנחל - שהיה צריך להיות פארק הירקון של אשדוד, החלק המפריד בין התעשייה למגורים עם מדשאות וספורטק כדי לבנות שם שכונת מגורים עם עשרת אלפים יחידות דיור - ואת זה לא צריך בעיר הזאת. העיר הזאת התפתחה לכיוון דרום, שכחנו את הצפון - את א, ב, ג, ד, ה, ו - תושבי האזורים הללו נשכחו משום מה - בואו נחזיר אותם, בואו נעשה פינוי בינוי נכון על ידי החברה העירונית בכך שתיקח זוגות צעירים ומחוסרי דיור ותיתן להם הזדמנות לקנות דירות של 100 מר בפחות ממיליון שקל. זה אפשרי וניתן - עכשיו ובקרוב.

כנס לחמני 4 d02e3

ד"ר לחמני הוסיף: "החוויה הכי קשה שיש לנו בעיר הזאת היא העניין של הכפייה החרדית. אנחנו עוברים בחמש השנים האחרונות מסע קשה מאוד בו מנסים לכפות על התושבים את 'החרידות'. אני לא אנטי חרדים ולא אנטי דת. אני אוהב את הדת, אני מסורתי ותפיסת עולמי היא 'חיה ותן לחיות'. כולנו תושבים של עיר אחת - גם החרדים, גם המסורתיים, גם החילונים - ואנו צריכים לחיות ולגור אחד עם השני. לא אקח אוטובוסים או אכריח לפתוח חנויות ברובע ז', אך אעמוד על כך שבשבת יהיו מקומות פתוחים לבילוי, מקומות שנוכל ללכת אליהם - אם זה ב'ביג' ואם זה בחוף הים ובאזורים שלא מפריעים לחרדים. אני רוצה קולנוע בשבת, אני רוצה בתי תרבות בשבת, הגיע הזמן.

"בחמש השנים האחרונות מאה אחוז מהשטחים הציבוריים ניתנו לקהילות חרדיות שאפילו הן לא מאשדוד - אלא מירושלים, מבני ברק ואני שואל למה? תנו את זה לתושבי אשדוד! באשדוד יש כעשרים אחוז נכים, האם נותנים להם התייחסות? האם יש להם מועדון ספורט או כושר המיועד להם? באשדוד יש את המספר הנמוך ביותר של תנועות נוער וילדים ולכן אני מבטיח שאנו ניקח ונקצה שטחים לטובת כל התושבים - גם לטובת הנכים, גם לטובת הצעירים, גם לטובת הילדים, גם לטובת אנשי הספורט וגם לטובת האנשים המבוגרים - שיהיה להם מקום. אנחנו צריכים להתחשב בכל האוכלוסיות - ולא רק באוכלוסייה אחת. ראש עיר נותן לכולם ולא רק לאחד.

"תקציב העיר נאמד בכשני מיליארד שקלים. זה הרבה מאוד כסף ואפשר לעשות עם הכסף הרבה דברים. אנחנו רוצים לדאוג לנושא התעשייה והמסחר והתכנית שלי 'המסלול הירוק' מפרטת איך נייצר מצב שכשבחור רוצה לפתוח עסק תוך עשרה ימים יהיה לו את הרישיון כדי שיוכל לעשות זאת. אנחנו נחזיר את ההרמוניה לתושבים. אני מבטיח ואני מתחייב לא להעלות את הארנונה יותר בעיר הזאת. הארנונה באשדוד עלתה ב-40 אחוז ולאן זה הלך? למשכורות ועוד משכורות. 40 מיליון שקל בשנה לסרי מוסיף כל שנה, למשכורות. הגיע הזמן שאת הכסף שלנו נחזיר לתושבים".

"חברים, יש קאנטרי קלאב באשדוד?", שאל לחמני והקהל השיב בשלילה, אולם לחמני תיקן את הנוכחים. "יש קאנטרי קלאב באשדוד. הוא בנוי ברובע י"ג כבר עשרים שנה - ועד עכשיו לא סיימו אותו. עיריית אשדוד זרקה שם 30 מיליון שקל - ולפני חצי שנה החליטה שלא כלכלי לעשות קאנטרי קלאב, שצריך לסגור אותו ולהפוך אותו למרכז מסחרי - זאת עיריית אשדוד. אני מבטיח לכם שתוך 3 חודשים יהיה שם קאנטרי פועל, תהיה בריכה ואתם תשחו בבריכה".

כנס לחמני 5 2c0f8

ד"ר לחמני התייחס לסקרים ולתוצאות המעידות כי בסיבוב שני הוא מנצח את לסרי. לקהל תומכיו אמר: "בעיתוני סוף השבוע אמרו שלסרי לא לוקח את הסיבוב הראשון ובסיבוב השני אני המועמד היחיד שמנצח את לסרי - אז אני רוצה להגיד לכם דבר אחד: אנחנו נפתיע את כל הסוקרים ואת כל העיתונאים. אנחנו ניקח בסיבוב הראשון את הבחירות!".

יו"ר מטה הבחירות ומספר 2 של ד"ר אלי לחמני, בסיעת אשדוד תנצח, עו"ד אופיר לסרי, נשא דברים. "אנחנו במסע ארוך וחשוב, מסע אל התושבים, אל הרצונות שלכם, אל החלומות של כולנו. נכנסנו אליכם לבתים ב-75 חוגי בית, סיירנו בכל פינה בעיר, הקפנו את כל מרכזי המסחר, היינו בכל המקומות האפשריים, אנחנו נגענו בכם. זו המערכה החמישית שלי באשדוד, קדמו להם 4 מערכות שהייתי שותף להם, לא זכורה לי מערכה כזו, לא זכורה לי רוח התנדבות כזאת. תסתכלו באולם השני, יש שם עוד 300 אנשים ובחוץ על המדרגות יש עוד 100 אנשים. זה מהפך! ככה נראה מהפך! ב-30 באוקטובר 2018 אנחנו מחליפים ראש עיר".

7828242f be74 447b b25d 39a54d01c477 95053

לאחר מכן פנה אל יו"ר הסיעה. "ד"ר לחמני, אני מביט בך, אני בחרתי בך, אני וחבריי בחרנו ללכת איתך והיו לכך סיבות. הסיבה הראשונה היא היושרה שלך, אדם נקי כפיים, המועמד היחידי שהצהיר מעל כל במה שכל כספי הקמפיין שלו ממומנים על ידו. כך צריך ראש עיר להגיע לכיסאו - נקי מכל התחייבויות, לא חייב לבעלי הון וממון שקל אחד. אנחנו דוגלים שהעירייה הזו תהיה בשקיפות מלאה, שיהיה שוויון, שהתושבים יוכלו לראות בעירייה כמקור הסמכות ואם עד עכשיו המשוואה הייתה שהתושבים תלויים ברשויות המקומית מעכשיו, מה-30 באוקטובר, הרשות המקומית תהיה תלויה בתושבים. אנחנו הנאמנים שלכם, אנחנו המשרתים שלכם, באנו לעשות למענכם".

לסרי סיכם והצהיר: "אנחנו ערוכים ליום הבחירות. אני מבטיח לכם שנצהיר בליל ה-30 באוקטובר כי ראש העיר הבא של אשדוד הוא ד"ר אלי לחמני".