אם קיבלתם דירה חדשה מיד שנייה, אתם בוודאי יודעים שאתם חייבים לבצע בדק בית כדי להבין האם אתם קונים חתול בשק או דירה איכותית, עמידה ובטוחה. עם זאת כאשר אתם קונים דירה חדשה מקבלן, אתם בוודאי מזלזלים בחשיבות בדיקת ליקויי בנייה, כי מדובר בדירה חדשה. זו טעות חמורה.

כלים
בדיקת ליקויי בנייה בעת קבלת דירה חדשה
בדיקת ליקויי בנייה בעת קבלת דירה חדשה

 

כיצד נבדוק האם יש ליקויי בנייה בדירה חדשה?

בדיקת ליקויי בנייה בדיקה חדשה חייבת להתבצע בצורה מקצועית על ידי חברת ביקורת מבנים. חברת ביקורת מבנים מעסיקה בעלי מקצוע מכל התחומים במטרה לבדוק את המבנה ביסודיות במטרה לחשוף כל ליקוי קטן, ולא הקטן ביותר, שנמצא בו. בדק בית על ידי חברה מקצועית יכול להסביר לכם בצורה מסודרת עם דו"ח מפורט אלו ליקויים יש וכך לייצג אתכם בבית משפט במידה וזה יגיע לדיון מול שופט, כאשר המקצוענים שבדקו את המקום יוכלו להיות עדים מומחים. הבדיקה מתבצעת עם ציוד טכנולוגי מתקדם כמו ציוד צילום צנרת וצילום תרמי, כלי מדידה וכן הלאה.

מתי נצטרך לבדוק ליקויי בנייה בדירה חדשה?

אם מדובר בדירה חדשה לחלוטין שזה עתה נבנתה, בדיקת ליקויי בנייה תהיה מסובכת יותר כיוון שיש ליקויים שמופיעים רק כמה חודשים לאחר אכלוס הבית. למשל, אם יש נזילה מהצנרת היא לא תראה סימנים ולמעשה לא תתרחש אלא אחרי מספר חודשים בה המשפחה תגור בבית ותשתמש בצנרת. גם המרצפות, החיפויים או חלקים אחרים בדירה יכולה להראות ליקויים רק אחרי מספר דריכות או שימושים, מה שלמעשה מצריך בדיקה אחרי 12 חודשים, לפי הנוהג.

מה נעשה כאשר במידה ונמצא ליקויי בנייה?

אם במהלך בדיקת ליקויי בנייה נמצאו ליקויים קטנים, אפשר לשאת ולתת עם המוכר כדי להגיע אל העמק השווה ולא להגיע עד כדי תביעה. אם מדובר על ליקויים חמורים יותר יכול להיות שמצב הבית וכדאיות הקניות שלכם תהיה פחותה או אף תתבטל בדיעבד, ואז אפשר להיכנס לסיבוך משפטי עמוק יותר. כיום מוכרי הדירות החדשות מעגנים בחוזה המכירה את תהליך הבדיקה וסוגרים את הנושא מראש כדי שלא יהיו בעיות כמו אלו לאחר מכן.

המאמר בחסות רם ביקורת מבנים – בדק בית מקצועי