בחדרי הכושר ישנם מתאמנים רבים אשר עושים שימוש בתוספים שונים על מנת ליעל את האימונים שלהם. אבקת חלבון היא אחד המוצרים היותר נפוצים בקרב המתאמנים כאשר תפקידה העיקרי הוא סיוע בספיגה של החלבון אל השריר. את האבקה מפיקים מחלבון שמגיע ממקור טבעי ומוסיפים לה חומרי טעם וריח שונים שיקלו את השימוש בה. משתמשי אבקת חלבון לא חייבים להיות באדי בילדרים וניתן להשתמש בה גם המצבים בהם ישנו קושי של הגוף היצור של החלבון.

כלים

 

אבקת חלבון – למי היא מתאימה?

כל מתאמן שמעוניין להתחיל להשתמש בתוספים יוכל לפנות לרופא ספורט או תזונאי מוסמך ולהתייעץ אתו לגבי שימוש באבקת חלבון. לא תמיד כדאי לעשות שימוש במוצר ועל כן מוטב שלא להתחיל להשתמש בה באופן עצמאי ללא כל פיקוח. פניה לבעל מקצוע היא אחראית ועשויה למנוע נזקים ובעיות בשלב מאוחר יותר.

אם הספורטאי מקבל את כל מה שהוא זקוק לו במהלך האימונים אז לא בהכרח יש צורך בשימוש באבקה. מצד שני אבקת חלבון במינון מסוים יכולה להיכנס לתפריט היומי של ספורטאים. האבקה לא הוכחה כיעילה באופן מובהק אך היא בעלת יכולת שיפור הספיגה.

איזו אבקה כדאי לצרוך

ישנן חברות רבות ומגוונות שמייצרות ומשווקות את אבקות החלבון, המוכרת בניהן היא חברת הרבלייף. בסופו של דבר כל חברה היא בעלת מתכון משלה ותמיד ינסו לשכנע אתכם לרכוש מוצר זה או אחר. הדרך הטובה ביותר לגלות את האבקה שמתאימה לכם היא על ידי כניסה לאתרים ייעודיים באינטרנט וקריאה של חומר בנושא זה. בנוסף כדאי גם להתייעץ עם קולגות שאתם סומכים עליהם ולשמוע מהם מה הם ממליצים לקחת.

אם התחלתם לעשות שימוש במוצר זה מומלץ להיות עם האצבע על הדופק ולא להתעלם מסימנים שונים. בדרך כלל לא תהיה כל בעיה, אך אם מופיעה אי נוחות כל שהיא מומלץ לחדול מהשימוש ולהתייעץ עם מישהו שמבין. באופן כללי אבקת חלבון היא בטוחה לחלוטין לשימוש ועשויה מחלב של פרות. היא לא מכילה רכיבים מסוכנים ואפשר למצוא אותה גם במזון לתינוקות ויוגורטים שונים.

כמה זה אמור לעלות

קנייה של אבקת חלבון היא לא יקרה מידי ומחיר מנה אחת עשויה לעלות בסביבות 5 ₪. בהשוואה למוצרים אחרים אשר מכילים חלבון אבקת חלבון היא לא יקרה בהרבה ולעיתים אפילו זולה יותר ממוצרים כמו קוטג' או פחית טונה.

לסיכום מומלץ לעשות שימוש מושכל במוצר זה וניתן לבחור מתוך רשימה ארוכה של אפשרויות, טעמים ואריזות.