כאשר אנשים הולכים לישון, הפחד הכי גדול שלהם עשוי להיות שהילד יתעורר באמצע הלילה ויקטע את רציפות השינה, אך כאשר אנשים הולכים לטיפול שיניים הם עשויים למנות שורה ארוכה של פחדים, וגם אם הם לא מבוססים, הם ללא ספק קיימים. אי לכך מה הייתם אומרים לו היו מספרים לכם שניתן לעבור טיפול שיניים בזמן השינה? כנראה שהייתם עוברים לפיג'מה ולא מהססים.

כלים

 

 להתנתק מהסיטואציה

אומנם לא מדובר בטיפול שיניים בזמן השינה, אך כן טוב לדעת שכיום ניתן לעבור טיפול שיניים בהרדמה מלאה, כך שמרגע שעולים על הכיסא ומקבלים זריקה, ניתן להתנתק מהסיטואציה, ולאחר כמה שעות (לרוב התהליך נע בין שעה לשש שעות) להתעורר לצד הידיעה שטיפול השיניים שכה חששתם מפניו פשוט מאחוריכם. נשמע טוב?!

טיפולים נפוצים

נהוג לנצל הרדמה עבור טיפול בסך הגורמים הבעייתיים. הטיפולים היותר שכיחים נוגעים לטיפולי שורש, סתימות, בניית עצם, טיפול במחלת חניכיים, עקירה, הרמת סינוס, השתלה ובניית כתרים, כאשר לא פעם נהוג לנצל את ההזדמנות גם עבור צרכים אסתטיים, כגון הלבנת שיניים וניקוי אבנית.

קהל יעד

כידוע לא ממהרים לעבור הרדמה מלאה, אך בתחום רפואת השיניים ניתן למצוא לא מעט הצדקות לעבור את ההליך, ועל כן אם מבקשים לדעת האם אתם נכללים ברשימה, אתם מוזמנים לבחון מיהו קהל היעד שעתיד ליהנות מטיפולי שיניים בהרדמה מלאה:

אנשים בעלי הפרעות נפשיות אשר עשויים להפריע לתקינות הטיפול. אנשים שסובלים מרפלקס הקאה מפותח. מטופלים אשר רגישים לחומר ההרדמה המקומי. מבוגרים וילדים אשר צרכים לעבור הליך מהותי, אך מאוד חרדים, עד לכדי רמה שהחרדה מונעת מהם לעבור את ההליך. מטופלים אשר מבקשים לעבור טיפולי שיניים אשר דורשים כמה חודשים באופן ממוקד וקצר, ולו כי הם קצרים בזמן. מטופלים אשר סובלים ממגוון מגבלות גופניות, למשל חולי לב ומטופלים אשר נוטלים דרך קבע מדללי דם. מטופלים אשר סובלים מבעיה רב מערכתית, כך שיש צורך לבצע טיפול מורכב וממושך. קשישים אשר מתקשים לעבור טיפול ממושך.

השלב הראשון

ראשית יש לעבור ייעוץ מקצועי ולקבל החלטה מושכלת, לאחר שסך החלופות והנתונים ברורים. לאחר קבלת ההחלטה יש לבצע סדרת בדיקות (כולל מעבר יסודי על התיק הרפואי) ולבצע שורת הכנות (למשל להכין מראש את הכתר).

אודות התהליך

מבקשים ללמוד מעט אודות ההליך? טיפול שיניים בהרדמה מלאה יבוצע לצד צוות מקצועי וייעודי אשר עבר הכשרה ולצד ציוד מאוד מתקדם, כאשר מומחים מתחום החניכיים, וכירורגיית פה ולסת עשויים ללוות את התהליך. את ההרדמה מבצע מרדים מקצועי ועם כניסת המטופל למצב מורדם הצוות יחל לעבוד, כאשר בתום הטיפול נהוג להישאר בקליניקה להשגחה צמודה (במשך כמה שעות), על מנת לוודא שאין תסמינים שדורשים התייחסות.