אחד הדברים החשובים ביותר עבור האולפן הביתי של כל אחד הוא ללא ספק בחירת המיקרופון עבור האולפן. כאשר מדובר בהקלטה באולפן ביתי, הרי שהמיקרופון מהווה את השלב הראשון של ההקלטה באולפן. חשוב מאוד לדעת, שמה שיקבע באופן מהותי את האיכות של ההקלטה באולפן שלך, הוא המיקרופון אשר בו אתה משתמש בהתאם לסוג המיקרופון, האיכות שלו וההתאמה שלו לאולפן. חשוב מאוד לדעת שאם מדובר באולפן הקלטות ביתי המצוי בתחילת דרכו, הרי שניתן להסתפק במיקרופון מקצועי אחד או שניים. מיקרופונים מעין אלה, ישמשו אותך למשימות ההקלטה על אף שלא פעם בהקלטות שלך תשתמש במגוון רחב של כלי נגינה. אולם, בכדי שההקלטות יהיו טובות ואיכותיות, חשוב להכיר את מגוון המיקרופונים הקיימים כיום עבור אולפני הקלטות ביתיים ומהם לבחור את המיקרופון או המיקרופונים הטובים ביותר עבור האולפן הביתי שלכם

כלים

 

סוגים של מיקרופונים לאולפן ביתי

המיקרופון מבצע את פעולתו על ידי כך שהוא ממיר את האנרגיה האקוסטית לאנרגיה חשמלית. את גלי הקול אשר מייצר המיקרופון ניתן להגביר, להקליט וכמובן להשמיע עבור כל אדם המעוניין בכך. מיקרופון הוא דבר בסיסי מאוד עבור כל אולפן הקלטות וכאשר מדובר באולפן הקלטות ביתי וקטן, הרי שיש צורך לבחור את המיקרופונים הרלוונטיים עבורו בצורה הטובה והנכונה ביותר. כאשר מדובר במיקרופונים (לחצו לקטלוג מיקרופונים לאולפן ביתי בנקסט-פרו) המיקרופונים העיקריים שניתן למצוא כיום עבור אולפני הקלטות הם:

מיקרופון קונדנסר (קיבולי) - מיקרופון רלוונטי מאוד בעיקר עבור הקלטות עדינות ומלאות בפרטים. מגיע בשני סוגים - מיקרופון בעל דיאפרגמה קטנה אשר מתאים מקורות כמו גיטרות אקוסטיות, Overheads של תופים ומיקרופון בעל דיאפרגמה גדולה שמתאים למגוון רחב של מקורות צליל ביניהם זמרים וכלי נגינה רבים. מדובר במיקרופון בעל יתרונות רבים עם רמת גמישות גבוהה שמתאימה אותו במיוחד ככלי רב שימושי לאולפנים ביתיים. מיקרופון דינמי - מיקרופון דינמי הוא מיקרופון אשר מבצע את תפקידו היטב, גם בעוצמות קול מאוד גבוהות ולכן, מדובר במיקרופון שימושי מאוד עבור הקלטות שונות באולפני הקלטות. אחד היתרונות היעילים ביותר של מיקרופון דינמי באולפן הקלטות כרוך בעובדה שהמיקרופון קולט בעיקר את הסאונד אשר קרוב אליו. כלומר, המיקרופון יכול לנטרל את כל רעשי הרקע האחרים הקיימים בחדר, במידה וקיימים ולהגביר רק את הסאונד הדורש הגברה, המצוי בקרבתו. מיקרופון ריבון – מדובר במיקרופון שהיו שימושי מאוד בשנות ה-60 וה-70 וכיום הוא מתחיל לחזור לאופנה. המיקרופון הוא מיקרופון יחסית עדין ולכן, יש להיזהר שלא להקליט בו סאונד חזק מדי או רועש מדי. השימוש במיקרופון מעין זה מעניק אופי מתוק להקלטות המתבצעות באמצעותו. מיקרופון ריבון הוא רגיש מאוד ויש לוודא בטרם רוכשים אותו כיצד כדאי להשתמש בו כדי שלא לפגוע בו.

אז איזה מיקרופון כדאי שתבחר לאולפן הביתי שלך

לאחר שהתוועדתם לסוגי המיקרופונים הקיימים כיום בשוק עבור אולפנים ביתיים, הרי שאתם בטח תוהים איזה מיקרופון יהיה המיקרופון הטוב ביותר עבור האולפן שלכם. ובכן, לא פעם, כדאי לשלב בין סוגים שונים של מיקרופונים באולפן הביתי שלכם. כדאי מאוד לדעת שהקלטה במיקרופון קונדנסר היא הקלטה אשר תכיל בה לא מעט רעשי רקע בניגוד להקלטה במיקרופון דינמי. אולם, מכיוון שגם להקלטה במיקרופון קונדנסר יש יתרונות, הרי שכדאי מאוד לרכוש גם מיקרופון קונדנסר וגם מיקרופון דימני לאולפן ההקלטות הביתי שלכם. כדאי מאוד שתדעו שכיום בשוק ניתן למצוא מיקרופונים מכל סוג בייצור שונה. כלומר, ישנם מיקרופונים שיוצרו בסין ולכן הם יהיו הרבה יותר זולים וישנם מקופונים אשר יעלו הרבה יותר יקר מכיוון שהם יוצרו בייצור איכותי יותר. אם אתם רק מתחילים בתחום ההקלטות באולפן ביתי, תוכלו לרכוש בהתחלה מיקרופון זול יחסית אשר הגיע מסין ובמהלך הזמן, ככל שתהיו מקצועיים יותר, תוכלו לבחור במיקרופון איכותי ומשוכלל יותר, אשר המחיר שלו גם יהיה גבוה יותר.

כיצד יתרום סוג המיקרופון לאולפן הביתי שלך

בסופו של דבר, איכות ההקלטה וטיב ההקלטה תלויה מאוד באקוסטיקה באולפן שלך. אם דאגת לטפל בבעיות האקוסטיות שבאולפן שלך, הרי שמיקרופון עדין יכול בהחלט להספיק עבור החלטה איכותית. אולם, אם לא טיפלת בבעיות האקוסטיות שבאולפן שלך והאקוסטיקה באולפן לא מאוד טובה, הרי שמיקרופון איכותי יכול להוות את ההבדל שבין הקלטה טובה לבין הקלטה פחות טובה ומלאה ברעשי רקע.

בטרם תבחרו את המיקרופונים הרלוונטיים עבור האולפן הביתי שלכם, כדאי מאוד שתתייעצו עם אנשי מקצוע המכירים את התחום האקוסטיקה והסאונד באולפני הקלטות ביתיים. אנשי מקצוע מעין אלו יחשפו אתכם אל המיקרופונים המתאימים ביותר לצרכיכם, לאולפן הביתי שלכם ולסוגי ההקלטות אשר אתם מקליטים באולפן הביתי שלכם. הכוונה ראויה בכל הנוגע לסוגי המיקרופונים הרלוונטיים והמתאימים לכם, תסייע לכם לשלב את המיקרופונים הנכונים ביותר עבורכם, בצורה האידאלית באולפן ההקלטות הביתי שלכם והם ללא ספק יסייעו לכם להפיק את ההקלטות הטובות ביותר מהאולפן שלכם.